Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2019 VIRALLINEN LIVEKOMMENTOINTI OFFICIAL

Vierailija
14.05.2019 |

Harmi, kun palsta menee kesken lähetysten kiinni :(

Kommentit (1592)

Vierailija
961/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu..

15. Norja - Lämpenin hitaasti tälle. Edelleenkään en tykkää joikaajan enkä miessolistin äänistä. Sen sijaan naisääni on todella persoonallinen; tykkään ja paljon! Esitys on laimea eikä vastaa biisiä. Saa minun puolestani menestyäkin, ei haittaa. Itse en tätä kuitenkaan korkealle arvioisi.

16. Iso-Britannia - Poika laulaa hienosti, mutta ei tämä silti lähde. Jumbo mahdollisesti.

17. Islanti - Jihuu!!! Tätä minä odotan ja yritän olla suht sivistyneessä maistissa, koska tämän haluan erityisesti nähdä. Ahmin tässä kaikkea; Matthiaksen karismaa, moukarimiehen paukuttelua, tanssijan liikkeitä... kaikkea. He tekevät rohkeasti omaa juttuaan, joka jakaa mielipiteet. Eivät yritä miellyttää, mutta ne, joita tämä miellyttää, ovat myytyjä. En minä tiennyt olevani näin kiinnostunut tällaisesta taiteenmuodosta, mutta ei tätä voi olla katsomatta. He vielä laulavat vielä omalla kielellään. Ai että minä odotan sitä alkukarjaisua :D ja Klemensin enkelilaulua. Ja talutuskohtaa ja moukaria ja ja ja... Minun 12 pistettä saa Islanti.

18. Viro - Edellisen jälkeen ei vaan kiinnosta niin yhtään. Takakireä on ainoa mitä tästä ajattelen.

19. Valko-Venäjä- Tämä menisi kivasti jossain kesäkonsertissa, mutta että viisufinaalissa. Tanssia ja vauhtia riittää eli sinänsä tätä katsoo mielellään.

20. Azerbaijan (menikö oikein?) - Lintu vai kala? Tavallaan hyvä, välillä tosi hyvä. Sitten taas ei jaksaisi edes kuunnella. Luulin että tässä lauletaan "shut up and party" :D:D Ajattelin vaan, että on sitä hullumpiakin lyriikoita kuultu. Esitys oli kummallinen. Jo ne robotit ja sitten vielä se ylösnousemus. Varsinaiset herätysjuhlat nämä viisut, kun on gospelia ja semissä oli Kroatian enkelit. 

21. Ranska - Hohhoijaa. Ei vetoa minuun millään tavalla. 

22. Italia - Taas yksi kappale, josta en osaa päättää tykkäänkö vai enkö. Mahmoodin äänestä en pidä ja kappale tuntuu kestävän ja kestävän. Huomaan odottavani, milloin tämä loppuu. Live ei muuttanut mielipidettä. Olisin halunnut tykätä tästä.

23. Serbia - Huutajanainen. Osaa laulaa ja keskinkertainen kappalekin. Ei vaan sijoitu minun listallani mihinkään.

Vierailija
962/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä yksi..

24. Sveitsi - Ihana! Minun musta hevoseni. Videon perusteella olin, että jaaha, tällainen perus kesähitti. Ei mitään sen enempää. Mutta eilinen live; jestas miten vangitseva ja villitsevä. Lucasta näki, että hän rakastaa lavalla oloa. Todella positiivinen kuva jäi hänestä. Osasi tanssiakin ja veti täysillä. Antaisin 12 pistettä, jollei siellä olisi jo tunkua. Voiko omassa äänestyksessä jakaa 10 pistettä? En voi antaa tälle vain 8, mutta 10 on jo varattu. Mikä vuosi!

25. Australia - Jälleen mahtava esimerkki onnistuneen liven vaikuttavuudesta. Lumouduin tästä 5 sekunnissa ja katson tätä monta kertaa päivässä. Ooppera (tai mikä lie tyyli nyt tuossa vilahtaakin) on yleensä minulle täysi ei, mutta tässä kappale on suurimmaksi osaksi poppia, joten parit kiekumiset sopivat sinne. Varsinkin sillä esityksellä. Allekirjoitan täysin, että se on viisuhistorian hienoin. Samaa aikaa taidokas, mutta silti yksinkertainen ajatukseltaan. Näyttää lähes helpolta (ne vaan heiluu), mutta samalla sitä miettii, että miten tuo on oikeasti toteutettu ja kuinka vaikeaa on laulaa siellä kepin nokassa. Osoittaa suurta ammattitaitoa laulajalta. Biisi ei aluksi jäänyt millään mieleen. Nyt monen kuuntelukerran jälkeen se tarttuu ja alkaa kuulostaa kiinnostavalta. Siitä minä pidän, että biisi aukeaa vasta useammalla kuuntelulla. Löytää erilaisia nyansseja. Jaettu 10 olisi tälle tarjolla ja jos olisi pakko päättää, niin kyllä tälle sen 10 antaisin ja Sveitsi jäisi pykälää alemmas. Onneksi ei tarvitse päättää!

26. Espanja - Tykkään ja jonain heikompana vuonna olisi voinut olla top 5 minulla. Espanjaksi laulettu, menevä ja tarttuja biisi. Livenä paikan päällä rakastaisin tätä. Paitsi! se ukkeli siinä esityksessä. Mikä se on olevinaan ja miksi muilla on jotain hienoja efektejä, mutta Espanja joutuu käyttämään jotain ihmisten ohjaamaa pökkelöukkoa. Ne ihmiset näkyy sieltä takaa. En tajua kuka tuollaista on keksinyt ympätä esitykseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua Ruotsin hehkutusta. Esiintyjä on symppis mutta tosi ruma ja biisi ihan yhdentekevä tusinaralli.

https://escbubble.com/wp-content/uploads/2019/02/John-Lundvik.jpg

Ruma???? RUMA?????

Niin. RUMA.

Huh :D. Mitähän mieltä olet oikeasti "rumista" ihmisistä.

Vierailija
964/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo venäjän viisu on huono, miten ihmeessä sitä hehkutetaan.

Täällä yksi, jonka mielestä ansaitsisi voittaa koko kisan. Esiintyjällä vahva ääni, lavapreesens ja karisma. Voimakas esitys, joka pitää otteessaan koko keston ajan. Ainut kohta joka vähän häiritsee on se "suihkukoppi", mutta kaiken kaikkiaan täydellisyyttä hipova, vaikuttavan upea kokonaisuus.

Vierailija
965/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltan tuskin odottaa San Marinon setäkarkkia lavalle lauantaina 😍

MALTA nyt vaan :*D Malta ja San Marino kun molemmat nannattelevat tänä vuonna.

Unkarikin nannatteli, muttei kauniilla kappaleellaan yltänyt finaaliin.

Vierailija
966/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tosi paljon Viroa edustavan ruotsalaisen Victor Cronen ulkonäöstä. Luoja, miten komea nuorimies, ihanko tässä ihastuu!

Vierailija
967/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavsti ennakkosuosikki Alankomaat voitta.a Hieno biisi ja esitys. Venäjä oli isolla rahalla tehty yliyrittävä korni euroviisuvoittaja. Ruotsin floppia toivon, mutta raadit nostavat jälleen top 3:seen. Norja oli nolo eurohumppa. Islannnissa on munaa, mutta raadit estävät menestyksen. Sveitsi oli söpö poika hetkutus, menestyy. Viro oli limainen, laulaja muuten ruotsista. Kreikka oli huonoin joka pääsi finaaliin. Serbia ihan nätti tyytö mutta tylsä laulu, vaikka olikin visuaalinen. Suomen show oli halpa kopio UMK-showsta... ei näin. Pitäisi olla toisinpäin. Portugali oli outo ja huono niinkuin aina. Azerbaijan oli moderni ja kuuma mies. Italiakin on limainen. Albania oli ihme huuto. mmuitaen muista. 

Vierailija
968/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua Ruotsin hehkutusta. Esiintyjä on symppis mutta tosi ruma ja biisi ihan yhdentekevä tusinaralli.

Ruma???? RUMA?????

Niin. RUMA.

No toi on ruma. Luonteeltaan tosi symppis mutta ulkonäkö on kamala.

Vierailija
969/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma???? RUMA?????

Niin. RUMA.

Ei kaikkien tarvi pitää samasta, mutta hämmästyttää vaan että omasta mielestäni noin hyvännäköinen ihminen on jonkun mielestä kirjaimellisesti ruma. Ei "ei niin komea" tai "neutraali" tai "ei minun makuuni" tai "keskitasoa alempi". Vaan ruma :D.

Vierailija
970/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä yksi..

24. Sveitsi - Ihana! Minun musta hevoseni. Videon perusteella olin, että jaaha, tällainen perus kesähitti. Ei mitään sen enempää. Mutta eilinen live; jestas miten vangitseva ja villitsevä. Lucasta näki, että hän rakastaa lavalla oloa. Todella positiivinen kuva jäi hänestä. Osasi tanssiakin ja veti täysillä. Antaisin 12 pistettä, jollei siellä olisi jo tunkua. Voiko omassa äänestyksessä jakaa 10 pistettä? En voi antaa tälle vain 8, mutta 10 on jo varattu. Mikä vuosi!

25. Australia - Jälleen mahtava esimerkki onnistuneen liven vaikuttavuudesta. Lumouduin tästä 5 sekunnissa ja katson tätä monta kertaa päivässä. Ooppera (tai mikä lie tyyli nyt tuossa vilahtaakin) on yleensä minulle täysi ei, mutta tässä kappale on suurimmaksi osaksi poppia, joten parit kiekumiset sopivat sinne. Varsinkin sillä esityksellä. Allekirjoitan täysin, että se on viisuhistorian hienoin. Samaa aikaa taidokas, mutta silti yksinkertainen ajatukseltaan. Näyttää lähes helpolta (ne vaan heiluu), mutta samalla sitä miettii, että miten tuo on oikeasti toteutettu ja kuinka vaikeaa on laulaa siellä kepin nokassa. Osoittaa suurta ammattitaitoa laulajalta. Biisi ei aluksi jäänyt millään mieleen. Nyt monen kuuntelukerran jälkeen se tarttuu ja alkaa kuulostaa kiinnostavalta. Siitä minä pidän, että biisi aukeaa vasta useammalla kuuntelulla. Löytää erilaisia nyansseja. Jaettu 10 olisi tälle tarjolla ja jos olisi pakko päättää, niin kyllä tälle sen 10 antaisin ja Sveitsi jäisi pykälää alemmas. Onneksi ei tarvitse päättää!

Joo Sveitsi on kyllä tyylikästä bilemusaa. Ainut mikä häiritsee on yhden kohdan lausuminen: "going wild like an enema" :D :D :D. Ilmeisesti animal, mutta myös studioversiossa kuulostaa joltain muulta :P.

Australia yllätti aivan täysin semissä. En syttynyt lainkaan esikatselusta, iloitsin vain siitä että aussit on siirtyneet Euroviisujen hullulle puolelle omituisella kiekumisella. Mutta livenä!! Voi luoja. Suu loksahti auki enkä pystynyt kääntämään katsettani sekunniksi. En pidä oopperasta enkä naissolisteista ylipäätään, mutta tässä vois olla jopa mun 12 pistettä. Se oli täydellinen alien queen -esitys. Ja itse asiassa koskettavat sanatkin.

Vierailija
972/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis SAN MARINO!! Todellakin finaaliin :D! Aivan täydellinen trolli, hyvä kun henkeä sain tätä katsoessa. Menikö yksikään nuotti oikein?? Ne tanssijat ja tietty itse setäkarkki... Aivan parhautta. Tulen luukuttamaan tätä kaikissa kotihipoissani tästä lähtien, tervetuloa meille nanananananaaaaaa!

Vierailija
974/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-Leppilampi alkoi tutkia Daruden Look Away -biisiä tarkemmin.

– Sekä Look Away- että You Keep Me Hangin On -biiseissä laulumelodia alkaa noin 19 sekunnin kohdalla ja kestää samat 8 tahtia. Mielestäni melodiakulku on ainakin 95-prosenttisesti sama eli aika vaarallisissa vesissä liikutaan, koska tuo kesto on kuitenkin se 8 tahtia.

Tämmöstä iltapulussa🤔

Vierailija
976/1592 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

u7 kirjoitti:

Toivottavsti ennakkosuosikki Alankomaat voitta.a Hieno biisi ja esitys. Venäjä oli isolla rahalla tehty yliyrittävä korni euroviisuvoittaja. Ruotsin floppia toivon, mutta raadit nostavat jälleen top 3:seen. Norja oli nolo eurohumppa. Islannnissa on munaa, mutta raadit estävät menestyksen. Sveitsi oli söpö poika hetkutus, menestyy. Viro oli limainen, laulaja muuten ruotsista. Kreikka oli huonoin joka pääsi finaaliin. Serbia ihan nätti tyytö mutta tylsä laulu, vaikka olikin visuaalinen. Suomen show oli halpa kopio UMK-showsta... ei näin. Pitäisi olla toisinpäin. Portugali oli outo ja huono niinkuin aina. Azerbaijan oli moderni ja kuuma mies. Italiakin on limainen. Albania oli ihme huuto. mmuitaen muista. 

Ja Venäjästä voi antaa saman analyysin joka ikisenä vuonna :D En myöskään kestä sitä Viron "stoorm liike this, can break a maaan liiike THIS" Siis voi jeesus, oli siinä sanoittajilla kultainen oivallus... Muutenkin ainoa mikä esityksestä paistaa on persoonattomuus. Kun yrittää miellyttää kaikkia, ei voi voittaa. Kaiken huippuna ruotsalainen stereotyyppisen komea laulaja :D

Vierailija
977/1592 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänä iltana jännitetään! Toisen semifinaalin katsottuani toivon entistä enemmän, että Islanti voittaisi. Viisuissa on mukana tänä vuonna paljon keskenään melko samantyylisiä pop-biisejä, jotka esittää komea mies. Hyviä kappaleita, jotka kuitenkin kuulostavat mainstream-radiokanavien peruspuurolta. Islanti sähköistää ilman AIVAN eri tavalla. Sekä biisissä

että esityksessä on yllättävyyttä, vangitsevuutta ja vaaran tuntua. Toivon että raadit olisivat avarakatseisia. Eurooppa on valmis tälle industrial-bdsm-kapitalismikriittiselle pläjäykselle. #reykjavik2020

Vierailija
978/1592 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma???? RUMA?????

Niin. RUMA.

Ei kaikkien tarvi pitää samasta, mutta hämmästyttää vaan että omasta mielestäni noin hyvännäköinen ihminen on jonkun mielestä kirjaimellisesti ruma. Ei "ei niin komea" tai "neutraali" tai "ei minun makuuni" tai "keskitasoa alempi". Vaan ruma :D.

No minusta hän on tosi ruma ja epämiellyttävän näköinen. Olen koko ajan ihmetellyt, miten ihmeessä joku voi pitää häntä hyvännäköisenä.

Vierailija
979/1592 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alankomaat. Biisi on niin ihana, että alkaa itkettäää ihan kuuntelun onnesta.

mun TOP 3

Alankomaat Arcade

Italia Soldi

Islanti * en muista biisin nimeä *

Siinä mun lista. Varmaan sieltä Ruotsi ja Venäjä nousevat teollisuushiteillään kärkikahinoihin. Kunhan eivät voittaisi.

Vierailija
980/1592 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas myönnän, että islantilainen viisu on ihan liian taiteellinen mun makuuni.

Mut olisi kyllä sinällään hauskaa jos Euroviusut järjrstettäisiin seuraavan kerran Islannissa. Paljonhan niiden aikana vierailijoita on järjestäjäpaikalla🤔

Ketju on lukittu.