Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passikuva, kauhun paikka?

Vierailija
14.05.2019 |

Miksi passikuvaus on ihmisille elämääkin suurempi asia?!?!?

-Tätä täytyy taas 5 vuotta katsella!!!
-Joka kerta kamalamman näköinen! 5 vuotta sitten olin paljon nuorempi!
-Onko tukka hyvin? Näkyykö kello?

Arvaattekin, että teen tätä työkseni enkä jaksaisi samaa... päivästä toiseen.

Okei, on oikein ihanaa, että minulla on vielä työpaikka, mutta kysyn, kuka teistä katselee passikuvaansa sen viisi vuotta?

Päivittäin avataan passi ja katsellaan, jollei jopa tilata metriset suurennokset tai jopa tapetti passikuvasta???

Minkä ihmeen vuoksi 99% ihmisistä saa kauhureaktion nähdessään itsensä 3,6 x 4,7 cm -kuvasta?

Peilejäkin on.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ole tota ongelmaa. Olen niin hyvännäköinen, että kaikki kuvat jotenkin vaan onnistuu!

Vierailija
2/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainaki kattelen koska ne on mun ainoat henkkarit joten kulkee mukana joka paikassa. Edellinen kuva oli aivan jäätävä, kerran jopa kaupan kassa naurahti sille että onpa tiukka ilme. Nyt kävin viime viikolla otattamassa uudet kuvat että sain passin uusittua niin ihanaa kun tuli hyvä kuva nyt kun sitä ”tiukkaa” kuvaa on nauranut jo riittävän monta vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina itse omat passikuvat. Tulee varmasti hyvä, eikä tarvitse tuollaisten "asiakaspalvelijoiden" kanssa asioida.

Vierailija
4/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen siten että menen ottamaan passikuvan aina krapulassa ja näytän jotakuinkin Balkanilaiselta sotarikolliselta. Tulee aina hyvä mieli kun vertaa passikuvaa peilikuvaan!

Vierailija
5/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite ainaki kattelen koska ne on mun ainoat henkkarit joten kulkee mukana joka paikassa. Edellinen kuva oli aivan jäätävä, kerran jopa kaupan kassa naurahti sille että onpa tiukka ilme. Nyt kävin viime viikolla otattamassa uudet kuvat että sain passin uusittua niin ihanaa kun tuli hyvä kuva nyt kun sitä ”tiukkaa” kuvaa on nauranut jo riittävän monta vuotta.

Ei sitä itse tarvitse katsella, jos sen toiselle näyttää.

Se "tiukka" ilme on nykyään pakollinen; ennen oli kiva passikuviakin ottaa, koska se oli kuin muotokuvausta.

ap

Vierailija
6/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina itse omat passikuvat. Tulee varmasti hyvä, eikä tarvitse tuollaisten "asiakaspalvelijoiden" kanssa asioida.

Hyvä, jos menevät läpi.

Tiedät sitten kriteerit.

T. aasiakaspalvelija

Vierailija
7/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "tiukka" ilme on nykyään pakollinen; ennen oli kiva passikuviakin ottaa, koska se oli kuin muotokuvausta.

ap

Aijaa, no joka tapauksessa viime viikolla pidin tiukan ilmeen koska kuvittelin että näin kuuluu tehdä mutta kuvaaja ohjeisti ottamaan ihan pienen hymyn ja hyvin kelpasi passikuvaksi ilman että näytän sarjamurhaajalta.

Vierailija
8/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aijaa, no joka tapauksessa viime viikolla pidin tiukan ilmeen koska kuvittelin että näin kuuluu tehdä mutta kuvaaja ohjeisti ottamaan ihan pienen hymyn ja hyvin kelpasi passikuvaksi ilman että näytän sarjamurhaajalta.

Se on kai virkailijasta kiinni: joskus menee lievä hymy läpi, toisinaan ei.

Itse sanon aina, että saa ajatella positiivisesti, muttei saa hmyillä liikaa.

Eräs rouva tuli vihaisena hylätyt kuvat kädessään: hänen perusilmeensä oli hyvin positiivinen = liian hymyilevä, joten otin rouvasta uuden kuvan, jossa hänen piti vääntää suupielensä alas.

Älytöntä.

ap

Läpi meni.

Vierailija
9/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat kuvat liian ylhäältä? Mun täytyy aina passikuvissa nostaa liikaa leukaa joka leventää kasvoja ja saa aikaan tosi oudon kuvakulman ja vain siksi ettei kuvaaja voi tulla oikealle tasolle.

Vierailija
10/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,se on kauhun paikka.Jokainen näyttää kauheammalta kuin on ja ilme on ihan järkyttynyt.Silmät pullistuu päästä.

Vierailija
11/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri passikuvassa ja kyllähän se tosi tarkkaa oli, että miten pitää olla. En nyt jaksa siitä stressiä ottaa. Joka kerta se kuva on kauheampi, kun ikää tulee lisää. Mutta eikös se vanha lohkaisu olekin, että passikuvan pitää näyttää siltä että todellakin on loman tarpeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi