Lihapullareseptit jakoon!
Mitä laitatte?
Itse tavallisesti:
Jauheliha
Kermaviili
Sipulia paistettuna
Pippuria, suolaa, paprikajauhetta
Korppujauhoja
Joskus valkosipuli
Vielä helpompi: jauheliha, sipulikeittopussi, kermaviili
Kaipaan vaihtelua!
Kommentit (19)
Tarvitset varmasti vaihtelua. Sun lihapullat on perseestä.
Jauheliha, turkkilainen jugurtti, suolaa, mustapippuria, yrttimausteita, aurinkokuivattua tomaattia, appelsiininkuorta raastettuna ja pikkuisen appelsiinimehua.
Ja paistan aurinkokuivattujen tomaattien öljyssä
Hyvä naudan jauheliha, pari munaa, kuullotettua sipulia,vähän vehnäjauhoa,maustepippuria ja suolaa.Paistetaan voissa valurautapannulla.
Mummon resepti,onnistuu aina.Itsekin olen jo mummoikäinen eli vertailupohjaa riittää.
Hieman ajojahti haiskahtaa tässä nyt. Miksi?
Naudan/hirvenjauhelihaa, kananmuna, timjamia, rosmariinia, salottisipulia, suolaa, pippuria, korppujauhoja, pekonia ja appelsiininkuorta raastettuna. Määriä en yhtäkkiä muista ulkoa.
Lihapullat mikroon ja pari minuuttia täysillä. Ketsuppia päälle ja tarjolle.
Teen yleensä pelkästä naudanlihasta pullat. Hieman suolaa ja mustapippuria mausteeksi.
Naudanlihaa ja poronlihaa, kananmuna, turkkilaista jugurttia, kaurahiutaleita, maustepippuria ja suolaa.
Olette kauheita petoja! Ajatte ihmisen tuhoon! MIKSI!!!
Siis kuka on tämä ulisija tässä keskustelussa?! Ei ketään kiusata, ei ole ajojahtia eikä mitään lihapullaa kummempaa.
Itse kuulisin mielellään myös reseptejä! Itsellä aina sama sipuli, pippuri, kerma, korppujauho ja jauheliha.
Pakkasesta pullia sulamaan ja väliin jauhenlihaa. Siinä on hyviä lihapullia kerrakseen.
Ja määrät myös, muuten teen taas kovia koppuroita.
Paistan pannulla runsaasti hienoksi pilkottua sipulia ja kuivattuja kosteikkovahveroita (sieniä liotan ensin runsaassa vedessä ja puristan sitten ylimääräisen veden pois) Liotan vedessä pari palaa vehnäleipää, puristan ylimääräisen veden pois. Sekoitan paketillisen jauhelihaa, leipämössön ja jäähtyneet sienet suolan ja mustapippurin kanssa tasaiseksi massaksi ja pyöritän niistä lihapullia tai pihvejä. Sienet ovat itse poimittuja ja kuivatettuja, maku on ilman ylimääräisiä mausteita metsäinen ja rakenne narskuva. Kaikki eivät vältämättä pidä, mutta meidän perhe rakastaa niitä narskuvia metsäisiä pullia.
1/2 dl kaurahiutaleita
1/2dl vettä
1 kananmuna
loraus öljyä
valkosipulia, mustapippuria, suolaa
400-500g naudan jauhelihaa (n.7% rasvat)
--
sekoita kaura+vesi, anna tekeytyä 5min
lisää muna, öljy, mausteet, sekoita tahnaksi
lisää jauheliha, sekoita, valmista lihapullat
paista uunissa (200-225 kunnes hyvän värisiä), pannulla, tai grillissä.
Up