Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko 10-11 vuotiaan olla joka päivä koulun jälkeen kavereiden kanssa?

Vierailija
14.05.2019 |

Harrastus on jäänyt kesätauolle. Nyt lapsi on joka päivä koulun jälkeen kavereiden kanssa joko jonkun kaverin luona, tai meillä, tai pihalla.

Annatteko te tuon ikäisten "luuhata" kavereiden kanssa sen sijaan, että viettäisi perheen kanssa aikaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kuuluu ikään.

Vierailija
2/16 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei itse jaksa olla kavereiden kanssa joka päivä, joten tuota ongelmaa ei ole tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just parasta että on kavereiden kanssa, meillä tai heillä. Turvalliesti lähipihoilla.

Vierailija
4/16 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen ei kuulu vielä olla pois perhepiirissä.

Vierailija
5/16 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Äidin kainaloon vaan ja sitten vingutaan 10:n vuoden päästä, kun on niin yksin.

Vierailija
6/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viihdytään onneksi kotona läksyjen ja fiksun toiminnan parissa.

Vierailija
7/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kavereiden kanssa. Ettekö muista omaa lapsuutta!!!

Vierailija
8/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 11v:n koulu loppuu 1-2 aikoihin, itse olen kotona viiden maissa, muu perhe samoihin aikoihin. Miksi ei saisi olla tuota väliä kavereiden kanssa? Vaikka joka päivä?

Vierailija
9/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa. 

Vierailija
10/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta, jos kavereiden kanssa hengailu ei vaikuta läksyjen tekoon, muihin velvoitteisiin tai seuraavan aamun kouluunlähtöön niin tottakai. Oma lapsi on joskus ollut tosi väsynyt monen päivän riekkumisesta niin on pitänyt "pakottaa" pitämään lepopäivä väliin.

Vierailija
11/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää tuonikäisiä lapsia, mutta näin takautuvasti vastaan "tottakai". Minähän olin töissä siihen aikaan, kun lapset pääsivät koulusta. Kivempihan se on kavereiden kanssa olla kuin yksin.

Vierailija
12/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä viihdytään onneksi kotona läksyjen ja fiksun toiminnan parissa.

Huono provo tai sitten surkea vanhempi

Vierailija
13/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kavereiden kanssa. Ettekö muista omaa lapsuutta!!!

Muistan. Minulla ei ollut kavereita ja vanhemmat eivät välittäneet. Tämän takia olen pyrkinyt tukemaan lasten kaverisutheita ja todellakin saavat luuhata. 

Vierailija
14/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsesta, jos kavereiden kanssa hengailu ei vaikuta läksyjen tekoon, muihin velvoitteisiin tai seuraavan aamun kouluunlähtöön niin tottakai. Oma lapsi on joskus ollut tosi väsynyt monen päivän riekkumisesta niin on pitänyt "pakottaa" pitämään lepopäivä väliin.

Lepopäivä? Riekkumisesta? Siis mitä ne lapset puuhaa?

Joo, meillä läksyt pitää olla tehtynyä ja on kotiintulo- ja nukkumaanmeno aika, mutta en nyt ihan aukea, miksi kavereista pitää pakottaa lepopäivä. Toinen asia tietenkin on, että jotku lapset (kuten aikuiset) kaipaavat aikaa olla yksikseen, mutta tämä on sitten lapsen oma valinta. 

Vierailija
15/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin annan. Miksi ihmeessä lapselta pitäisi kaverit kieltää?

Vierailija
16/16 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepopäivä? Riekkumisesta? Siis mitä ne lapset puuhaa?

Joo, meillä läksyt pitää olla tehtynyä ja on kotiintulo- ja nukkumaanmeno aika, mutta en nyt ihan aukea, miksi kavereista pitää pakottaa lepopäivä. Toinen asia tietenkin on, että jotku lapset (kuten aikuiset) kaipaavat aikaa olla yksikseen, mutta tämä on sitten lapsen oma valinta. 

Niinkun sanoin että riippuu lapsesta. Meilläkin on säännöt läksyistä kotiintuloista yms. Muut lapset näillä pärjää mutta yksi lapsista onnistuu siltikin ajoittain vetämään itsensä niin piippuun että me muu perhe kärsimme sitten seuraukset kun on yliväsynyt. Joten ennusmerkkien näyttäessä että lapsi käy ylikierroksilla niin silloin ei lähde kavereiden kanssa ulos. Ehkä hänellä puuttuu jokin väsymyksentunnistus reseptori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan