Yhteiset bruttotulot noin 10 000 euroa ja nettonakin noin 6500 euroa. Miksei raha riitä!?!
En tajua, miten muilla perheillä on varaa matkustaa viikoksi tai pariksi muille mantereille, vaikka lapsia on monta. Me tehdään 1-2 viikon Euroopan loma joka kesä, eikä varaa ole todellakaan mihinkään 10 000 euroa maksavaan New Yorkin lomaan.
Kommentit (9)
Ihan on keskiluokkaiset tulot. Jos ja kun on myös tavanomaiset menot, niin eipä tuosta paljoa ylimääräistä jää.
Jos asuu PK-seudulla ja on 2-4 lasta niin ei tuosta kauheasti jää käteen. Varmaan sossutuilla elävän mittapuun mukaan jää kauheasti, mutta kun alkaa itse maksamaan, niin aika lailla hyvin kaikki menee. Jos 500-1000 euroa saa kuussa säästöön, ja on kova koulutus, niin ei siinä nyt hurrata.
Meillä on kyllä helposti varaa kun ei ole tehty lapsia, samat tulot kuin teillä suunnilleen.
Ystäväpiirissäni usean perheen vaiettu salaisuus on saatu perintö, jolla on ensin kuitattu velat ja loput rahat sijoitettu. Muutamien opintolainat ovat vanhemmat maksaneet pois. Omassa lähisuvussa kaikilla on omistuksenaan lähinnä tuulen huuhtoma takapuoli, mutta toisaalta olen perisuomalaisesti ylpeä siitä, että ollaan pärjätty omillamme. Tiukkaa teki välillä, mutta sitä enemmän monista asioista nauttii, kun ne eivät ole itsestäänselvyys.
Menoilla on tapana kasvaa tulojen mukana.
Monilla on "ylimääräistä" rahaa perinnöistä tai venhemipien avustuksella.
Veljeni palkka on 7000€/kk ja itedän että vanhempani "auttavat" häntä rahaa antamalla säännöllisesti, kun ei vaan omat riitä. Sitä en ymmärrä mihin hän rahansa hassaa.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpiirissäni usean perheen vaiettu salaisuus on saatu perintö, jolla on ensin kuitattu velat ja loput rahat sijoitettu. Muutamien opintolainat ovat vanhemmat maksaneet pois. Omassa lähisuvussa kaikilla on omistuksenaan lähinnä tuulen huuhtoma takapuoli, mutta toisaalta olen perisuomalaisesti ylpeä siitä, että ollaan pärjätty omillamme. Tiukkaa teki välillä, mutta sitä enemmän monista asioista nauttii, kun ne eivät ole itsestäänselvyys.
Meillä on kummankin vanhemmilla jonkin verran omaisuutta, mutta elävät vielä kaikki, joten perintöjä ei ole saatu. Itse aletaan olla kohta 50v, eikä todellakaan tulla tarvimaan niitä perintöjä, jotka vanhemmilta jää. Varmaan kieltäydytään perinnöistä lastemme hyväksi.
Saan yksinhuoltajana säästettyä 2100 euron nettotuloista viikon Euroopan loman vuodessa itselle ja kahdelle lapselle. Tajuat varmaan itsekin, että vika on teillä rahankäytössä?
Porvoossa on kaikki niin kallista.