Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhdekriisi vauvavuonna

Vierailija
14.05.2019 |

Meillä on muutaman kuukauden ikäinen ihana lapsi. Itse olen äitiyslomalla ja mieheni on yrittäjä. Työnjakomme on hyvin vanhanaikainen, mies tekee työnsä, minä hoidan lapsen ja kodin. Mies ei siis laita edes asioitaan tiskikoneeseen. Ei vaihda lapsen vaippaa. Pitää sylissä, jos vauva on hyvällä tuulella. Tätä hän perustelee sillä, että hän tekee töitä, minä olen äitiyslomalla. En kuitenkaan todellakaan elä miehen siivillä. Olen äitiysvapaalla hyväpalkkaisesta työstä enkä häviä miehelle varallisuudessakaan.

Riitaa tulee nykyään oikeastaan joka päivä. Syynä on yleensä työnjako. Minä valitan, mies suuttuu, minä tulistun ja kierre on valmis.

Meillä menisi hyvin, jos nielisin osani ja olisin hiljaa.

Toinen asia, joka painaa, on miehen isä. Hän auttaa miestä tämän yrityksessä, mikä on hienoa. Hän pyörii nurkissa joka päivä. Aamulla hän on keittiössä, kun tulen keittämään kahvia. Vaikka ei olisi töitä, ilmestyy hän pihaan ja tulee kahville.

Ihanaa, että on mukana elämässämme, mutta en jaksaisi appiukkoa nurkissa joka päivä!

Meidän pitäisi mennä terapiaan, mutta mies ei suostu. Minun nalkuttamiseni on kuulemma kaiken alku ja juuri.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankit lapsen tämän miehen kanssa?

Vierailija
2/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siivoa miehen jälkiä jos ei kerran saa edes astioitaan tiskikoneeseen. Appiukolle voit sanoa itse ystävällisesti että haluaisitte välillä olla keskenänne jos ei itse älyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin miehen jäljet siivoamatta. Ja muutenkin jättäisin kotityöt vähemmälle. Sinun tehtäväsi on hoitaa ja ruokkia vauvaa, mies voi osallistua siihen minkä pystyy.

Vierailija
4/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jättäisin miehen jäljet siivoamatta. Ja muutenkin jättäisin kotityöt vähemmälle. Sinun tehtäväsi on hoitaa ja ruokkia vauvaa, mies voi osallistua siihen minkä pystyy.

naisia vituttaa sotku niin paljon, ettei pysty. Oli sitten omia tai miehen sotkuja. Mies voi olla samoissa vaatteissa vaikka kuukauden.

Vierailija
5/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneen käyttö olisi pitänyt opetella viimeistään siinä vaiheessa, kun on muutettu yhteen.

Vierailija
6/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkalleen haluaisit muuttaa? Kotitöiden jaon, lapsen hoidon ja appiukon läsnäolon.

Oletteko puhuneet näistä? Eli oletko konkreettisesti ilmaissut mihin haluaisit muutosta ja miksi?

Vierailija
7/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkalleen haluaisit muuttaa? Kotitöiden jaon, lapsen hoidon ja appiukon läsnäolon.

Oletteko puhuneet näistä? Eli oletko konkreettisesti ilmaissut mihin haluaisit muutosta ja miksi?

Siis oletko puhunut suoraan, et vain valittanut? Oletko ehdottanut ratkaisuja, esimerkiksi siivoajan palkkaamista?

Vierailija
8/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yksi haluamasi muutos puheeksi silloin kun olette molemmat virkeitä ja hyvällä tuulella. Voitko hengailla välillä muutaman yön jossain muualla, esimerkiksi vanhemmillani tai sisarustesi luona? Olen itse myös kotiäitinä ja tälläisen parin yön visiitit piristää suunnattomasti. Voit myös viettää koko päivän vaikka kaupungilla kierrellen, yhden lapsen kanssa se on vielä helppoa. Sinun ei ole pakko tehdä kotitöitä, jos siedät vähän sotkua. Miehesi saattaa kiinnostua olemaan lapsen kanssa enemmän sitten kun vauvavuosi on ohi eikä lapsi ole enää niin riippuvainen äidistään. Kun näet miten tärkeä isä on silloin lapsille, olet tyytyväinen, että ”nielit” vähän...

Vierailija
9/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasta osallistui kotitöihin?

Vierailija
10/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin vaimon aloitteesta terapiassa yhdessä kerran, mutta itse jatkoin yksin eron jälkeen. Vaimo ei tullut toista kertaa, kun teraupetti oli sitä mieltä, että hänessäkin on vikaa. 

Vierailija
11/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko puhunut suoraan, et vain valittanut? Oletko ehdottanut ratkaisuja, esimerkiksi siivoajan palkkaamista?

Siivooja laittamaan miehen astiat käytön jälkeen tiskikoneeseen? Joopa joo.