miten kukaan voi nauttia vaatteiden shoppailusta?
En vain käsitä. Ostaminen on tuskaa, tyrkyttävät myyjät veemäisiä. Jotkut vielä tekevät tuota huvikseen.
Kommentit (41)
Minusta se on kivaa. Tykkään katsella uusia vaatteita, tunnustella materiaaleja ja miettiä miten ne sopisi yhteen muiden vaatteiden kanssa. Eikä minulle mitään tyrkytetä, kun sanon myyjälle että kiitos avusta, mutta katselen itse.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen todella samaa, ja jopa kadehdin välillä ihmisiä, jotka rakastavat shoppailua. Itse saan pakolla ostettua jotakin päälleni, kun on pakko.
Juuri näin. Se on kuitenkin välttämätön paha, kun jotain on päälle puettava, rätit eivät kestä käytössä ja nettikaupat on nähty että kokotaulukot heittelee miten sattuu.
Vaatteiden shoppailu on nykyään yhtä tuskaa. Ei löydy sopivia värejä, mallia tai materiaalia. Kaikki vaatteet näyttävät lisäksi päälläni kamalilta johtuen vartalostani ja pukuhuoneessa vielä kirkkaat valot korostavat kaikkea kauheutta :(
Ennen se oli tylsää, kun piti ostaa ne vaatteet, jotka sopi päälle, vaikkei niin kivoja olleetkaan. Nykyään on mukavaa katsella ja ostaa kivoja vaatteita, kun saa valita normaalikokoisista.
minä käyn aina joskus ’shoppaimessa’ merkkiliikkeissä koska minulla on varaa elää leveästi
Mä tykkään vaatteista. Tykkään niistä samalla tavalla kuin tykkään musiikista, kuvataiteesta ja teatterista. Erityisesti tykkään 1960-luvun siluetista.
Lähiostarini on yksi Suomen isoimmista. Siksikin tosi surullista, ettei siellä ole yhtään vaatekauppaa, josta tykkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen todella samaa, ja jopa kadehdin välillä ihmisiä, jotka rakastavat shoppailua. Itse saan pakolla ostettua jotakin päälleni, kun on pakko.
Jos shoppailen, silloin ei ole koskaan pakkoa. En siis käy katselemassa koska on pakko löytää jotain tarpeeseen. Silloin voi ilahtua, jos jotain löytyy. Harkitsen kuitenkin, mitä ostan.
Kahdesti olen joutunut mukaan kahden eri naisen kanssa. Molemmilla kerroilla mietin samaa, olenko kuollut ja joutunut helvettiin? Miltä tämä vaate näyttää? Onko tämä sun mielestä hyvä? Se homma on jotain aivan hirveää. Jos jostakin vaatteesta sanoin että hyvä niin sitä ei ainakaan ostanut. Molempien kertojen jälkeen otin kännit ja kerroin mitä ajattelen vaateshoppailuun raahaamisesta. Siksi ne ovat jääneet niihin kertoihin.
Se on oikeasti aikamoista kidutusta. Ensimmäiselle ehdotin pikaista sovituskopissa että kostuisin jotain rääkistä mutta ei suostunut. En käsitä miten kukaan jaksaa sovitella vaatteita tuntikausia useissa eri kaupoissa?
Ei kannata lähteä vasta pakon edessä. Käykää kuljeskelemassa sopivassa määrin sopivasti kaupoille sattuessanne ja ostakaa, jos osuu jotain kohdalle. Sittenhän se on tuskaa, jos kokee, että juuri nyt on pakko jotain löytää.
En minäkään useimmiten löydä mitään, mutta en ota siitä paineita.
Nykyisin kaupoissa on vain tekokuituisia rättejä. Nämä peruskaupat, jotka ovat joka paikassa, ovat tyhjää täynnä. Lindexiä en tajua ollenkaan, miten sieltä voi joku jotain ostaa? KappAhl on myös täysin käsittämätön. HM:ssä varmaan olisi jotain, mutta laatu on niin surkeaa, ettei voi kuin kerran pestä niin vaate on jo huono.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lähteä vasta pakon edessä. Käykää kuljeskelemassa sopivassa määrin sopivasti kaupoille sattuessanne ja ostakaa, jos osuu jotain kohdalle. Sittenhän se on tuskaa, jos kokee, että juuri nyt on pakko jotain löytää.
En minäkään useimmiten löydä mitään, mutta en ota siitä paineita.
Siinähän vasta aikaa meneekin, että kiertelee kaupoissa ilman ostotarvetta. Ja yleensä rahaakin.
Onneksi on nettishoppailu! Sitä rakastan ja harvoin joutuu mitään palauttamaan.
Vihaan vaatteiden ostamista ja se, mitä olen pohtinut eniten on että miksi vaatekaupoissa on aina niin KUUMA, että ostokset saa tehdä hiki päässä? Luulisi olevan kaupankin etu, että ihmiset eivät ole hiestä märkiä sovitellessaan vaatteita. Erityisesti talvella kun kaikilla on vielä paksut vaatteet päällä, tuntuu että vaatekaupat on lämmitetty keskimääräisen kasvihuoneen lämpöisiksi. Tässä kidutusmuodossa ainoastaan bussit päihittävät vaatekaupan.
Joillain ei vaan kertakaikkiaan ole sitä tyylisilmää, että verkkareita ja huppareita kummempien vaatteiden ostaminen onnistuisi itselleen. Monet kerrat kun ollut pakko joitan uutta vaatetta ostaa, on iskenyt joku ihme pakokauhu siellä kaupassa ja tullut napattua sitten vaan jonkinlainen ryysy, joka muka siellä kopin peilissä näytti siedettävältä. Kotona sitten se tyypillinen "Eeeei j*mankauta mitä mä tällasta ostin" ja viimeistään kaverit naureskelee kun vaate ei istu yhtään.
Juu, en minäkään pidä shoppailusta. Se on väsyttävää, oikeasti, jos useamman kaupan kiertää.
Kirppiksellä sen sijaan on kiva välillä poiketa.
En tykkää shoppailusta kaupoissa, kun menee rahaa. Tulee ostettua sitten kerralla vähän enemmän. Ostan nettikaupoista, kun halvempaa. Saatan ostaa kevättalvella kesävaatteita yms. edullisesti. Ostan vaatteita varastoon. Minulla on paljon vaatteita, pitää olla vaate joka tilanteeseen. Ahdistaa ajatus, että olen menossa esim. johonkin juhliin ja ei ole mitään päälle pantavaa. Siksi saatan ostaa vaikka pari juhlamekkoa alesta, vaikka en oikeasti tarvitsisi niitä. Käytän ompelijalla yleensä vielä. Hamstraan vaatteita. Takkeja minulla on ihan hirveästi, ehkä 30? Jos muuten ei ole hyvin pukeutunut, niin laittaa kivan takin päälle, pelastaa paljon. Tyylini on ajaton, harvemmin ostan mitään muotivillityksiä. Haluan, että olen joka tilanteessa oikein pukeutunut. Siksi vaatteita pitää olla niin paljon. Suomen sää vaihtuvine vuodenaikoineen on todella haastava tämän takia.
Nuorempana haaveilin vaatesuunnittelijan ammatista, lueskelin Vogueta ja usein kopioin huippusuunnittelijoiden tyylejä sieltä suoraan. Siis etsin kaavat Burdan arkistosta ja vein kankaan ompelijalle.
Tekisin itse vaatteita, ellei olis niin aikaa vievää ja alesta saisi vaatteita niin halvalla.
En tykkää shopata, koska tavarataloissa on liikaa virikkeitä, väsyn siellä. Kun kulkee ja silmäilee kaikki tuhat vaatekappaletta on niin pyörällä päästä, että ei halua ostaa enää mitään.
Siksi nettikaupat, voi keskittyä pelkästään vaatteisiin, ja vaatteet on valokuvattu selkeästi, näkee heti, miltä vaate näyttää.
Olisi kivaa jos olisi täydellinen vartalo ja ei tarvitsisi välittää hinnoista.
Nettikaupat on mahtavia. Jos etsii vaikka valkoista t-paitaa, heti lävähtää ruudulle kaksikymmentä vaihtoehtoa. Voi tehdä hinta- ja laatuvertailua. Joskus tilaan kaksi eri kokoa, että varmasti saan oikean kokoisen.