Aliexpress dispute (en tiedä mitä on suomeksi) päätös väärä ja myyjän hyväksi. Miten voi valittaa?
Myyjä kirjoitti kiinaksi ja tapaus päätettiin hänen hyväksi. En tiedä miksi kun en kiinaa osaa. Miten tästä voi valittaa?
Kommentit (10)
No se taitaa vähän olla se riski mikä otetaan, kun tuollaisten yhtiöiden kanssa asioidaan, ettei ketään kiinnosta. Toivottavasti et ollut niin tyhmä, että sinne satoja euroja laitoit. Muutamat eurot pitää niellä oppirahoina.
Vierailija kirjoitti:
Copy + paste translate.google.comiin ja jo vain osaat kiinaa.
Se teksti on osa kuvakaappausta. Miten ne saa siitä kirjoitettua suomi näppäimistöllä?
Vierailija kirjoitti:
No se taitaa vähän olla se riski mikä otetaan, kun tuollaisten yhtiöiden kanssa asioidaan, ettei ketään kiinnosta. Toivottavasti et ollut niin tyhmä, että sinne satoja euroja laitoit. Muutamat eurot pitää niellä oppirahoina.
Mitä tästä piti oppia?
Ilmoitat luottokorttiyhtiöllesi kyseessä olleen epäluotettava myyjä, joka ei toiminut siten kuin sovittu. Silloin vastuu siirtyy luottokorttiyhtiölle, joka selvittää asian ja tarvittaessa vie Aliexpressiltä oikeuden myydä luotolla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat luottokorttiyhtiöllesi kyseessä olleen epäluotettava myyjä, joka ei toiminut siten kuin sovittu. Silloin vastuu siirtyy luottokorttiyhtiölle, joka selvittää asian ja tarvittaessa vie Aliexpressiltä oikeuden myydä luotolla.
Mutta Aliexpresshän sen päätöksen teki, se siis on vastuussa asiasta.
Parempi luovuttaa ja tehdä uusi tili jonka kautta ostaa halvin tuote mitä kaupasta löytyy. Sitten antaa suoraan heikoin palaute mitä pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat luottokorttiyhtiöllesi kyseessä olleen epäluotettava myyjä, joka ei toiminut siten kuin sovittu. Silloin vastuu siirtyy luottokorttiyhtiölle, joka selvittää asian ja tarvittaessa vie Aliexpressiltä oikeuden myydä luotolla.
Mutta Aliexpresshän sen päätöksen teki, se siis on vastuussa asiasta.
Jos olet maksanut luottokortilla niin luottoyhtiö on se jonka kautta rahat menevät eikä Aliexpressin pätös vaikuta asiaan. Ratkaisevaa on se mitä mieltä luottokorttiyhtiö on. Ja he ovat aika helposti ostajan puolella koska silloin he voivat ottaa myyjältä rahaa pois ja siis säästävät itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat luottokorttiyhtiöllesi kyseessä olleen epäluotettava myyjä, joka ei toiminut siten kuin sovittu. Silloin vastuu siirtyy luottokorttiyhtiölle, joka selvittää asian ja tarvittaessa vie Aliexpressiltä oikeuden myydä luotolla.
Mutta Aliexpresshän sen päätöksen teki, se siis on vastuussa asiasta.
Ei ole. Luottokorttiyhtiö on vastuussa siitä, että antaa yritykselle oikeuden myydä luotolla. Sinun pitää voida luottaa siihen, että luottokorttiyhtiö on tehnyt tarvittavat tarkistukset ennen luottopäätöstään.
Aliexpressistä ostaessasi myyjä on Aliexpress. Dispute-prosessin aloitettuasi olet selkeästi esittänyt, ettet ole tyytyväinen siihen mitä olet saanut. Aliexpressin mielestä myyjä on oikeassa, mutta sen ei ole väliä, koska lopulta asian ratkaisee luottokorttiyhtiösi. Aliexpress ei ole se joka määrää luottokorttiyhtiöitä.
Et voi