Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko puhelimella soittaminen kuollutta ja kuopattua? Soitteleeko kukaan enää 2019 vuonna?

Vierailija
14.05.2019 |

En tiedä oikeastaan ketään nuorta enää 2019, joka soittelisi kenellekään. Itsekään en ole soittanut kenellekään pariin vuoteen. Joskus harvoin minulle soitetaan, mutta tuntuu että kaikki yrityksetkin ovat lopettaneet soittelun ja siirtyneet muunlaiseen markkinointiin ja toimintatapoihin.

Soitteletko enää? Nykyisin on myös huoli puhelinsoittojen aiheuttamasta säteilystä ja potentiaalisesta aivosyövästä, jota se aiheuttaa. Tämä on myös laskenut ihmisten intoa soitella.

On oikeastaan ilo, jos tapaa kumppanin joka ei myöskään tykkää soitella. Tekstiviesteillä voi kyllä hoitaa kaiken.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelen ja tuun aina soittelee. inhoon tekstiviestejä ja viestien kirjoittelua :(

Vierailija
22/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sähköpostiinsa tehtyä sellaisen eston että jonkun tiettyn henkilön sähköposteja ei vaan tule perille?

Tietääkö sen sähköpostin lähettäjä että hänen lähettämänsä meilit ei mene perille kun osoite on varmasti oikea? Vai voiko olettaa että perille meni, mutta niihin ei vaan vastata?

Mikä juttu se on kun joskus aikojen päästä voi tulla meiliin vastaus ja vastataan että jostain syystä sähköpostisi oli mennyt suoraan roskakoriin?

Entä puhelimella kun siinä voi jonkun blokata, niin tietääkö se soittaja jostain että hänet on blokattu? Entä meneekö silloin tekstaritkaan perille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up...

Vierailija
24/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelen vaimolle monesti päivässä, aina kun tulee ikävä. Höpistään asiaa tai asiattomuuksia.

Vierailija
25/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu iällisesti ap:n seurapiiriin, vaan olen jo aika vanha. Vaikka minulla on älypuhelin, niin silti soitan ja lähetän ihan tavallisia tesktiviestejä. Sähköpostia käytän mieluiten tietokoneella. On huvittavaa ja samalla surullista seurata, miten kapeasta ovenraosta monet nuoremmat ihmiset katselevat maailmaa. Heillä tuntuu asenne olevan se, että mitä minä en tee, niin sitä ei tee kukaan muukaan. Muuan sukulainen suorastaa painostaa minua liittymään Facebookiin ja minä yhtä sitkeästi kieltäydyn moisesta. Sitä kautta kun kuulemma saisi helpommin lähetettyä valokuvia ja vaihdeltua kuulumisia. En myöskään ole Whatsapissa enkä muissakaan sosiaalisen median kiemuroissa. 

Vierailija
26/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitanpa hyvinkin ja juttelen paljon puhelimessa. Olen yrittäjä ja teen joskus yksinäistä aika mekaanista työtä, joten silloin on hyvää aikaa soitella. Muutamalla ystävälläni on samalla tavalla aikaa höpöttää myös päivisin ja yhdenkin ystävän kanssa saatamme jutella ihan helposti ilman taukoja yli kolme tuntia. Viime viikolla juttelimme puhelimessa yhteensä ehkä kahdeksan tuntia. Toisen ystäväni kanssa soittelemme ehkä 1-3 h viikossa, anopin kanssa juttelemme kerran pari viikossa ehkä jotakin tunnin pari kerrallaan jne.

Puhelimessa juttelu on mukavaa. Kun korvissa on hyvät piuhat, niin kädet ja kaikki on vapaana ja pystyy tekemään lähes mitä vain samaan aikaan. Olemme ystävän kanssa pesseet mm. kotiemme ikkunat niin, että molemmat riehuvat kodeissaan ikkunoidensa pesun kanssa ja höpätämme samalla puhelimessa. Siinä tuli huvi ja hyöty samassa paketissa. Samoin teen usein 600 kilometrin päässä asuvan ystäväni kanssa tunnin pari reippaita kävelylenkkejä puhelimessa samalla jutellen.

En ole ikinä tajunnut ystävien kanssa kahvittelua. Ei minulla ainakaan ole aikaa istua jossakin kahvilassa naamatusten ja jutella kaikkien kuullen.