Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalit ihmiset eivät ymmärrä

Vierailija
14.05.2019 |

Kuinka onnekkaita he ovat että ovat pystyneet opiskelemaan ammatin ja saaneet töitä. Eivät joudu koko elämäänsä olemaan riippuvaisia joko miehestään tai yhteiskunnasta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Oletetaan että kaikki pystyy samaan. Valitettavasti en pysty töihin. Nyt 30 enkä koskaan ole ollut työkykyinen vammojeni takia, hyvin epätodennäköistä että tulisin koskaan olemaankaan. Ei tää ole kovin hyvää elämää.

Vierailija
2/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestenkin taytyy persettä muille miehille? No johan on. Olen kyllä ollut onnekas, ettei sitä ole tarvinnut tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän, koska mulla on vammainen lapsi. Jo 1990-luvulla tiesin, että hänen tulevaisuuttaan on tietotekniikka ja niin hankittiin ekaluokkalaiselle tietokone. Mun piti perehtyä rakkineeseen, jotta osasin neuvoa ja opastaa. Piti myös tunnistaa lapsen vahvuudet ja tukea ja kannustaa niissä. Harrastukset valittiin niin, että ne tukivat tätä osaamista. Kun hän lähti aikanaan opiskelemaan ammattiin, hän osasi jo käytännössä kaiken sen työelämässä vaadittavan, mitä koulussa opetettiin. Koulusta sai vain muodollisen pätevyyden. Kannustin jatko-opintoihin ja välivuonna maksettiin osaamista laajentava vuoden mittainen kurssi. Työharjoittelut menivät niin hyvin, että näistä yrityksistä häntä pyydettiin töihin. Nyt hän on töissä, unelma-ammatissaan.

Joten tiedän oikein hyvin, miten paljon helpommalla minä olen aikoinaan päässyt. Paljon tukea, kannustusta ja mahdollisuuksien tarjoamista on tarvittu vammaisen lapsen kanssa, jotta hän vammastaan huolimatta pystyisi elämään normaalia elämää. Hyvä puoli kaikessa oli, että samalla tuli itsekin vaihdettua alaa ja opiskeltua it-alalle. 

Vierailija
4/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä olla sitten hyvä vaimo tai yhteiskunnan elätti. Siinä jutussa sinä voit olla juuri niin hyvä kuin haluat. Esimerkiksi on helppo olla hyvä vaimo. Yhteiskuntakaan ei paljoa vaadi, mutta kun olet lainkuuliainen, itsestä ja muista välittävä ihminen, niin aika hyvin menee jo. Voit myös omilla toimillasi olla hieman parempi yhteiskunnan jäsen, esimerkiksi ihan pienet asiat, kuten roskaamattomuus ja vaikka muiden heittämien roskien siivous, erilainen vapaaehtoistyö ja yleinen välittävä asenne on aina hyväksi.

Vierailija
5/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet miehestäsi riippuvainen? En ymmärrä miten kukaan nainen 2010-luvulla jättäytyy taloudellisesti miehensä armoille. 

Vierailija
6/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet miehestäsi riippuvainen? En ymmärrä miten kukaan nainen 2010-luvulla jättäytyy taloudellisesti miehensä armoille. 

Ap taitaa olla Ammattivalittaja ja käsittääkseni hän jättäytyi jo parikymmentä vuotta sitten. Ei siis ole koskaan ollut omillaan toimeen tuleva.

Vierailija
7/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä. Pitää mennä eteenpäin päättäväisesti, tehdä sitä mitä vastaab tulee. Joka asiaan ei pidä sanoa ei ja pitää ymmärtää että pienistä puroista virtaa joki joka johtaa merelle.

Sairauset on sitten asia erikseen. Jos olisin niin sairas että en pysty työhön niin käyttäisin työnhakuun menevän energian sen puolesta taisteluun että saisin eläkepaperit. Ilmaiseksi ei tässä maailmassa mitään yleensä saa.

Vierailija
8/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla Ammattivalittaja ja käsittääkseni hän jättäytyi jo parikymmentä vuotta sitten. Ei siis ole koskaan ollut omillaan toimeen tuleva.

Miten olisin voinut olla kun en ole pystynyt ammattia lukemaan enkä ole saanut töitä? Ja tuo hyvänä vaimona oleminen ei ole helppoa jos on sellainen mies kuin minulla. Onneksi nyt sen tajusin ja piakkoin kaikki muuttuu.

Vierailija
9/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka. kirjoitti:

Jokainen on oman onnensa seppä. Pitää mennä eteenpäin päättäväisesti, tehdä sitä mitä vastaab tulee. Joka asiaan ei pidä sanoa ei ja pitää ymmärtää että pienistä puroista virtaa joki joka johtaa merelle.

Sairauset on sitten asia erikseen. Jos olisin niin sairas että en pysty työhön niin käyttäisin työnhakuun menevän energian sen puolesta taisteluun että saisin eläkepaperit. Ilmaiseksi ei tässä maailmassa mitään yleensä saa.

Eläkettä olen hakenut lukuisia kertoja.

Vierailija
10/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisin voinut olla kun en ole pystynyt ammattia lukemaan enkä ole saanut töitä? Ja tuo hyvänä vaimona oleminen ei ole helppoa jos on sellainen mies kuin minulla. Onneksi nyt sen tajusin ja piakkoin kaikki muuttuu.

Montako vuotta se kaikki on jo ollut piakkoin muuttumassa?

Vierailija
11/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä olen tehnyt kaikenlaista asioiden eteen.

Vierailija
12/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet normaalit ihmisetkin luovat mielessään esteitä kaikenlaiselle elämässä onnistumiselle ja sitten katkeroituvat tai keskittyvät syyttämään muita tai heittäytyvät avuttomaksi tai mitä nyt kukakin, vaikka alkoholisoituu. He ovat sitten rasittavia muillekin.

Vierailija
13/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kohdallasi on käynyt vain niin, että vanhempasi eivät osanneet tukea sinua eivätkä tienneet tai osanneet selvittää, mitä kaikkia mahdollisuuksia olisi ollut olemassa. Olet vain 10 vuotta vanhempi kuin oma lapseni ja oli mullakin aika kova homma selvitellä, mitä kaikkia mahdollisuuksia on olemassa, mihin saa tukea ja mistä. Ei niistä asioista aikoinaan kerrottu mistään ja kun kysyi, aina tarjottiin ensin "ei oota" ja kun selvittelin lakipykäliä ja niiden perusteella aloin vaatia, asioita alkoi tapahtumaan. Jos en olisi ollut niin jääräpäinen, tuskin omalla lapsellanikaan olisi elämä nyt sellaista kuin on. Olen pahoillani puolestasi, kun et aikoinaan saanut tarvitsemaasi tukea. Jos olisit saanut, tilanteesi olisi tänään ihan erilainen. 

- Nro 3 - 

Vierailija
14/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla kertomaan että mieheni on ollut koko ikänsä taloudellisesti riippuvainen minusta. Nuorempana kokeili vaikka mitä opintoja eikä mistään oikein tullut mitään. Ollut pitkiä jaksoja työttömänä eikä ole aina saanut mitään tukiakaan. Myöhemmin kouluttautui kokiksi, mutta se ei ole hänen hommansa.

Nyt viimein päätimme että hän voisi kokeilla muutaman vuoden ajatuksen alla ollutta yrittämistä (toisen ammattinsa alalta). Peeaukinen yksinelävä ei voisi kokeilla yrittämistä, jos toinen osapuoli ei vieressä tukisi ja rahoittaisi ainakin asumista ja syömistä. Yritys on niin aluillaan että tulot menevät pakollisiin menoihin. Toivoa sopii että ensivuoden loppupuolella itsellekin jäisi jotain.

Minä vain toivon, että jaksa olla töissä enkä esim. sairastu. Aika ajoin vituttaa todella lahjakkaasti olla aina se, joka tuo rahaa kotiin, eikä mistään suurista summista ole kyse. Eikä todellakaan ole hommattu mukuloita tällaiseen elämään. Yli 40-vuotiaita ollaan nyt.

Vierailija
15/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä olen tehnyt kaikenlaista asioiden eteen.

Ryhdytkö hyväksi vaimoksi vai hankkiudutko eroon miehestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä