Päänahka täynnä hilsettä
Kammalla kun raaputtaa niin karstana lähtee. Ihan hiusrajasta otsaltakin. Kaikenlaiset lääkeshampoot kokeiltu. Diprosalic-liuos. Myös vähemmän hoitavat shampoot ja harvempi pesuväli. Mikään ei auta. Mitä ihmettä?
Kommentit (34)
Kuivaa hilsettä? Hiero tangle teazerilla. Teen tätä miehelle aika ajoittain, hyvin lähtee hilse päänahasta.
Rasvoittuuko sun tukka? Jos rasvoittuu, auttaa jokapäiväinen pesu head & shoulders -shampoolla.
Kokeilin kaikki mahdollliset litkut kunnes menin ihotautilääkärille ja sain nämä vinkit. Ihanaa, kun päänahka ei kutise eikä tule hilsettä!
Laita päänahkaan oliiviöljyä ja anna vaikuttaa tunti.
Voisko päänahkasi olla herkistynyt jollekin tavalliselle kemikaalille, esim. shampoiden sulfaateille.
Pese vain kerran viikossa shampoolla ja muuten vedellä. Ja lopeta muotoilutuotteiden käyttö kokonaan.
Auttoi minulla paljon.
Apteekki tuotteet kokeiltu?? Entä Selucos??
Raaps raaps... mirdeloo kutittaa.
Mulla on taliköhnä vai mikä sen nimi, ja helteillä tai stressaantuessa päänahka tulee täyteen hilsettä, joka irtoaa klöntteinä, päänahka alkaa kutista, ja hiukset rasvoittuvat nopeasti. Siihen auttaa Selukos-merkkinen shampoo.
Kuinka usein peset? Pitkät vai lyhyet hiukset?
Allergiaa voi olla. Rasvaa päänahka ja nuku pipo päässä. Pese aamulla pois. Vaihda shamppoot kunnes löydät sopivan. Silikoni pois. Kokeile bioplus sarjaa tai linnashamppoota.
Kokeilisin laimennetulla (omenaviini)etikalla huuhtelemista. Etikka on hapanta, kuten päänahka, ja monet päänahan ongelmat voivat johtua siitä, että pesuaineiden ansiosta päänahan ph on väärä. Laita vaikkapa 1/4 tai 1/5 etikkaa ja loput vettä (yhteensä liuosta voi olla 2–3 dl). Huuhtele päänahka ja hiukset ja sitten huuhtele vedellä. Tee tämä aina hiustenpesun jälkeen. Etikka auttaa päänahan kuivuuteen ja hajuun. En nyt takaa, että se auttaa juuri tuohon hilseeseen, mikä sinulla on, mutta se on helppo ja edullinen tapa, eikä siitä ainakaan haittaa ole. Mä en voi hoitaa päänahkaa esim. millään öljyillä tai voiteilla, koska mulla hiukset jäävät niistä niin rasvaisiksi, että viisikään sampoopesua ei riitä.
Maidon poisjättäminen on joillakin auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin laimennetulla (omenaviini)etikalla huuhtelemista. Etikka on hapanta, kuten päänahka, ja monet päänahan ongelmat voivat johtua siitä, että pesuaineiden ansiosta päänahan ph on väärä. Laita vaikkapa 1/4 tai 1/5 etikkaa ja loput vettä (yhteensä liuosta voi olla 2–3 dl). Huuhtele päänahka ja hiukset ja sitten huuhtele vedellä. Tee tämä aina hiustenpesun jälkeen. Etikka auttaa päänahan kuivuuteen ja hajuun. En nyt takaa, että se auttaa juuri tuohon hilseeseen, mikä sinulla on, mutta se on helppo ja edullinen tapa, eikä siitä ainakaan haittaa ole. Mä en voi hoitaa päänahkaa esim. millään öljyillä tai voiteilla, koska mulla hiukset jäävät niistä niin rasvaisiksi, että viisikään sampoopesua ei riitä.
Ohis Öljyn saa pestyä pois hiuksista laittamalla shampoon päähän ja pesemällä hiuksia ENNEN vedellä vaahdotusta.
Minulla myös hilseongelma ja olen kokeillut sekä öljyä ja etikkaa - ainakaan yksittäinen kerta ei tuonut helpotusta. Apteekin shampoot, Tervashampoo, Linnashampoo, Suomalainen shampoo, Urtekram sekä kehäkukkashampoo kokeiltu. Ei apua.
Heitetäänpä tähän ketjuun vielä sellainenkin kuin XZ öljyhoito. On auttanut, vaikka mulla ei mitään superhyperhilseilyä ole ollutkaan.
Siulla voi olla taliköhnä. Onko vas. kämmenessä punasia pilkuja, kutiaako päänahka, valuuko oranssia nestettä hiuspohjasta?
Hilsettäon kivarapsutella kammalla irti! Täikampa hyvä puuhaan
Jokapäiväinen pesu on tärkein. Ja lopeta se diprosalic, se vaan kuorii lisää sitä päänahkaa.