Mikä on kaikkein helpoin työ?
Minulla tuli mieleen esim. kirjastonhoitajan ja kirjastovirkailijoiden hommat. Ja sitten kaikenlaiset arkistohoitaja-hommat, joissa ei tarvitse olla yleisöpalvelussa. Yleensäkin kaikki sellaiset työt, joissa ei tarvitse matematiikkaa eikä ihan välttämättä kielitaitoakaan.
Kommentit (24)
Räppäri. Nappaa biisinpätkä joltain oikealta musiikintekijältä, höpise jotain jonninjoutavaa siihen väliin, ja rahan tuloa ei voi estää.
Varmaan joku valtion suojatyö, jossa ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta ei toimettomana olokaan ole helppoa, kun siinä pitkästyy.
"Helppous" tarkoittaa ihmisille niin monia eri asioita. Minulle "helpointa" olisi työ jossai ei tarvitse olla ihmisten kanssa, tai ei tarvitse tehdä asiakaspalvelua.
Varmaan joku taiteilija vois olla.
Monia inhokki asioita oppii vähintään sietämään kun harjoittelee.
Esim. puhelin asiakaspalvelu. Teen kivaa etätyötä kotoa käsin mutta siinä joutuu soittamaan asiakkaille muutaman kerran viikossa. Alussa ahdisti, mutta nykyisin ei niinkään.
Minulle arkistonhoitajan työ olisi kaukana helposta. En ole lainkaan järjestelmällinen ja sekoaisin kun pitäisi yrittää pitää se arkisto oikeasti järjestyksessä. Olisi myös painajainen olla työssä, jossa ei tapaa ihmisiä.
Tämä on hyvin yksilöllistä. Fyysisestä tekemisestä pitävälle fyysinen työ on helpointa. Epäsosiaaliselle yksin tehtävä työ on helpointa. Sosiaaliselle taas helpointa on tehdä työtä, jossa pääsee kohtaamaan ihmisiä. jne.
Eduskunnassa kansanedustajat painaa nappia. Puhumassa voi käydä jos mieli tekee ja avustaja kirjoittanut puheen. Lomaa paljon. Saavat käyttää taksia ja lentokonetta halvoista kulkuneuvoista puhumattakaan.
Tietyömailla se henkilö, joka pysäyttää liikenteen kun vastaavtulevat tulevat työkohdasta ja päästää taas omalla vuorollaan.
Presidentin työ on aika helppo. Joskus pitää tavata jotain muita valtionpäämiehiä, mutta virkamiehet järjestelee senkin valmiiksi. Autonkuljettaja kuskaa ja kokki laittaa ruoat. Ei tartte edes omaa sänkyään pedata.
Näiden sun ratkaisujen pohjalta nämä häiriöt jatkuu 70 vuotta. Mulla ei ajantajua enkä luovuta jos jotain aloitan.
Sellainen, missä on ymmärtävä ja fiksu työnantaja, järkevät ja oman tonttinsa hoitavat työkaverit (iso plussa jos mukavia, jotka eivät liikoja juorua). Ekstraplussaa jos mukavat asiakkaat, mutta kaksi edellistä tärkeimmät. Paskat asiakkaatkin jaksaa, jos työporukalla voi repiä huumoria niistä.
Kokemusta niin siivous, aspa, myyjä, asiantuntija, päällikkö, sote, puhelintyö, ravintola -aloista vain muutamia luetallekseni. Ja ihan mahdoton jakaa näitä helppouden mukaan. Kiinnostava työ hyvällä liksalla voi vesittyä surkeassa työyhteisössä, ja raskas ravintolatyö kiireessä voi olla antoisaa hyvässä työporukassa ja rennossa työpaikassa.
Asiantuntijatyön (ns. toimistotyö) ollut itselleni raskainta, mutta sekin johtuu noista aiemmin mainituista olosuhteista. Rennointa ehkä leppoisa aspaduuni, vaikka työ itsessään oli aika nuhjuista.
Vierailija kirjoitti:
Tietyömailla se henkilö, joka pysäyttää liikenteen kun vastaavtulevat tulevat työkohdasta ja päästää taas omalla vuorollaan.
Tuurasin yhden päivän tuota hommaa. Todella leppoisaa ja ainoa mikä harmitti ei tullut poliisiautoa mille olisi saanut näyttää seis. Mua olisi niin haluttanut saada näyttää niille seis ja niiden ois ollu pakko totella. Joo tiedän voi kuulostaa pikkumaiselta mutta sen olisin halunnut tehdä.
En tiedä onko oikeasti sohvien ja sänkyjen koemakaajia? Jos on niin siinä on varmaan mailman rennoin työ.
Helpoin työ on sellainen, että tekee vain sitä mitä käsketään eikä tarvitse omilla aivoilla miettiä mitään. Joku liukuhihnatyö tms. toistuva samanlainen.
Koe nukkuja jossain patjafirmassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin voisi kuvitella. Et arvaakaan miten kaheleita autoilijoita välillä ajaa ohi. Periaatteessa helppoa kyllä.
Nettitrollaaja. Senkun vaan kopsaa vanhan keskustelun uudestaan sellaisenaan ja jää odottelemaan.
Mun mielestä helpoimpia töitä on ne, joissa ei tarvitse fyysistä kuntoa.