Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko samalla naisella olla 2 täysin erilaista alatiesynnytystä?

Vierailija
13.05.2019 |

Oma ensimmäinen synnytykseni 1,5v sitten kesti 4 vuorokautta, joista viimeinen vietettiin synnytyssalissa. Tätä ennen ei tietenkään ollut juuri keinoka lievittää kipuja, kun vartin välein niitä suppareita kuitenkin tuli. Valvoin siis 4 päivää putkeen ja olin aivan loppu. Vannoin ettei ikinä enää sellaista rääkkiä minulle kiitos.

Onkohan todennäköistä, että mahdollinen toinen synnytys olisi yhtä pitkä? Onko teillä olleet alatiesynnytykset samanlaisia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todella olla. Esim eräs sukulaiseni, jolla ekan lapsen synnytys kesti useamman tunnin, toisen lapsen synnytys oli ns. syöksysynnytys.

Vierailija
2/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivan erilaiset synnytykset. Vajaa kaksi vuotta välissä. Ekassa todella pahat supistukset ja vauvan tulo kesti ja kesti. Tokassa selkäsärky oli aivan järkyttävää, mutta lapsi tuli aika lyhyessä ajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka käynnistetty ja toinen hätäsektio.

Vierailija
4/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on sen verran monimutkainen prosessi että melkein aina jokainen synnytys on erilainen . 

Riippuu niin monesta asiasta. Alkaen vauvan koosta synnytystapaan ja kaikkeen siltä väliltä.

Vierailija
5/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ollut 4. Yhteistä 2-4. synnytyksille oli vain nopeus 1h 20min - 46 min

Vierailija
6/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa ja jokainen ihan erilainen. 3 ekaa vuoden välein ja siitä 14 vuotta se viimeinen.

Vierailija
7/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensimmäinen synnytys on ollut helppo ja lyhyt n. 6h, onko kokemusta toisesta synnytyksestä?

Vierailija
8/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todellakin olla. Ensimmäinen synnytys kestää aina yleensä kauemman. Harvoin kai seuraavat synnytykset pitkiä ovatkaan? Kysymysmerkki, koska en tiedä.

Mulla oli kauhea ensimmäinen synnytys ja hyvä toinen synnytys. Valitettavasti molempia yhdisti väärä tarjonta, mutta koska toinen oli niin nopea ja sekä minä että kehoni tiesimme jo,  itä olimme tekemässä, ei siitäkään aiheutunut valtavaa kärsimystä.

Vierailija
9/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensimmäinen todella pitkä ja hitaasti etenevä. Käynnistettiin eikä meinannut edetä millään. Lopulta lapsi syntyi 42+0 pitkän ja kivuliaan rupeaman jälkeen.

Toinen alkoi tulemaan 40+6 illalla lapsivesien menolla, ja synnytys eteni kuin oppikirjojen mukaan sopivassa tahdissa. Saliin puolenyön maissa ja lapsi syntyi vähän ennen kuutta aamulla toisella ponnistuksella helposti.

Toisen synnytyksen perusteella olisin voinut synnyttää vielä vaikka kuinka monta lasta, mutta raskaana oleminen ei ollut ollenkaan mun juttuni ja toinen raskaus oli puolestaan paljon hankalampi kuin ensimmäinen.

Vierailija
10/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen synnytyksen perusteella olisin voinut synnyttää vielä vaikka kuinka monta lasta, mutta raskaana oleminen ei ollut ollenkaan mun juttuni ja toinen raskaus oli puolestaan paljon hankalampi kuin ensimmäinen.

Juuri samat kokemukset ja aatokset!

nro 8

Vierailija
11/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys kesti n. 40 tuntia ja toka oli pihalla 40 minuuttia sairaalaan tulon jälkeen (meinas tulla kiire).

Eka ei edennyt ennen epiduraalia oikein mihinkään ja tokassa en ehtinyt saada mitään lääkkeitä.

Ekasta pari tikkiä, tokasta ei mitään.

Ekan synnytyksen jälkeen monta yötä sairaalassa, tokan synnytyksen jälkeen kuudessa tunnissa potilashotelliin nauttimaan elämästä.

Olivat siis täysin erilaiset, mutta ihan kivat molemmat :)

Vierailija
12/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Eka synnytys kesti 2 vuorokautta, alkoi lapsiveden menolla. Neljä päivää yli la:n. Minulle pantiin oksitosiinitippa, joten supistuksia tuli viiden minuutin välein. Sain kyllä siihen petidiiniä, koska kohdunkaula avautui niin hitaasti, ettei ollut oletettavaa, että homma yhtäkkiä on ohi... kuten ei sitten ollutkaan. Mutta tuo tietysti tosiaan edellyttää oloa synnyttyssalissa.

Toka synnytys taas alkoi poltoilla ja oli ohi aika keskiverrosti, reilussa puolessa vuorokaudessa. Epiduurali oli käytössä. Viikko yli la:n.

Kaverillani eka raskaus päättyi ennenaikaiseen synnytyksene kuukautta ennen laskettua aikaa, lapsi syntyi 1,5 tunnissa ekoista lievistä poltoista. Toisessa raskaudessa mentiin laskettuun aikaan ja ystävääni kuljeteltiin monta päivää synnytyssalin ja vuodeosaston väliä. Ei millään meinannut avautua tarpeeksi.

Eli kyllä voi olla erilaisia synnytykset. Ei kannata etukäteen kauheasti murehtia, ota pelkosi esille lääkärin kanssa ja kirjatkaa, että sitä oksitosiinia kannattaa ottaa kehiin, jos homma taas osoittaa viipymisen merkkejä.

Vierailija
13/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Toivottavasti et tee enempää lapsia, kerran tällaista pitää kysyä. Ja tytöillä ei sitten ne kuukautiset ala juuri samanikäisenä kuin äidillä.

Vierailija
14/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen siis syntyy peräsuolen kautta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän