Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies puhuu KOKO ajan

Vierailija
12.05.2019 |

Alussa pidin miehen avoimuutta, puheliaisuutta ja älykkäitä kommentteja viehättävinä. Nyt 6kk monologien jälkeen alkaa ahdistaa ja tuntua, ettei minulla ole suunvuoroa.
Mies jotenkin pakonomaisesti alkaa puhua heti kun saa silmänsä auki. Ja selostaa kaikki tapahtumat ja mielensä liikahdukset. Tuntuu, että tämä puhe jotenkin välttelee todellista läheisyyttä. Tänään hän aikoi keittää teetä ja puhui 3 tuntia taukoamatta kunnes "ainiin, aamuteetähän minä olin laittamassa".
Yleensä ongelma on päinvastainen, että mies ei puhu. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja miten tähän voi suhtautua? Mies on muuten ihana.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti! Mieheni on ollut kuukausia mykkäkoulussa. Saan arvailla mitä hänen päässään liikkuu ja syytän kaikesta itseäni.

Vierailija
2/30 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies puhuu ihan liikaa, alussa pidin hyvänä juttuna, en enää. Ei vaan jaksa kuunnella. Nautin olosta silloin kun saan olla yksin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan mun eksän kanssa.

Sellanen hyvä sängyssä mutta sitä puhumista ja asioiden unohtelua ei valitettavasti tule lopettamaan.

Vierailija
4/30 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3446779/olen-aivan-uupunut-koska-mies-p…

Olen tämän aloittaja. Meillä en oikein keksi muuta ratkaisua kuin suhteen päättämistä.

Minusta mies on jopa vähän lievästi sekaisin. Jonkinlainen ADHD ehkä alkuperäisenä syynä. Moni asia mennyt miehellä aiemmin pieleen ja nyt miehen ollessa keski-iässä tuntuu siltä, että kuuntelen välillä kuin mielenterveyspotilaan ajatuksenvirtaa.

Vierailija
5/30 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän aloittaja. Meillä en oikein keksi muuta ratkaisua kuin suhteen päättämistä.

Minusta mies on jopa vähän lievästi sekaisin. Jonkinlainen ADHD ehkä alkuperäisenä syynä. Moni asia mennyt miehellä aiemmin pieleen ja nyt miehen ollessa keski-iässä tuntuu siltä, että kuuntelen välillä kuin mielenterveyspotilaan ajatuksenvirtaa.

Mietinkin tämän aloituksen lukiessani, että mitä sulle kuuluu!

Olen samaa mieltä kanssasi, eroa ihmeessä. Ja AP:n kannattaisi myös, kyseessä on hyvin vaikeasti muutettava ominaisuus.

Vierailija
6/30 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönkittää itsetunnon puutteita. Ehkä lapsena vanhemmat eivät kuunnelleet.

Vierailija
7/30 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD?

Vierailija
8/30 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivovamma. Sellainen ei ymmärrä että kukaan ei jaksa kuunnella.

Vierailija
9/30 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pitää myös näitä monologeja ja pohtii muutenkin paljon. Silloin kun jaksan itse keskittyä keskusteluun, meille tulee todella hyviä keskusteluja, mutta työpäivien jälkeen kaipaan välillä hiljaisuutta. (Olen psykoterapeutti.) Olen alkanut sanoa välillä, että en jaksa nyt kuunnella näin yksityiskohtaista selostusta, koska olen väsynyt tai että toivoisin, että voisin myös kertoa kuulumiseni.

Vierailija
10/30 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit kalkattavan miehen, mutta hän ei ole muuttunut vähemmän kalkattavaksi - kumma juttu. Ehkä olisi helpompi pistää kälättäjä taas vapaille markkinoille, sillä ei hän osaa muuttua. Valitse seuraavan kerran viisaammin.

Vierailija
11/30 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet yhdessä siis puoli vuotta ja nyt vasta hermostut? Et kai vaan muuttanut yhteen tyypin kanssa?

Ja minkälainen Mies juo teetä?

Vierailija
12/30 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu yhdessä ja olemme molemmat kiireisiä viikolla ja yhdessä lähinnä viikonloppuisin.

Vierailija
13/30 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies keitti AP:lle teetä?

Vierailija
14/30 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mies keitti AP:lle teetä?

Ei ole av:n mukaan tosimies jos ei laita naista nyrkin ja hellan väliin

Vierailija
15/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai luulin että se oli alkuhermoilua. Mutta luulisi hänen jo tottuneen minuun.

Vierailija
16/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei puhu ellei ole asiaa. Minä ja lapset höpötetään kokoajan:)

Välillä miehelle tulee "paskanjauhannan ähky" ja menee ajamaan nurmikkoa kuulokkeet päässä.

Vierailija
17/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaava kirjoitus.

Vierailija
18/30 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä oli niin sanotusti avoin tunteistaan. Pidin sitä tietenkin ensin hyvänä asiana; ihanaa kun mies puhuu siitä miltä tuntuu! Aika pian homma alkoi tökkiä pahasti. Suoraan sanottuna vi.tutti ja ahdisti jatkuva tunteista jauhaminen, ihan kaikki mitä sen miehen päässä liikkui tuli suusta ulos. Negatiiviset ja positiiviset jutut, kaikki. Jos oli pientäkin riitaa jostain, siis jotain oikeasti pientä eripuraa, piti istua alas ja puhua, puhua ja puhua vielä puhumasta päästyäkin. Ei sellaista jaksa kukaan.

Onneksi nykyinen mies on normaali. Ihan kaikkea ei tarvitse pakkomielteisesti avata ja analysoida, pienet eripurat vaipuvat unholaan ilman jauhamistakin. Ja parempi niin.

Tunnen pariskunnan joka jatkuvasti "käsittelee" tunteitaan ja syitä niille kaivetaan lapsuuden kokemuksista

Vierailija
19/30 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelet hiljaa KOKO ajan

Vierailija
20/30 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuuntelet hiljaa KOKO ajan

Niin, eikö kuulijallakin ole vastuu? Voit vaihtaa puheenaihetta tai puhua vuorostasi omista kiinnostuksistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan