Loikkiiko teidän kissat kirjahyllyn päälle?
Tai oven päälle?
Puskevatko pöytälamppuja?
Mulla ihan arkea, lamput on teipattu pöytiin.
Mietin vain pentujen ostajia, miten perehdytän..
Kommentit (18)
Jos ottaa kissan niin täytyy vähän madaltaa siisteysrimaa...
Meillä on ulkokissa, purkaa liikuntatarpeensa ulkona ja käy sisällä vain nukkumassa. Joskus tuo hiiren portaille.
No ei todellakaan! Viskaisin ulos jos kiipeilisi!
Karmeeta. Miksi pitää tuollaisia elukoita!
Normaalia kissankäytöstä. Siksi ne tarvii kiipeilypuita.
Kissa tarvii korkeita paikkoja, joihin se saa kiivetä. Parasta olisi, jos seinällä olisi (ei liukkaita) hyllyjä eri tasoissa, mahdollisesti silta niiden välillä tai niin lähellä että voi hypätä. Lisäksi korkea raapimispuu, jossa tasoja kattoon asti. Tämä saattaa vähentään kiiltävän ja liukkaan kirjahyllyn houkutusta, mutta voi olla että silti se houkuttelee liikaa ja silloin siellä ei voi säilyttää mitään särkyvää.
Kissahan punkee kaikkialle minne pääsee, mihin ei pääse niin ainakin yrittää. Meillä luiskahti pari vuotta sitten kuivanappula uunin alle. Yhä tänäkin päivänä yksi kissoista yrittää kammeta itsensä sinne päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Kissahan punkee kaikkialle minne pääsee, mihin ei pääse niin ainakin yrittää. Meillä luiskahti pari vuotta sitten kuivanappula uunin alle. Yhä tänäkin päivänä yksi kissoista yrittää kammeta itsensä sinne päivittäin.
Ettekö ole siivonnut uunin alta kahteen vuoteen? Vai kissa vain luulee että nappula on siellä vieläkin?
Kissa luontaisesti tykkää mennä ylös koska siellä on luonnossa suojassa pedoilta ja pystyy hyvin tarkkailemaan ympäristöä. Eli ihan normaalia käytöstä kissalta.
Joo kiipeää. Ja leivinuunin päälle. Imuria pakoon verhotangolle 😂 tv on varalta ruuvattu kiinni. Ovat sen verran vielä nuoria että leikkivät. Kissa haluaa olla korkealla. Minun kissoilla on kiipeily puut ym mutta vaihtelu virkistää
Meidän kissa tykkää olla leivinuunin päällä muilta ihmisiltä piilossa tai turvassa kun sinne ei yltä.
Loikkii joka paikkaan mihin vaan pääsevät. Ja olen antanut heidän loikkiakkin.
Ei loiki eikä kiipeä, jättää myös pöytälamput rauhaan. Niillä on pari hervottoman kokoista raapimis/kiipeilypuuta joissa tykkäävät riekkua.
Ei hypi kirjahyllyyn eikä pöydille. Sen sijaan eteisen hattuhylly on lempipaikkoja, sieltä sen löytää varsinkin silloin kun koti on ollut useamman tunnin tyhjänä.
Hyppii, kiipeilee, kapuaa, roikkuu, lentää ja sinkoilee. Lisäksi puskee tasoilta alas kaiken mitä ei saa puskea alas.
Olen antanut sen tehdä noin, koska se on hänen työnsä.
Sisäkissat hyppii