Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärtääkö ihmiset todella, kuinka paljon lapsi/lapset tuo muutoksia ja vastuuta elämään?

Vierailija
12.05.2019 |

Olen tätä monesti pohtinut, kun seuraan esimerkiksi lasta odottavia julkkiksia. Myös kaverini on todennut, että haluaa lapsen vuonna x, koska "vauvat ovat niin söpöjä". On myös sanonut että kaipaa lomaa töistä, joten saa silloin x-vuonna lomaa sieltäkin. Olen yrittänyt hänelle nätisti sanoa, että ensinnäkään et voi päättää raskautuvasi sillon ja sillon, siinä voi pahimmillaan kestää kauankin. Toiseksi, vauvan hoito voi olla hyvin raskasta ja vaikuttaa siltä ettei kaverini oikein tätä ymmärrä.

Jotekin tuntuu, että monet jotka odottavat esikoistaan, odottavat niin "ruusuista" ja seesteistä elämää. Että ymmärtävätkö ihmiset todella, paljonko lapsi muuttaa elämää? Ymmärretäänkö se, että mikään aiempi ei oikeasti palaa enää ennalleen kun lapsi tulee? Tehdäänkö lapsia liian kepein perustein?

Itsellä 2 ihanaa lasta ja päivääkään en vaihtaisi vaikka raskasta on välillä ollutkin. Silti olen aina tiedostanut sen, että lasten kanssa omat tarpeet jäävät väkisinkin (ainakin aluksi) vähemmälle.

Tällä kirjoituksella ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, tämä oli lähinnä minun omaa pohdintaani ja mietin onko muille herännyt samoja ajatuksia.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla