Voisiko joku tulkita tämän unen?
En yleensä paljon pohdi uniani, mutta tämä viime öinen oli jotenkin hyvin erikoinen ja jäi mieleen.
Olin siis unessa vanhassa lapsuuden mummolassani joka oli/on mulle todella tärkeä paikka. Jossain vaiheessa isäni tuli myös sinne ja ajauduin jostain syystä ihan helvetilliseen riitaan hänen kanssaan (en muista mitä se koski), isäni lähti kävelemään ulos talosta ja pois pihasta, juoksin perään aivan raivona huutaen samalla jotain ja heitin hänen peräänsä rannekellon (?) Ulkona satoi kaatamalla. Sitten kävelin takaisin talolle päin ja samalla ukkonen alkoi jyristä ihan kamalan kovasti, niin ettei ukkonen oikeasti ikinä jyrise niin. Se kuulosti enemmän kuin joltain sarjatuliaseelta, mutta unessa se oli siis ukkonen.
Kommentit (5)
Kello tarkoittaa kuolemaa ainakin Kiinalaisille, joten tuo kellon heittäminen perään tarkoittaa että toivot isäsi kuolemaa ainakin alitajunnassa. Onko raha-hiolia ja onko perintöä tulossa joka pelastaisi sinut tästä pinteestä.
Heijastuma haalistuneesta muistosta, kun sinua ei pienenä kohdeltu mielestäsi oikeudenmukaisesti. Ei muuta merkitystä eikä kerro tulevasta mitään.
Talo unessa on oma itse. Nyt mummola..
Ehkä sinulla on selvitettävää sisälläsi isäsi kanssa ennen kuin on liian myöhäistä.
Kiitos vastauksista, tosiaan suhde isään on vähän ristiriitainen vaikka isä onkin rakas. Ja jotain riitoja on aikuisiällä ollutkin, nyt pidempään kuitenkin oltu sovussa ja nähdäänkin vähintään kerta viikkoon. Aloin vaan miettiä tuota unta juuri sen takia, kun siinä esiintyi niin monta tuollaista selkeää "elementtiä"; ukkonen, rannekello, kaatosade.. näistä en yleensä uneksi.
Toissayönä muuten näin unta siskostani, hän oli unessa käärme. Siis ihan oikeasti se eläin. Unessa en kyseenalaistanut sitä ollenkaan että hän oli käärmeen olomuodossa :D ap
35-vuoden uniennustajana voin kertoa sinulle huolestuttavia uutisia. Kova ukkonen yhdistettynä riitaan oman suvun kanssa tarkoittaa kuolemaa. Joko sinä itse tai joku unessa esiintyvistä henkilöistä tulee pian heittämään niin sanotusti veivit.