Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen selitys haluttomuudelle?

riks
12.05.2019 |

Meillä on hyvä parisuhde, ei lapsia mutta ne ja muut yhteiset suunnitelmat tulevaisuudelle on tehty. Olemme olleet yhdessä lähes 5 vuotta.

Paljon haleja ja kosketuksia on, päivittäin sanotaan että rakastetaan ja välitetään. Mutta seksi. Sitä on harvoin, noin 1-2 kertaa kk. Mies on se joka ei halua/ehdi/jaksa. Asiasta on ollut puhetta monta kertaa. Seksiä on löhinnä silloin kun mies tekee aloitteen, jos itse yritän, tulen torjutuksi melkein aina. Pettämistä ei ole ja tämä siis on aivan varma vaan kyse jostain muusta. Epäilen että miehellä vaan ei ole haluja ja testot alhaalla. Ylipainoa on hänellä vähän eikä ehkä oma hyvinvointi ole ollut päällimmäisenä hänen mielessään muutamaan vuoteen.

Eilen puhuimme tästä viimeksi, kun mies on ollut reissussa koko viikon ja ajattelin että kotiin tullessa voisi vaikka taas peittoa heilutella, mutta mies ei tee elettäkään ilmaistaakseen kiinnostusta sellaiseen. Kaikenmaailman projektit, tontti ja vaativa työ vie miehen aikaa ja olenkin sanonut että ymmärrän, että ei välttämättä ole haluja kun on stressiä ja kiire. Mies sanoo, että onglema on meidän suhteessa ja siinä, että on joku solmu hänen mielessään ja siksi ei halua. Olen yrittänyt kysyä mikä tämä solmu sitten on, mutta mies ei osaa sanoa. Meillä on ollut omat riidat ja ongelmat toki ja niistä ollaan selvitty, tai ainakin olen luullut niin, mutta mies jaksaa vedota siihen, että tämä solmu kummittelee mielessä ja välillä ei voi ajatella minua seksuaalisesti ja välillä taas asia unohtuu ja sitten haluaakin minua.

Olen sanonut että en voi jatkaa tätä suhdetta tällä tavalla jos miehellä on kaunoja ja pahoja muistoja, joista ei pääse yli ja se vaikuttaa seksiin ja minun haluamiseen, koska parisuhteessa pitäisi olla haluttu olo ja olo että riittää. Mies sanoo, ettei voi luvata meneekö tämä solmu itsestään pois, mutta se häiritsee häntäkin. Hän ei kuitenkaan itse koskaan ota asiaa puheeksi ja halua päästä eteenpäin vaan sanoo olevansa onnellinen kanssani.

Tämä ongelma tulee vain silloin esiin, kun itse otan puheeksi sen, että olisi ihanaa harrastaa seksiä ja että kaipaan miestäni siinä mielessä. Itse olen ajatellut aiemmin, että mies keksii tämän ongelman koska ei halua myöntää oman mieskuntonsa ja seksuaalisten halujen olevan nollissa tai ainakin vähemmät kuin minulla. Hän nimittäin aina melkein suuttuu, kun sanon että ymmärrän jos stessi vaikuttaa tai että huomaan, ettei häntä seksi kiinnosta vaan mielummin käyttää vapaa-aikaansa johonkin muihin asioihin kuten kännykän selailuun tai telkkarin katselemiseen. Siihen vastaus on aina että häntä todellakin kiinnostaa seksi, muttei vaan minun kanssa kun on se solmu.

En nyt oikein tiedä mitä tehdä. Tunnen itseni huonoksi naisena ja avovaimona, kun mies ei halua ja sanoo suoraan syyksi että ei tunne seksuaalista halua kohtaan ja että jos teen aloitteita häntä ahdistaa vain. Odotan siis hänen aloitetta joka joskus tulee ja sitten taas kuukauteen ei mitään sinnepäinkään. Mies sanoo, että jos aikaa ja rahaa löytyy, hän on valmis käymään juttelemassa ulkopuoliselle tästä. Pelkään kuitenkin, että siellä tämä sama solmu otetaan esille mutta käytännössä miehen seksihalut eivät siitä parane vaan saan vaan ympäripyöreitä syitä siitä, miksi mies välillä haluaa ja välillä ei.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joko seksuaaliterapeutille tai sitten eriste jos toimen ei jaksa nähdä vaivaa.

Tuo ei tuosta parane itsestään.

Olet myös kovin varma ettei toista ole. Miksi? Koska mies niin sanoo? Anna mun kaikki kestää... se että mies ei ole kiinnostunut seksistä kanssasi ja voi olla vaikka kuukauden kuin lapamato 24/7 vierelläsi ilman että edes koskee sinuun ei tarkoita sitä etteikö hän olisi tappi pystyssä sekunnissa kun on itseään haluttavan naisen lähettyvillä. Et siis voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä miehen seksuaalisista haluista vain siitä miten hän käyttäytyy kanssasi.

Vierailija
2/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joko seksuaaliterapeutille tai sitten eriste jos toimen ei jaksa nähdä vaivaa.

Tuo ei tuosta parane itsestään.

Olet myös kovin varma ettei toista ole. Miksi? Koska mies niin sanoo? Anna mun kaikki kestää... se että mies ei ole kiinnostunut seksistä kanssasi ja voi olla vaikka kuukauden kuin lapamato 24/7 vierelläsi ilman että edes koskee sinuun ei tarkoita sitä etteikö hän olisi tappi pystyssä sekunnissa kun on itseään haluttavan naisen lähettyvillä. Et siis voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä miehen seksuaalisista haluista vain siitä miten hän käyttäytyy kanssasi.

Niin mikä pitää eristää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on suostuvainen terapiaan niin kuulostaa vähän hölmöltä, että sinä himmailet sitä, koska se ei välttämättä auta.

Saan sellaisen vaikutelman, että sinä olisit valmis jo eroamaan etkä halua nähdä "turhaa" vaivaa suhteen eteen.

Vierailija
4/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiltä puuttuu oikeanlainen kemia parisuhteesta, eikä sitä väkisin löydy.

Vierailija
5/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te olette olleet yhdessä vasta vajaa viisi vuotta ja nyt on jo noin suuri solmu ja seksiongelmat!!! Jos haluatte jatkaa, teidän on saatava se "solmu" auki, muuten olette saman asian äärellä vielä 30 vuoden päästäkin! Tai sitten jos solmu on noin suuri este että sitä ei voi avata, purkaa eikä hoitaa, niin erotkaa.

Vierailija
6/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa: Käytännössä pettäminen on tosi epätodennäköistä koska en tiedä missä välissä mies sitä tekisi. Käy toki reissutöissä joskus mutta sellaisia töitä missä ei naisia tapaa ja työpäivä 15 tunnin pituisia. Ollaan myös puhuttu pettämisestä ja olen kysynyt asiasta montakin kertaa ja tiedän että mies ei pystyisi valehtelemaan asiasta tai jos valehtelee niin omapahan on tyttärensä kosla haluaa silti sitten terpaiaa ja suunnitella tulevaisuutta seksittömässä suhteessa. Uskon enemmänkin että tässä kyse alhaisesta seksuaalisesta halusta jota hän ei myönnä. Tai sitten on tosiaan joku solmu. Intohimoa on aina silloin kun mies sille päälle itse sattuu. Kehuu kyllä minua kauniiksi ja ihanaksi ja tulee muuten lähelle muttei "siinä mielessä".

Olen sanonut että jos tässä vaiheessa on jo tämmöinen solmu mistä ei päpäästä yli niin se ei johda mihinkään hyvään. Mies tietää tämän ja silti elämämme pyörii ok ja meillä on kaikki normaalisti hyvin kun taas jossain välissä ilmaisen huolen siitä, kuihuutko meidän seksielämä kokonaan.

Itse ehdotin terapiaa ja mies tosiaan suostuisi siihen ainakin puheissaan. Uskon että siitä olisi hyötyä siinätapauksessa jos mies aidosti haluaa paremman seksielämän.

Vierailija
7/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee pettämiseen niin etsivä aikaa löytää, ihan sama kuinka paljon on töitä tai projekteja.

Ehkä olennaisinta on se, onko tuo muutos vai aina ollut niin? Kumpikaan ei kyllä ole hyvä. Ehkä ette vain sovi toisillenne parisuhdemielessä.

Vierailija
8/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas.

Niinpä. Ehkä emme sovi parisuhdemielessä toisillemme ja siitäkin ollaan puhuttu. Sitten kuitenkin harrastetaan ihanaa seksiä ja tuntuu että ollaanhan me. Haluaisin kuulla onko parisuhdeterapiasta tms ollut hyötyä tälläisessä miehen haluttomuuteen liittyvissä asioissa. Olen lukenut aiheesta jonkun verran ja haluttomuushan on aika yleistä pidemmissä suhteissa. Enemmänkin kyse on siitä pääseekö siitä yli vai alkaako esim etismään vihreämpää ruohoa aidan toiselta puolelta.

Vierailija
9/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäsin kyllä että pettämisen vaan vaistoaa jos sitä tapahtuu. Ja nyt ei taida olla kyse siitä.

Joillakin miehillä on muuten yllättävän vähän haluja.

Tuo on mieheltä todella typerää selittää asia jollain solmulla jos ei kerran saa edes sanottua mistä solmusta on kyse.

Onko tuo "solmu" ollut pitkäänkin vai onko se ilmestynyt yhtäkkiä vai pikkuhiljaa?

Suhdettahan tuo syö ja kohta sun itsetuntoa jos touhu ei muutu.

Vierailija
10/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on alusta pitäen ollut pakkopullaa, se ei muutu.

Jos intohimoa on joskus ollut, voi edes yrittää löytää sitä.

Vierailija
11/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo "projektit" ovat sellaisia missä voit olla konkreettisesti avuksi, niin ota lusikka kauniiseen käteen ja ryhdy hommiin. Esimerkiksi tonttiin liittyvät asiat jne.

Itse en pahimpina ruuhkavuosina jaksanut juuri mitään ja ärsytti suunnattomasti kun kaaduin sänkyyn  puolikuolleena niin heti oli (ex-)vaimo ehdottelemassa hommia. Ja tämä nyt entinen vaan kasvatti hometta pe*seeseensä lasten kanssa kotona vaikka anelin menemään töihin tai hoitamaan juoksevia asioita sillä aikaa kun olin töissä.

Nyt ei ole mitään ongelmia jaksamisen kanssa sänkyhommissa.

Vierailija
12/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollasi taitaa peitot heilua jossain muualla, älä ole niin sinisilmäinen.

Suhteessanne ei ole intohimoa? Vasta 5vuotta yhdessä ja olette tuossa pisteessä..

Itse olen ollut nykyisen mieheni kanssa 22v, enkä muista milloin olisimme edes halanneet, seksiä ei ainakaan 5vuoteen (voi olla kauemminkin), mutta se ei ole minulle ongelma, koska en ole koskaan käsittänyt näitä seksi juttuja. Ja mielestäni elän aivan normaalia työssäkävän naisen arkea.

Vierailija
13/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että miehesi työ ei ole sieltä stressittömimmästä päästä. Stressi jos mikä kadottaa seksihalut tehokkaasti.

Vierailija
14/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että miehesi työ ei ole sieltä stressittömimmästä päästä. Stressi jos mikä kadottaa seksihalut tehokkaasti.

Ja mies ei välttämättä edes tiedosta että syy on stressi tai on haluton myöntämään sitä edes itselleen.

Vierailija
15/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon perheasiain neuvottelukeskus tai muu pari- tai seksuaaliterapia NYT.

Ap kuulostaa pimeältä. Apua on saatavissa, miksi jahkailet ja viivyttelet?

Vierailija
16/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa. Pimeä en ole, ihan normaali ihminen jonka parisuhteessa on jonkin sortin ongelma. Meillä on ollut intohimoa ja edelleen siis on sitä joskus. Mutta itse kaipaisin tasaisempaa seksielämää jossa myös minulla olisi mahdollisuus tehdä aloitteita ja osoittaa intohimoa eikä odotella milloin miestä huvittaa.

Terapia saattaa tosiaan olla avuksi jos mies myöntää että ongelma voi olla myös hänessä esimerkiksi stressin tai ihan muuten vain heikon seksivietim takia. Tuntuu, että se on vain kova pala miehelle myöntää että oma nainen haluaa enemmän seksiä ja hän ei pysty tyydyrtämään minua.

Vierailija
17/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS ja hommaa perseensuristin?

Vierailija
18/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä olet miehellesi tehnyt? Jotenkin huonosti kohdellut kun ei näe sua haluttavana.

Vierailija
19/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap varmasti, että mies on sen 15 tuntia todellakin töissä? Mielikuvitus on vain rajana, kun salarakkaat miettivät tapaamisaikoja ja -paikkoja...

Vierailija
20/24 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa. Pimeä en ole, ihan normaali ihminen jonka parisuhteessa on jonkin sortin ongelma. Meillä on ollut intohimoa ja edelleen siis on sitä joskus. Mutta itse kaipaisin tasaisempaa seksielämää jossa myös minulla olisi mahdollisuus tehdä aloitteita ja osoittaa intohimoa eikä odotella milloin miestä huvittaa.

Terapia saattaa tosiaan olla avuksi jos mies myöntää että ongelma voi olla myös hänessä esimerkiksi stressin tai ihan muuten vain heikon seksivietim takia. Tuntuu, että se on vain kova pala miehelle myöntää että oma nainen haluaa enemmän seksiä ja hän ei pysty tyydyrtämään minua.

Minusta jotenkin käsittämätöntä, että ihmisessä pitäisi heti olla jotain vikaa, jos on heikko seksivietti. Ja että sitä pitäisi oikein terapiassa ratkoa. Jotkut ihmiset eivät vain halua seksiä yhtä usein kuin toiset, eikä se ole mikään vika. Ongelma syntyy vain siitä, jos vietit ei kohtaa, mutta ei siihen ole ratkaisu, että toinen väkisin ängetään siihen muottiin, mikä ei ole hänelle luontainen. Ratkaisu on etsiä sellainen kumppani, jonka kanssa halut kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi