Miehen selitys haluttomuudelle?
Meillä on hyvä parisuhde, ei lapsia mutta ne ja muut yhteiset suunnitelmat tulevaisuudelle on tehty. Olemme olleet yhdessä lähes 5 vuotta.
Paljon haleja ja kosketuksia on, päivittäin sanotaan että rakastetaan ja välitetään. Mutta seksi. Sitä on harvoin, noin 1-2 kertaa kk. Mies on se joka ei halua/ehdi/jaksa. Asiasta on ollut puhetta monta kertaa. Seksiä on löhinnä silloin kun mies tekee aloitteen, jos itse yritän, tulen torjutuksi melkein aina. Pettämistä ei ole ja tämä siis on aivan varma vaan kyse jostain muusta. Epäilen että miehellä vaan ei ole haluja ja testot alhaalla. Ylipainoa on hänellä vähän eikä ehkä oma hyvinvointi ole ollut päällimmäisenä hänen mielessään muutamaan vuoteen.
Eilen puhuimme tästä viimeksi, kun mies on ollut reissussa koko viikon ja ajattelin että kotiin tullessa voisi vaikka taas peittoa heilutella, mutta mies ei tee elettäkään ilmaistaakseen kiinnostusta sellaiseen. Kaikenmaailman projektit, tontti ja vaativa työ vie miehen aikaa ja olenkin sanonut että ymmärrän, että ei välttämättä ole haluja kun on stressiä ja kiire. Mies sanoo, että onglema on meidän suhteessa ja siinä, että on joku solmu hänen mielessään ja siksi ei halua. Olen yrittänyt kysyä mikä tämä solmu sitten on, mutta mies ei osaa sanoa. Meillä on ollut omat riidat ja ongelmat toki ja niistä ollaan selvitty, tai ainakin olen luullut niin, mutta mies jaksaa vedota siihen, että tämä solmu kummittelee mielessä ja välillä ei voi ajatella minua seksuaalisesti ja välillä taas asia unohtuu ja sitten haluaakin minua.
Olen sanonut että en voi jatkaa tätä suhdetta tällä tavalla jos miehellä on kaunoja ja pahoja muistoja, joista ei pääse yli ja se vaikuttaa seksiin ja minun haluamiseen, koska parisuhteessa pitäisi olla haluttu olo ja olo että riittää. Mies sanoo, ettei voi luvata meneekö tämä solmu itsestään pois, mutta se häiritsee häntäkin. Hän ei kuitenkaan itse koskaan ota asiaa puheeksi ja halua päästä eteenpäin vaan sanoo olevansa onnellinen kanssani.
Tämä ongelma tulee vain silloin esiin, kun itse otan puheeksi sen, että olisi ihanaa harrastaa seksiä ja että kaipaan miestäni siinä mielessä. Itse olen ajatellut aiemmin, että mies keksii tämän ongelman koska ei halua myöntää oman mieskuntonsa ja seksuaalisten halujen olevan nollissa tai ainakin vähemmät kuin minulla. Hän nimittäin aina melkein suuttuu, kun sanon että ymmärrän jos stessi vaikuttaa tai että huomaan, ettei häntä seksi kiinnosta vaan mielummin käyttää vapaa-aikaansa johonkin muihin asioihin kuten kännykän selailuun tai telkkarin katselemiseen. Siihen vastaus on aina että häntä todellakin kiinnostaa seksi, muttei vaan minun kanssa kun on se solmu.
En nyt oikein tiedä mitä tehdä. Tunnen itseni huonoksi naisena ja avovaimona, kun mies ei halua ja sanoo suoraan syyksi että ei tunne seksuaalista halua kohtaan ja että jos teen aloitteita häntä ahdistaa vain. Odotan siis hänen aloitetta joka joskus tulee ja sitten taas kuukauteen ei mitään sinnepäinkään. Mies sanoo, että jos aikaa ja rahaa löytyy, hän on valmis käymään juttelemassa ulkopuoliselle tästä. Pelkään kuitenkin, että siellä tämä sama solmu otetaan esille mutta käytännössä miehen seksihalut eivät siitä parane vaan saan vaan ympäripyöreitä syitä siitä, miksi mies välillä haluaa ja välillä ei.
Kommentit (24)
Ap vastaa: En koe että mies olisi jotenkin viallinen kun ei halua seksiä. Mies siis sanoo että haluaa seksiä ja kärsii tästä tilanteesta myös mutta hän ei itse ole halunnut ratkoa asiaa mitenkään vaan minusta tuntuu että oikeasti hänelle riittää se seksikerta kuukaudessa. Minäkin olen tässä vuoden verran miettinyt onko se seksi sitten niin tärkeää. Ongelma siis ehkä on se, että mies sanoo minun ja välissämme kirenevän solmun olevan syypää tähän seksittömyyteen mutta kun hän unohtaa tämän solmun aina tasaisesti ja sitten onkin hyvää seksiä. Ja minua siis on alkanut mietityttämään että mikä se solmu on vai onko kyse vain syyn virittämisestä minulle ettei paljastu alhainen seksivietim miehen puolelta. Koska jos miehellä on tarve useamminkin seksiin niin jossain vaiheessa varmasti voi tapahtua pettämistä ja ero. Siksi haluaisin kovasti yrittää ymmärtää miestä ja tätä tilannetta jotta voin itse suhtautua oikein ja pohtia kannattaako tai voinko plöa suhteessa jossa miehellä on joko
a. haluttomuus joka ei johdu minusta tai alhainen seksuaalinen virittyneisyys
b. joku inho minua kohtaan joka unohtuu kuitenkin kun pussit pitää tyhjentää.
No jokatapauksessa kallistun siihen terapiaan miehen kanssa. Toivottavsti hän suostuu lähtemään.
Muijaa ei haluta niin muakaan ei saisi haluttaa. Tämä on pe.....tä eikä voi edes juoda kaljaa tänään. Huomenna korkkaan aika huolella useita tölkkejä.
Jos testot on alhaalla, ei siinä terapia auta.
Mars lääkärille, ottaa kokeet ja jos näin on niin määrää tostrania ja taas peitto heiluu.
Meillä oli/on sama homma. Itselleni kelpaisi seksi 2-4 kertaa viikossa. Miehelle riittää kerran kuussa, eikä sekään ole hänelle välttämätöntä. Parisuhteemme on ihana, rakastava, hellä ja ollaan muuten kuin tehdyt toisillemme.
Ihmettelin tätä seksin puuttumista ja juteltiin paljon, eikä mies osannut sanoa syytä. Sanoi vaan, ettei huvita. Että vika ei ole minussa, enkä voisi tehdä mitään toisin. Sitten mentiin muista syistä pariterapiaan (ei mistään vakavasta syystä, vaan lähinnä lapsuudenperheidemme vaikutuksesta ja terapeutti äkkäsi hyvin nopeasti, että mieheni on aseksuaali.
Olin itse törmännyt aseksuaalisuuteen, mutta ajattelin, ettei voi koskea romanttista miestäni. Mutta sehän siinä on, että ihminen voi olla romanttinen ja haluta kovasti olla parisuhteeessa, mutta seksi ei mitenkään kiinnosta. Ei mieheni vihaa seksiä, hän ei vaan ole kiinnostunut.
No, tällä ollaan menty 15 vuotta ja en voisi olla onnellisempi. Mieheni on paras mies maailmassa ja toista yhtä rakastavaa ja huomioivaa ei ole. Seksiä meillä on harvoin, mutta se tuntuu aika pieneltä miinukselta kaiken tämän ihanan keskellä.
Jos en olisi itse sopeutunut tilanteeseen, se olis ollut ero. Samaa suosittelen sullekin ap. Mieti, haluatko elää tuollaisessa tilanteessa. Jos seksi on sulle tosi tärkeetä, ette ehkä sovi yhteen. Jos seksi on sivuasia ja muu toimii, voitte hyvinkin olla täydellinen pari.