Näkeekö naisen vartalosta tai anatomisista osista että synnyttänyt?
Kommentit (73)
Patologin pöydällä asia yleensä selviää. Ihan höpöä, että muka ulkoisista piirteistä näkisi asian.
Varsinkin hoikilla naisilla sen näkee usein navasta. Vaikka vatsa olisi palautunut raskaudesta täysin litteäksi, napa jää suurella osalla erinäköiseksi, vähän suuremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on nännipihat ja alapää (sisemmät häpyhuulet ym) muuttaneet muotoaan ja väriään ihan iän myötä.Vaikka muuten olen sporttinen,ei mahan alueen iho ole enää elastista vaan pehmeämpää.Se,että olisi jossain vaiheessa ollut raskaana,ei ole ainoa syy kehon muutoksille.Olen 40v lapseton.
Ovatko sinun sisemmät häpyhuulet pienentyneet vähemmän hormonitoiminnan myötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papakokeita ottaessa lähes aina näkee kohdunnipukasta onko nainen synnyttänyt vai ei. Väitän, että muusta ei näe.
No näkeehän sen alapäänarvista ja parantuneista repeåmistä sekä muutenkin koko emättimen aukosta. Siinä on kaikilla selkeä ero synnyttämättömään.
Ja muutenkin se paikka on aika pilalla ei sitä voi kieltää.Sitä ei todellakaan sieltä alapäästä muuten nää kun siitä nipukasta. Ja voin sanoa ettei tiukkuudestakaan voi sanoa mitään.
T: satoja papoja ottanut
Oletko ihan varma, ettei tarkkaan katsomalla näe esimerkiksi arpea välilihassa? Lähes kaikki naiset repeävät jonkin verran tai heille tehdään episiotomia. Minulla ainakin repeämästä jäi pieni, nykyään toki hyvin hailakka arpi. Mutta sen erottaa toki jos osaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään sen "tuntee". Tiedätte itsekin mistä.
Tuo nyt on ihan p*skapuhetta. Kertoiko joku kaverisi sinulle tuollaista? M37
Minä sain ainokaiseni 10 vuotta sitten sektiolla, eikä arpea huomaa oikeastaan muut kuin minä, on niin vaalea. Olen muutaman miehen onnistunut järkyttämään kertomalla, että mulla on lapsi.
En tiedä, kuinka puusilmiä miehet on kun eivät sitä arpea ole huomanneet vaikka silmät ja suu on olleet juuri sen kohdalla 😂
Rinnat kohtalaisen kiinteät vaikka imetin, ei pömppömahaa eikä raskausarpia.
En kyllä näin naisena itsekään huomaa muista, onko joku synnyttänyt vai ei. Ellei kyseinen henkilö satu juuri olemaan imettämässä.
Hokekaa vain itsellenne, että ei sitä näe, kun itsetuntonne sitä vaatii. Kyllä sen näkee eikä se ikinä muuta tilannetta paremmaksi.
No ei repeä kaikki, ei kaikille tehdä episiotomiaa. Ei täällä kannata kinata. Uskokaa jo että mitään standardi- äiti naista ei ole. Myös potilaan ikä on aika usein todella yllätys ja siinäkin on sitten paljon eroja. Vaaleat hoikat miehetkin näyttävät kauan ihan opiskelijoilta.
Vierailija kirjoitti:
Usein ja nykyään entistä useammin ihan nuorilla, syntymättömillä naisilla on tissit kuin patahanskat, on suonikohjut
Suonikohjuja tulee myös miehille. Ei ole vain naisten vitsaus.
Ei sitä sataprosenttisesti voi ulkoa huomata, mutta tuo rintojen muutokset on lähes varma merkki. Eli nännipihan laajeneminen ja tummeneminen. Synnyttäneillä ruskean sävyjä ja lapsettomilla (vaalean)punaisen sävyjä. Jos nyt puhutaan valkoihoisesta naisesta.
Joillakin näkee joillakin ei, lottoan minäkin, että rinnoista varmimmin.
Sain lapseni 23 ja 25v, olin fyysisesti erinomaisessa kunnossa ja palauduin molemmista synnytyksistä nopeasti, vuoden jälkeen olin molemmilla kerroilla paremmassa tikissä kuin ennen raskautta, maha oli litteä eikä ainuttakaan raskausarpea. Rannalla bikineissä kukaan ei varmasti osaa suoriltaan sanoa että olen synnyttänyt, ennen kuin se yläosa lähtee.
Molempien kanssa imetys on valitettavasti jäänyt lyhyeen, yhteensä noin 9kk, mutta ennen luomu D on silti nykyään C, nahkaa olisi kuitenkin runsaammallekin täytteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papakokeita ottaessa lähes aina näkee kohdunnipukasta onko nainen synnyttänyt vai ei. Väitän, että muusta ei näe.
No näkeehän sen alapäänarvista ja parantuneista repeåmistä sekä muutenkin koko emättimen aukosta. Siinä on kaikilla selkeä ero synnyttämättömään.
Ja muutenkin se paikka on aika pilalla ei sitä voi kieltää.Sitä ei todellakaan sieltä alapäästä muuten nää kun siitä nipukasta. Ja voin sanoa ettei tiukkuudestakaan voi sanoa mitään.
T: satoja papoja ottanut
Oletko ihan varma, ettei tarkkaan katsomalla näe esimerkiksi arpea välilihassa? Lähes kaikki naiset repeävät jonkin verran tai heille tehdään episiotomia. Minulla ainakin repeämästä jäi pieni, nykyään toki hyvin hailakka arpi. Mutta sen erottaa toki jos osaa katsoa.
Voihan siellä joillain arpeumaa näkyä jos tutkimalla tutkii, mutta sekään ei kerro onko nainen synnyttänyt vai ei. Synnytys ei ole ainoa syy miksi sieltä voi arpeumaa löytää ja kaikilla synnyttäneillä ei repeämiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä sataprosenttisesti voi ulkoa huomata, mutta tuo rintojen muutokset on lähes varma merkki. Eli nännipihan laajeneminen ja tummeneminen. Synnyttäneillä ruskean sävyjä ja lapsettomilla (vaalean)punaisen sävyjä. Jos nyt puhutaan valkoihoisesta naisesta.
Mä luulen, et toi on enemmän ihonväristä kiinni. Mulla on aina ollut vaaleanpunaiset nännit ja nännipihat ja iho on todella vaalea punaiseen taittuva. Eikä mun rinnoissa juurikaan ole muutosta siihen mitä ne oli ennen raskauksia ja imetyksiä. Kokoa tuli lisää, mut se koko jäi myös imetyksien jälkeen.
Höpö höpö, mulla on isot nännipihat, en koskaan ole ollut raskaana.
Jonnet taas nolaa itsensä tyhmyydellään.
Vierailija kirjoitti:
Jos nännipihan laajenemisesta ja värimuutoksista meinaa jotain päätellä, silloin pitäisi olla raskautta edeltävä tilanne tiedossa. Mulla on muutama kaveri, joilla on ollut aina rusehtavat nännit, mutta mieleen ei tule ketään tuttua, jolla olisi nännit muuttuneet rusehtaviksi pysyvästi raskauden aikana (toki ne muuttuvat tummiksi ennen synnytystä ja ovat sitä jokusen kuukauden synnytyksen jälkeen). Samoin tuo koon kasvaminen - omani ovat kasvaneet ehkä aavistuksen , mutta ero on niin marginaalinen, että mistä kukaan voi tietää, ovatko ne olleet sellaisiset aina vai ei?
Kyllä se omien havaintojen mukaan on kolme-neljä lasta synnyttäneillä väljempi. Empiirisiä kokemusta on reilusta viidestäkymmenestä värkistä.
M57
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään sen "tuntee". Tiedätte itsekin mistä.
Vieläkin muistan sen, kun olin synnyttäneen naisen kanssa. Hän oli yksi tiukimpia naisia koko elämäni aikana. Ihmettelin kyllä, mutta sitten opin että naiset alkavat usein ohjeistetusti tekemään kegel-harjoituksia synnytysten jälkeen. Joten ei ihme.
Synnyttäneet voivat täten olla jopa tiukempia kuin ei-synnyttäneet. Ihan vain lantiopohjalihastreenin myötä. Joten kannattaa treenailla.
Rehelliset muokkaamattomat ennen ja jälkeen kuvat, niihin luotan sinne saakka uskon että muutoksia on näkyvillä kehossa synnyttäneillä. Mielestäni ihan normaaleja elämisen jälkiä sellaiset.
Keskimäärin: kyllä
Yksilöllisesti: ei välttämättä
Kyllä mulla on nännipihat ja alapää (sisemmät häpyhuulet ym) muuttaneet muotoaan ja väriään ihan iän myötä.Vaikka muuten olen sporttinen,ei mahan alueen iho ole enää elastista vaan pehmeämpää.Se,että olisi jossain vaiheessa ollut raskaana,ei ole ainoa syy kehon muutoksille.Olen 40v lapseton.