Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näetkö huomenna äitisi vai käytkö haudalla?

Vierailija
11.05.2019 |

Minä käyn haudalla jo viidennen kerran :'(

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen. Äitini luokse tulee huomenna myös tyttäreni puolisoineen ja poikani. Äiti on jo 92 v.

Osanotot ap:lle ja muille äitinsä menettäneille.

Vierailija
22/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin haudalla jo tänään, seitsemännen kerran. Vein kukkia maljakkoon. Huomenna poltan kynttilää äidin muistolle.

Vierailija
24/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin ylemmällä, äidin hauta on kaukana. Asun ulkomailla, kaksi kertaa olen haudalla käynyt, en ole edes ihan varma missä se on. 

Muistoissa mutsi kyllä on elävänä, kiva, haastava ihminen oli. Ihanaa että eli niin kauan että ehdimme tutustua hiukan jo ihmisinäkin eikä vaan äiti- lapsi- parina. Äiti kuoli kun olin 19v. 

Kauheaa, että olet jopa epävarma sijainnista.

Pidä varasi, ettei sitä tietämättäsi poisteta kokonaan.

Käy siellä tänä kesänä.

Vierailija
25/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe. Äiti on dementoitunut, ei tunnista enää minua. Ja asuu 400 km päässä.

Vierailija
26/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien ruusun rakkaan äitini haudalle. Toinen äitienpäivä ilman häntä. Iso ikävä edelleen.

Vierailija
27/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin viides hautakäynti tulossa. Olisin mennyt tänään, mutta satoi niin paljon. 

Vierailija
28/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että.

Vierailija
29/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuolemasta on melkein kymmenen vuotta. Harmittaa, kun tosi harvoin pääsen käymään äidin ja isän haudalla. Isoveljeni hausivat, että vanhemmat haudattiin perinteisesti lähimmälle hautausmaalle. Itsellä on sinne matkaa toistasataa kilsaa. Julkisilla matka tosi vaikea eikä ole ajokorttia eikä autoa.

Vierailija
30/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauta on ollut jo kohta 16 v. mutta se on n. 300 km päässä joten käy siellä äitien päivänä vaan vietän äitienpäivää oman perheen kanssa kotona.

Vierailija
31/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
32/39 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli 11 vuotta sitten. Haudalle niin pitkästi matkaa, että en mene käymään. Ajatukseni ovat kuitenkin hänessä huomenna.

Vierailija
33/39 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudalle kukkia 22. kerran. Äiti kuoli ollessani teini.

Vierailija
34/39 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään äidille. Koska äidin mies kuitenkin kokkaa, niin tehtiin teinin kanssa eilen kakku, ettei äidin tarvitse alkaa leipoa omaksi äitienpäiväkseen. Meidän perheen lisäksi äidille tulee siskoni perheineen.

Vierailija
35/39 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan, ei muuta.

Niin monet kerrat hommannut isompaa tai pienempää lahjaa eikä ihminen osaa olla kiitollinen mistään. Nykyään kelpuuttaa lahjaksi vaan uutta autoa ja ulkomaan matkaa.

Ei soittele ja kysele lapsenlapsista, joten miksi enää vaivautuisin kyseiselle ”äidille” mitään hommaamaan.

Vierailija
36/39 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstarin laitoin, vastaukseksi sain kiitokset ja kyselyä säästä. Heillä on satanut koko yön ja edelleen jatkuu, täällä jo loppui :) Suhde on nykyään ihan hyvä mutta etäinen, ei me puhuta henkilökohtaisista asioista ikinä paitsi äiti joskus vahingossa jos viinipäissään soittaa. Kesällä nähdään, parin vuoden välein tässä on nyt nähty viimeiset vuodet. 

Vierailija
37/39 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tulee kakkukahville, olen onnekas sillä kesällä äidiltä löydettiin rintasyöpä. Tajusin tuolloin ensimmäistä kertaa kunnolla, vaikka olen jo 38 että äiti ei ole ikuinen. Jokainen äitienpäivä , jolloin saan nähdä äidin ja halata  on ylellisyyttä .

Vierailija
38/39 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haudalle kukkia 22. kerran. Äiti kuoli ollessani teini.

En tiedä kumman peukun annan ! Yläpeukku tuntuu että "ai äitis kuoli, jee, peukku!"  mutta alapeukkukin tökeröltä.

Vierailija
39/39 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt vanhempieni haudalla enkä mene tänäänkään. Äitini on mun sydämessäni ja muistoissani, aina lähellä.

Meitä on kuitenkin 6 äitiä juhlimassa tänään: anoppi, poikani anoppi, miniäni siskoinern ja tyttäreni minun lisäkseni:) Ja tietty kaikki muut perheenjäsenet