Näetkö huomenna äitisi vai käytkö haudalla?
Kommentit (39)
Näin tänään. Vein kukan ja halasin. Joka vuosi mietin, että kuinka pitkään vielä mahdollista.
Ap:lle <3 niin kuin kaikille äitinsä menettäneille.
En jaksa nähdä äitiäni. Hän on työläs.
En kumpaakaan. Asun yli 200 km päästä äidin haudasta. Kuoli kun olin teini. Kesällä vien itse kasvattamia kukkia sitten aina.
Sama kuin ylemmällä, äidin hauta on kaukana. Asun ulkomailla, kaksi kertaa olen haudalla käynyt, en ole edes ihan varma missä se on.
Muistoissa mutsi kyllä on elävänä, kiva, haastava ihminen oli. Ihanaa että eli niin kauan että ehdimme tutustua hiukan jo ihmisinäkin eikä vaan äiti- lapsi- parina. Äiti kuoli kun olin 19v.
Näen. Pidän tapahtumaa (äitienpäivän viettoa) aika tekopyhänä meidän tapauksessa, sillä äitiä ei ole juuri kiittäminen siitä alkoholinhuuruisesta lapsuudesta, jossa puolisoidensa kanssa (kyllä, useampia äijiä) viettivät kosteaa elämää. Niin monet perheriidat, yksinjäämiset ja pelot läpieläneenä en oikein jaksa kiitellä, vaikka niiden vuoksi olenkin pärjännyt aina, koska on ollut pakko. Sisarukset eivät valitettavasti menoa kestäneet ja oireilevat monin tavoin nyt aikuisina. Kaikilla lapsilla ei käy hyvä tuuri, mitä tulee siihen lottoon, jossa vanhemmat jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa nähdä äitiäni. Hän on työläs.
Joskus tavallaan kadehdin näitä jotka on huonoissa väleissä läheisiinsä. Ehkä se tuska mitä itse en haluaisi kokea on silloin pienempi kun lopulta kuolevat.
En käy haudalla, liian kaukana. Katson kotona kuvaa ja toivotan äidille hyvää äitienpäivää.
Soitan. Äiti on muistisairas ja unohtaa soittoni välittömästi, mutta soitan kuitenkin. Kävin hänen luonaan viime viikolla ja vein suklaata, se sentään maistuu.
Ei äitini ole minun elämästäni kiinnostunut, joten enpä itsekään ala hänen suuntaansa kurottamaan.
Olen nytkin äitini luona käymässä(kuten lähes joka toinen vkl), hän taas itse lähtee huomenna toiselle paikkakunnalle käymään oman äitinsä haudalla.
Ei kumpaakaan. Ostin kyllä tänään orvokit. Vien joskus viikolla sekä äidin että isän haudoille (eri paikoissa). Lapsena opittu perinne, äitienpäiväkukat ja talveksi kanerva haudalle... en osaa lopettaakaan Kesäksi on kukkapalvelu, ei jaksa montaa kertaa vuodessa ajella ympäri maakuntaa.
3,5v äidin kuolemasta, vuosi vähemmän isän.
Laitan Messenger-viestin, jos onnistuu. Jos ei vituta koko äitienpäivä niinku yleensä.
Osanottoin ap:lle.
Kävisin äitini haudalla huomenna, mikäli sinne ei olisi satojen kilsojen matkaa. Hyvää äitienpäivää kaikille ja lohdulliset terveiset kaikille äidittömille.
Ensimmäinen äitienpäivä ilman äitiä. Ikävöin äitiä ja tuntuu oudolle ettei häntä enää ole. Vien kukkia haudalle.
En muista mitenkään narsistiäitiäni.
Mulla olisi myös se hautausmaakäynti, kuudes sellainen, mutta hauta on niin kaukana toisella puolella Suomea että sekin jää välistä. Välillä on kyllä kova ikävä äitiä. Oli kuollessaan alle 60 v.
Äiti on onneksi elossa, mutta asuu 500 km päässä. Olen lähettänyt kortin ja näen hänet seuraavana viikonloppuna. Tietysti soitan huomenna äitienpäiväonnittelut. <3
Laitan tekstarin.