Iski kamala vatsakipu, mutta helpottui tunnin sisällä
Mikähän tuo oli? Heräsin päiväunilta ja yhtäkkiä iski kamala vatsakipu. Istuskelin vessassa kun oksetti, mutta oksennusta ei tullut. Keitin kamomillateetä kun kovimmat kivut olivat lieventyneet ja hörpin sitä hitaasti. Nyt alkaa helpottaa. Onko muilla ollut samanlaisia, äkillisiä vatsakipuja?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Jos uusii: mars päivystykseen. Äkillinen vatsakipu on aina päivystyskäyntiä vaativa. Jos olo on nyt hyvä, ei ole tarvetta hätiköidä enää.
Itselleni tulee kuvauksesta mieleen sappikohtaus, mutta oli todella nopea, jos oli sellainen. Oliko kipu ylävatsassa? Söitkö jotain rasvaista tai hapokasta ennen?
Olin sukujuhlissa tänään ja kyllä tuli syötyä rasvaista, suolaista ja sokerista. Tulin kotiin, menin päiväunille ja sitten tuli tämä kohtaus.
Kipu oli koko vatsan alueella, keskellä ja ylhäällä. Se myös turposi kivikovaksi.
Mun sappikivikohtaus kestää yleensä puolisen tuntia. Kivut järjettömät. Iso sappikivi on todettu ultrassa, mutta kuulemma tällä paikkakunnalla ei ohimenevien kohtauksien takia sappikiviä nykyään leikata.
Vierailija kirjoitti:
Kipu oli koko vatsan alueella, keskellä ja ylhäällä. Se myös turposi kivikovaksi.
Tällee mullakin sappikivikohtauksessa./ nelonen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällee mullakin sappikivikohtauksessa./ nelonen
Voiko niitä hoitaa jotenkin itse pois? Esim juomalla vettä ja syömällä vähemmän rasvaista ruokaa?
Jos uusii: mars päivystykseen. Äkillinen vatsakipu on aina päivystyskäyntiä vaativa. Jos olo on nyt hyvä, ei ole tarvetta hätiköidä enää.
Itselleni tulee kuvauksesta mieleen sappikohtaus, mutta oli todella nopea, jos oli sellainen. Oliko kipu ylävatsassa? Söitkö jotain rasvaista tai hapokasta ennen?