Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäydyt firman juhlista?

Vierailija
11.05.2019 |

Keksitkö jonkun tekosyyn miksi et pääse? Kertokaa parhaat vinkkinne!

Minulle ei riitä ruoka ja muutama drinkki korvaukseksi menetetystä vapaa-ajasta, enkä aio sitä viettää työporukassa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kiitos kutsusta, valitettavasti en pääse paikalle"

Vierailija
2/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain, että on silloin muuta ohjelmaa tai etten muuten vain jaksa osallistua. Ei kai tuossa nykypäivänä ole mitään ongelmaa. Yhä yleisempää ainakin omassa ympäristössäni, ettei ihmisiä kiinnosta viettää iltoja missään työpaikan jutuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin vain, etten pääse tai että on muuta menoa enkä sepittäisi yhtään mitään enempää. Ei kukaan ole menoistaan tilivelvollinen.

Vierailija
4/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vain, että on silloin muuta ohjelmaa tai etten muuten vain jaksa osallistua. Ei kai tuossa nykypäivänä ole mitään ongelmaa. Yhä yleisempää ainakin omassa ympäristössäni, ettei ihmisiä kiinnosta viettää iltoja missään työpaikan jutuissa.

Etenkin jos yhteishenki on p@ska ei sitä kukaan jaksa. Yleensä syynä esimies. Epäreilu esimies on kyllä kirous koko firmalle.

Vierailija
5/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että kiitos, mutta en pääse. Helppoa.

Vierailija
6/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erityistä selitystä keksi, ilmoitan vain, että en pääse.

Mutta pyrin kyllä käymään tietyissä tilaisuuksissa. Ja mulla on kokonaistyöaika, nämä voi laskea työajaksi, mitä ne tietty oikeasti onkin.

Vierailija
7/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos aina teet näin niin eikö kollegasi ja pomosi ala epäilemään jotain?

Vierailija
8/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se aika vuodeata kun pitää keksiä joku tekosyy jäädä pois kesäjuhlista.

Ei, minä en kaipaa huomiota tms, minua ei vaan kiinnosta viettää vapaa-aikaani kenenkään saneleman ohjelman/seuran mukaan. Luulisi jo lähes viiskybäisen äijän saavan ihan itse päättää menemisistään ja tekemisistän, ilman että joku yli-innokas projektiassari tms (yleensä noin 99% varmuudella hernenenä on nainen) nostaa mekkalan kun porukassa on "erilaisia nuoria jotka ei halua kuulua porukkaan".

Vierailija
9/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse keksiä mitään tekosyytä. Sanot vain, ettet valitettavasti pääse, koska olet sopinut jo muuta menoa.

Vierailija
10/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos aina teet näin niin eikö kollegasi ja pomosi ala epäilemään jotain?

Epäilemään mitä? Että mulla on parempaakin seuraa ja tekemistä? Antaa toki epäillä, tottahan se on. Ei kenenkään tarvitse selitellä vapaa-aikansa tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.

-1

Vierailija
11/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän vain nimeni laittamatta ilmoitustaululla olevaan osallistumislistaan, tai ruksin "en osallistu" jos monivalintakysymys.

Vierailija
12/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"saako siitä palkkaa? -ai, ei saa, no en tule."

Vierailija
13/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En pääse". "muuta ohjelmaa", tmv. Ei aiheuta ainakaan omalla työpaikalla jatkokysymyksiä. Sitä paitsi mulla on niin kivat työkaverit ja esimies, että vietän mielelläni heidän kanssa myös vapaa-aikaa, jos tilaisuus on muuten mieluinen.

Vierailija
14/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan suoraan sanonut että epäsosiaalisena erakkoluonteena sellaiset tilaisuudet on minulle ahdistavia joten jätän väliin. Tämä yleisselitys mm tiimipäivien ja koulutusten torjuntaan.

Ei välttämättä ole kyllä kaikille järkevä lähestymistapa, esim. jos on uusi työpaikalla tai muuten asema ei hyvä. Itse olen erittäin arvostettu erityisasiantuntija jolla on varaa vähän diivailla.

Vierailija
15/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon aina vain, että en tule, jos on mahdollista kieltäytyä eli en ole töissä. Ei tarvi selittää työporukalle, mitä teen vapaa-ajallani.

Vierailija
16/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan vain etten ole menossa. Ei kiinnosta tuhlata vapaa-aikaa johonkin ilmaiseen lounaaseen mitä ne tuppaavat olemaan, "tulosbonuksena" sellainen on ihan pelleilyä, alle promille vuosipalkasta. Työnantajan motiivi on yleensä kuitenkin pohjimmiltaan itsekäs, saada työntekijät tehokkaammaksi tutustuttamalla heitä toisiinsa rennommassa ilmapiirissä, joten voin itsekin olla itsekäs ja laskea omaa hyötyäni.

Vierailija
17/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keväällä sanoisin viime talven lumitöiden olevan vielä pahasti vaiheessa. Yritän saada rästit pois juhannukseen mennessä. En siis ehdi millään tilaisuuteen.

Vierailija
18/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa.

Meillä firman bileet on sellaisia joihin on tunkua ja aina kysellään ”koska pidetään taas bile.. eiku tyky-päivät?”

Vierailija
19/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorgeloinen mä en ny pääse ku mä lähen muigen kaa sillon karipialle kaheks viikoks.

Vierailija
20/22 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruksaan lomakkeeseen "en osallistu" jos on sellainen tilaisuus että kaikki ovat lähtökohtaisesti kutsuttuja, tai sitten jätän ilmottautumatta jos tilaisuuteen osallistuminen vaatii omaa aktiviteettia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi