Tapahtuma Hanami Roihuvuoressa
Onko kokemusta ko tapahtumasta? Onko siellä mitään lapsille suunnattua? Varsinkaan niin pienelle kuin 2v? Mahtaako missään päästä edes vaippaa vaihtamaan lapselle? Kertokaa kokemuksia jotka tietää muuten vaan tai omakohtaisia kokemuksia!
Kommentit (7)
Me ollaan käyty Roihuvuoren hanamissa lähes joka vuosi varmaan 10 vuoden ajan. Ollaan Japani-faneja, joten se on meille ihan must juttu :) Siellä on kiva tunnelma ja mielenkiintoista tavaraa myynnissä.
Kyllähän niitä puita on siellä paljon enemmän kuin 6, mutta pahoin pelkään, että monista on jo nyt kukat lakastuneet pois, kun on ollut niin lämmin kevät. Ollaan silti menossa taas tänäkin vuonna. Ostetaan ensin sushit mukaan keskustasta sekä pakataan jokin viltti ja termospulloon teetä.
Vaipanvaihdosta en nyt osaa sanoa mitään, mutta meidän 6-vuotias on ollut hanamissa mukana vauvasta saakka. Silloin pienempänä käynnit oli tosin niin lyhyitä, ettei vaipanvaihdolle ollut edes tarvetta.
Oon ollu kaksi kertaa ja voin sanoa, että se on vaan ruuhkainen piknik lakastuneiden puiden keskellä, jos et ole joku japanifani. Ja siis oikeesti fani, semmonen joka pukeutuu ja eläytyy siihen juttuun. Niillä on siellä takuulla hauskaa.
2 kertaa olen ollut. Ekalla kertaa oli kukat kukkimassa, toisella kertaa vain muutama puu kukassa. Täältä näkee kukkien tilanteen:
https://www.roihuvuori.fi/hanami/kirsikankukinta/
Ainakin Espoossa kirsikankukat ovat jo menneet. Ja varmaan noikin ehtii ennen Hanamia mennä. Käyn ehkä ennen sitä katsomassa.
Tapahtumassa on tanssi- yms. esityksiä, myytävänä erilaisia japanilaisia ruokia, teetä yms. Jotkut ovat pukeutuneet erikoisesti.
Vessa- ja ruokajonot ovat aika pitkiä.
Kiitos vastauksista.
Kuulostaa kovasti siltä ettei ole meitä varten kuten epäilin. Vähän kuin siivellä oltaisiin menossa. Itse emme ko tapahtumasta välitetä. Joku muu välittää ja oli tarkoitus viettää isommalla porukalla aikaa. Mutta onko sitten kiva lähteä pienen kanssa moiseen. Itse en välitä suuremmalti edea ostoskeskuksista jotka ovat tupaten täynnä.
ap
6 puuta ja siinä ei hirveästi ole mitään tekemistä.