Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita äitejä, jotka eivät voi samaistua näihin..

Vierailija
11.05.2019 |

Esim. Naistenhuoneella tehtyihin aloituksiin, joissa pyydetään "hei pliis kertokaa nyt et teilläki näyttää melkein aina tältä", ja perään kuva kaaoksessa olevasta huoneesta tai lähes koko asunnosta. Leluja, vaatteita, astioita, kirjoja, lautapelejä ja jopa roskia lattioita ja pöydillä sikin sokin.

Itse katson näitä kuvia ajatuksella " miten teillä voi oikeasti näyttää tuolta ikinä?!"
Lapset sotkee just niin paljon kuin antaa sitä tavaraa sieltä lelulaatikosta kantaa ja levittää. Miksi ne pitää antaa tuoda olkkariin ja keittiöön, jos leikkihuone löytyy? Jos ei löydy, eikö jossain vaiheessa voi sanoa " hei jos lopetat barbeilla leikkimisen ja haluat ottaa Legot, nii siivoa barbit ensin pois!"? Toki jos ei sotku haittaa niin go ahead, mutta ilmeisesti siinä sotkussa ei viihdytä jos sille sotkulle täytyy saada tukea ja oikeutusta muilta äideiltä - tai nimenomaan ollaan niin laiskoja, mutta ei haluta sitä itselleen myöntää ja jos muutkin on laiskoja niin on ok olla itsekin.
Nämä samat äidit sitten ihmettelee miksi teinit ei siivoa, no ei varmaan jos äitikään ei eikä ole opettanut minkäänlaista siisteyskäsitettä jälkikasvulleen..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ylläpidin siisteyttä taaperokodissa sillä seurauksella että uuvuin. Nyt menen hyvillä mielin nukkumaan kello yhdeksän vaikka keittiössä on hirveä sotku. Mutta lapsen lelut on olkkarissa kerätty paikoilleen.

Meillä käy usein niin, ettei huomata astianpesukoneen olevan tyhjennetty. Yksi jättää astiat tiskialtaaseen ja muut perässä. Syntyy hirveä sotku.

Vierailija
22/25 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lelut ei ole koskaan häirinneet minua, mutta se joidenkin lapsiperheiden epämääräien sotku on jotain muuta. Olohuoneen ja keittiön lattiat ja kaikki tasot on täynnä sekalaista tavaraa, josta ei tiedä, onko se rikki vai ei. Sukkia kirjahyllyssä, värikyniä lautasella television vieressä, paperimyttyjä ja vaippa (ei käytetty, mutta elämää nähnyt) lattialla palapelinpalasten vieressä, pyykkikasoja tuoleilla jne. Meillä lelut siivotaan paikalleen päivän päätteeksi (paitsi ne, jotka on leikkihuoneessa, siellä saa olla leikki kesken, kunhan yleisilme on siisti eli nuket saa olla sängyissään,ei tarvitse siirtää kaappiin).

Huh kuvailit kotimme. Meillä 1,5- ja 3-vuotiaat, siivoavat kyllä pyydettäessä ikätason mukaan lelunsa. Suurin ongelma on rikkaat mielikuvitusleikit, jossa tavara leviää, mies joka ei osaa siivota jälkiään (tämän tiesin ennen lapsia ja hänelle tahdon sanoin, siivoaa nykyään kuitenkin enemmän kuin ennen). Sen lisäksi meillä on pieni koti, liikaa tavaraa, ja äiti joka on rikkonaisista öistä väsynyt. Miehessä myös hamstraajan vikaa, mutta tässä ollaan päästy viime vuosina eteenpäin todella paljon.

En ikinä kuvaisi kotiamme omalla naamallani nettiin. Hävettää niin paljon. Kotiimme tulevat vain tasan ne joihin luotan ja jotka tuntevat minut niin etteivät minua äitinä tai persoonana määritä sotkun perusteella.

Luotan ja toivon, että minun voimavarojen kasvu, lasten kasvu ja pian ostettava isompi talo tuo helpotusta arkeen lähivuosina. Ei meillä oikeasti lapset mitään sikoja ole, mutta kun on pienet tilat leikkiä niin kyllä leikit leviävät. Joka ilta siivoan välttämättömät, mutta esim mies sotkee ihan siinä missä lapsetkin ja kyllä on raja minunkin voimilla. Mies onneksi siivoaa, kun tuskastun kunnolla ja sanon. Mutta parasta siivousta olisi se, ettei sotkua edes pääsisi syntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin elää siistissä kodissa, mutta perässäni kulkee 1-vuotias, joka avaa jäljessään joka ikisen kaapin, komeron ja lelulaatikon levittäen kaiken huolellisesti ympäri olkkaria. Tämän jälkeen hän siirtyy kirja-ja dvd-hyllyihin ja levittää niiden sisällön kuorrutukseksi edellisen sotkun päälle. Jos yritän täyttää tiskikonetta, taapero tarrautuu jalkaani ja huutaa dramaattisesti, kun en huomioi. Ruokailutilanteessa yritämme toteuttaa trendikästä sormiruokailua lusikoinnin ohessa, jolloin ruoan palaset leviävät kauniissa kaaressa ympäri keittiötä, lapsen vaatteita, omia vaatteitani ja keittiön kattoa. En jaksa enää edes yrittää. Kysykää uudestaan parin vuoden päästä.

Vierailija
24/25 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ehditä ja jakseta. Olen kateellinen teille jotka ehditte. Tehdään 8-10h työpäiviä, molemmat lapset (4 ja 5) harrastaa kerran viikossa eri päivinä, ja myös itse haluan liikkua.

Viikonloppuisin yritän siivota, mutta kirjat, tapahtumat, ystävät ja vain makoilu ja ulkoilu houkuttaa enemmän. Tiskit laitetaan, pyykki pestään ja roskat viedään. Mutta välillä ei tehdä kahteen viikkoon kuin nuo.

Lelut kulkeutuu olkkariin, kylppäriin ja jopa saunaan.. Sitten päätetään miehen kanssa, että nyt 2h rutistus. Siinä ehtii imuroida, pestä lattiat ja kerätä lelut. Mutta jos siisti ihminen on tulossa kylään, niin meillä menee 4h.

Toivon että tämä on ruuhkavuosivaihe ja joskus vielä saan sisustuslehtikodin, joka meillä on nyt ehkä 3x vuodessa 3h kerrallaan.

Tosin olen pienestä asti ollut fiilistelevä hedonisti, joten vaikea uskoa, mies ei usko.

Vierailija
25/25 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei ehditä ja jakseta. Olen kateellinen teille jotka ehditte. Tehdään 8-10h työpäiviä, molemmat lapset (4 ja 5) harrastaa kerran viikossa eri päivinä, ja myös itse haluan liikkua.

Viikonloppuisin yritän siivota, mutta kirjat, tapahtumat, ystävät ja vain makoilu ja ulkoilu houkuttaa enemmän. Tiskit laitetaan, pyykki pestään ja roskat viedään. Mutta välillä ei tehdä kahteen viikkoon kuin nuo.

Lelut kulkeutuu olkkariin, kylppäriin ja jopa saunaan.. Sitten päätetään miehen kanssa, että nyt 2h rutistus. Siinä ehtii imuroida, pestä lattiat ja kerätä lelut. Mutta jos siisti ihminen on tulossa kylään, niin meillä menee 4h.

Toivon että tämä on ruuhkavuosivaihe ja joskus vielä saan sisustuslehtikodin, joka meillä on nyt ehkä 3x vuodessa 3h kerrallaan.

Tosin olen pienestä asti ollut fiilistelevä hedonisti, joten vaikea uskoa, mies ei usko.

Ehkä teillä on muuta hyvää ja pysytte yhdessä kaaoksesta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä