Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos jalkavoidetta laittaa naamaan, tai päivävoidetta yöksi?

Vierailija
10.05.2019 |

Minä en usko että näillä voiteilla on eroa kuin nimessä.
Mutta fanaattisilla rasvaajilla on voide erikseen joka ruumiinosaa varten. On aina ihmetyttänyt miksi. Siis jos ei kärsi mistään ihovaivoista, vaan on ihan perusterve.
Itselläni on ollut aina vain perusvoidetta, jota laitan pesun jälkeen kuivaan naamaan ja käsivarsiin.
Jalkoja ei tule rasvattua oikein koskaan, pitäisi kyllä ehkä nekin rasvailla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet järkevä ihminen, ap.

Vierailija
2/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sitten päivettynyt jalkainen naama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkavoiteet on yleensä paksuja ja rasvaisia ja osa niistä sisältää ureaa (niin sisältävät jotkut ihovoiteetkin, mutta ihon paksuuden takia luulisi määrien olevan erilaisia). Riippuu tietenkin aivan ihosta, mikä sopii, mutta monille liian rasvainen voide ei kasvoille sovi. Se voi tukkia ihohuokosia tai tehdä naaman kiiltäväksi ja rasvaiseksi. Jos taas jalat ovat kuivat ja tahtoo pitää niiden ihon pehmeänä, kasvoille tarkoitettu voide voi olla liian ohut.

En tiedä, mitä eroa yö- ja päivävoiteella on, mutta veikkaan: yövoide on rasvaisempaa, eikä siksi sovi meikkipohjan alle. Päivävoide on kevyempi ja sopii käytettäväksi meikkipohjan alla.

En siis tiedä kosmetiikasta juuri mitään, ihan yleistietojen perusteella vastaan. Mä käytän yleensä kahta voidetta, perusvoidetta ja kasvovoidetta. Perusvoiteet eivät todellakaan sovi mun naaman iholle. Käytän yleensä ihan vain halpaa Nivea softia naamaan, ja sitä voin toki laittaa jalkoihinkin, mutta pitemmässä käytössä jalkani tarvitsevat rasvaisemman voiteen. Joskus kesällä käytän erityistä jalkavoidetta, kun jalkani kuivuvat enemmän.

Vierailija
4/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkavoiteet on yleensä paksuja ja rasvaisia ja osa niistä sisältää ureaa (niin sisältävät jotkut ihovoiteetkin...

Piti olla kasvovoiteetkin.

Vierailija
5/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kasvaa känsä nenään, eikä tuu uni simmuun.

Vierailija
6/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jalkavoide on kyllä sen verran tymäkkää tavaraa, etten uskaltaisi laittaa sitä naamaani. Muuten olen periaatteessa samaa mieltä. 

Vierailija
7/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran laitoin jalkavoidetta naamaani ja mulle oli yön aikana kasvanut varpaat kulmakarvojen tilalle. Niin ja kerran laitoin sitä jalkavoidetta myös jalkaani ja siihen kasvoi toinen jalka, nyt mulla on kolme jalkaa ja varpaat otsassa.

Vierailija
8/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan välillä käsirasvaa naamaan. Olen tosi kaunis.

Vierailija
9/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan välillä käsirasvaa naamaan. Olen tosi kaunis.

Käsinaama?

Vierailija
10/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkavoiteet on yleensä paksuja ja rasvaisia ja osa niistä sisältää ureaa (niin sisältävät jotkut ihovoiteetkin, mutta ihon paksuuden takia luulisi määrien olevan erilaisia). Riippuu tietenkin aivan ihosta, mikä sopii, mutta monille liian rasvainen voide ei kasvoille sovi. Se voi tukkia ihohuokosia tai tehdä naaman kiiltäväksi ja rasvaiseksi. Jos taas jalat ovat kuivat ja tahtoo pitää niiden ihon pehmeänä, kasvoille tarkoitettu voide voi olla liian ohut.

En tiedä, mitä eroa yö- ja päivävoiteella on, mutta veikkaan: yövoide on rasvaisempaa, eikä siksi sovi meikkipohjan alle. Päivävoide on kevyempi ja sopii käytettäväksi meikkipohjan alla.

En siis tiedä kosmetiikasta juuri mitään, ihan yleistietojen perusteella vastaan. Mä käytän yleensä kahta voidetta, perusvoidetta ja kasvovoidetta. Perusvoiteet eivät todellakaan sovi mun naaman iholle. Käytän yleensä ihan vain halpaa Nivea softia naamaan, ja sitä voin toki laittaa jalkoihinkin, mutta pitemmässä käytössä jalkani tarvitsevat rasvaisemman voiteen. Joskus kesällä käytän erityistä jalkavoidetta, kun jalkani kuivuvat enemmän.

Tämä oli hyvä vastaus. Itsellä suurin osa voiteista kasvoilla aiheuttaa epäpuhtauksia. Voide ei saa sisältää tukkivia aineosia, joita mm. edullisuutensa vuoksi on useimmissa käsi-, jalka- ja vartalovoiteissa. Useimmat jalkavoiteet ovat todella rasvaisia ja olisivat esim. käsivoiteina aivan mahdottomia sotkevuutensa vuoksi. Kevyemmät ja nopeasti kuivuvat käsivoiteet eivät puolestaan ole riittävän tujuja jalkavoiteena. Jos tykkää käyttää vartalovoidetta, niin pikkupurkeissa olevat käsi- ja jalkavoiteet tulevat kalliiksi. Tarvitaan edullisempaa voidetta. Kasvovoiteetkin voivat olla liian rasvaisia silmien ympärille ja aiheuttaa turvotusta.

Näkisin kuitenkin, että jos ihosi ei useinkaan tarvitse kosteutusta eikä kasvosi kuki huonommastakaan voiteesta, niin hyvä apteekin perusvoide voi hyvinkin ajaa asiansa lähes joka tarpeeseen. Ulkoista kosteutusta tärkeämpää on juoda rittävästi vettä ja syödä sopivasti rasvoja. Liika kofeiini, teollinen ruoka ym. taas on haitaksi iholle.

Vierailija
11/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos nainen käyttää miehille tarkoitettua ihovoidetta?

Vierailija
12/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos käyttää lehmän utareisiin tarkoitettua rasvaa koiran tassuihin?

Vierailija
13/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkavoiteessa saa olla ties mitä paskaa ja tukkivia ainesosia eikä jalat reagoi siihen mitenkään. Jos samaa voidetta laittaa naamalle se voi ärsyttää ja tukkia ihoa. Jalkarasvoissa voi olla myös kuorivia ainesosia, koska monia vaivaa kovettuneet kantapäät

Vierailija
14/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi, mutta laitan itse välillä hammastahnaa, en tiedä onko se luuloa vaan mutta tuntuu tehokkaalta mustapäiden poistajalta, tämä kirvelee silmiin niin pirusti että ei kauhean kauaa viitsi pitää

Vierailija
15/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos nainen käyttää miehille tarkoitettua ihovoidetta?

Sulla rupee karvat kasvamaan pakaroihin.

Vierailija
16/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on erilainen eri osissa kehoa ja rasvat on suunniteltu tätä varten. Voithan sä myös ottaa allergialääkkeen ehkäisypillerinä. Rasva ku rasva, lääke ku lääke.

Vierailija
17/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka ilta käsivoidetta naamaan, koska se on parhaan tuntuista. Siinäs kuulitte. Voidetta ilman rajoja ry.

Vierailija
18/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos laittaa intiimialueiden hoitoon tarkoitettua voidetta nassuun? Meneekö naama norsunv*tulle tai kasvaako k*rpä otsaan?

Vierailija
19/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva välittömästi aistii olevansa väärässä kehon osassa ja ne tippuvat pois...

Vierailija
20/29 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, avasin ketjun vain nähdäkseni hauskoja kommentteja, enkä pettynyt :)

Itse käytän miesten deodoranttia, tiettyä merkkiä, koska se sopii iholleni (ei kutise) ja toimii parhaiten, niin muuan naistuttava oli sen kuullessaan hieman tyrmistynyt ja sanoi sitten "no, jos se miehelle vain sopii..." 

Että kunhan mieheltä kysyy luvan, niin voi käyttää miesten tuotteita! :D Vielä ei ole alkanut parta kasvaa eikä ääni madaltua.

N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi