Minkälaisia leluja muistat sinulla lapsena olleen?
Entä mitkä olivat sinulle tärkeimmät lelut ja leikit? Milloin olet syntynyt?
Kommentit (30)
My littleponyt, pehmolelut, nintendo, vesipyssyt ja furby :) 89-syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaveri joka rakasti aseita ja sitten mulla oli myös nukkeja.
Muistan ensimmäinen koskettava kohtaus oli se kun swarzenegger oli terminar ykkösessä pahis ja ampu naisen.
87 syntyny nainen, mulla oli Prätkähiiret ihan tosi kova juttu ja yks pehmolelu koira joka näytti hopeanuolelle:) siinä siis mun lempparit.. tottakai myös barbit. Jossain vaiheessa rupes kiinnostamaan jousipyssyt (kiitos Hopeanuolen) pikkuautot oli kivoja.. oikeestaan ihan laidasta laitaan milloin mitäkin. Myös semmoset muoviset maatilan eläimet oli ihania
Kenkätaloja meillä oli kaksi, ne oli jossain vaiheessa suosikkeja. My little ponyt, polly pocket ja barbit. Ja -83 olen syntynyt.
Mulla oli nalle, joka roikkui aina mukana. Oli myös yksi posliininukke ja sille vaatteita paljon ja nukensänky, ja vähän isompana yksi barbi. Enimmäkseen tein kuitenkin palapelejä ja piirtelin. Olen syntynyt v. 60.
Barbit,ne oli tärkeimmät.My little ponyja.Brion oikeaa muistuttavat nukenvaunut ja nukke vaatteineen. Teininä oli joku pallo mikä ulisi ja loisti punaisena,kun siihen koski/ei koskenut,se oli kiva.76-syntynyt.
Mummin ystävän tekemä iso räsynukke, My Little Ponyja ja nukkekoti ihan pienenä. Ekat barbit taisin saada 10-vuotiaana. Olen syntynyt 1980.
Nukkekoti, nukkeja, pehmoleluja, barbeja, Daisy, My little pony, Monkiki, nukenrattaat, nukenvaunut, puupalikoita, legoja, pikkuautoja, autorata, DonkeyKong (?), sellanen valkoinen alusta, johon laitetaan nuppeja (en muista nimeä), liitutaulu.
N vm 1975
Minulla oli kivoja leluja ja kirjoja. Synnyin 77 ja sain valtavasti legoja leikki-iässä kun vanhemmat kävivät risteilyllä. Sain Barbien joka liikuttaa itse käsiään amerikanserkuilta. Minulla oli myös my little ponyja.
Oltiin ihan tavallinen perhe ja varhaislapsuudessa jopa pienituloisia mutta mulla oli leluja.
Aina kun koulu alkoi syksyllä niin sain valita pari uutta gollegepaitaa ja farkut.
Minulle järjestettiin synttärit yms.
Uskon että nämä perinteet ovat iskostuneet minuun ja olen ylläpitänyt niitä myös itse vanhempana heikoimpinakin aikoina!
Kiitos äidilleni nyt äitienpäivänä ja isälle myöskin!
Tärkein oli nalle, se on vieläkin tallella, melkein karvattomaksi kulunut. Oli myös tädin tekemiä pehmoeläimiä joista tykkäsin, ja isän tekemä nukkekoti. Muovisia pieniä eläimiä oli myös, sekä barbi jolle tein vaatteita, mutta en oikeastaan sillä leikkinyt. Mutta parasta oli kun sain ulkoiluttaa naapurin koiraa. Synt -60
Oman nuken sain vasta sitten kun vaatimalla vaadin.
Kävelevä nukke. Sitten se meni rikki (en tiedä kuka sen rikkoi), ja joku heitti sen roskiin, vaikka minun mielestäni se olisi pitänyt ainakin yrittää korjata. Ja sillä olisi voinut leikkiä, vaikka se ei enää kävellytkään.
Olen syntynyt vuonna 1969.
Barbeja, My Little Ponyja. Barbit olivat ihanimpia. Ja Baby Born-nukke.
-87 syntynyt
Barbiet olivat tärkeimpiä, ja mulla oli niitä ihan valtavasti (hirvittää ajatella sitä lelumäärää!). Tykkäsin tosi paljon myös Game Boysta.
N34
Legot, Barbit, Playmobil, My Little Pony, nukenvaunut + vauvanukke, liitutaulu, nukkekoti ja sinne asukkaat + kalusteet, smurffeja, Monchichi, Kaalimaan kakara, Daisy ja Sindy-nuket. Nämä tuli näin äkkiseltään mieleen ja - 75 olen syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan ensimmäinen koskettava kohtaus oli se kun swarzenegger oli terminar ykkösessä pahis ja ampu naisen.
Mulla oli legoja, sotilaita ha koottavia hornetteja. Paljon leikkiaseita.
1976 ja Commodore 64 kasettiasema ja myöhemmin levyasema ja noin 3000 erilaista peliä +
James Bond 007 lelupyssy ja muovisotilaat.
Syntynyt 1971 (nainen)
Tärkein lelu oli vauvanukke, joka alunperin itki (jos oli selkään sijoitettu patteri paikallaan) ja itku hiljeni kun laittoi tutin. Sain isomummiltani joka joulu Stockalta valitsemani nuken - siellä oli silloin sellainen nukkehylly oikeen missä oli monessa rivissä nukkeja näytillä. Oli mm. kävelevä ja laulava (useita erilaisia levyjä) nukke. Mikään ei ollut niin rakas kuin tuo eka nukke - joka asiaan kuuluvasti tuli parturoitua joskus tyyliin 5-6 vuotiaana - voi Päivi parkaa.
Todella rakas oli mummin ompelema mollamaija, jonka nimi oli Viola-Linnea. Siskon mollan nimi oli Kukka-Maaria. Olin hyvä keksimään näitä nimiä. Isomummi ei kauheasti arvostanut kun rakastimme miniän ompelemia, kotikutoisia, mutta taitavasti tehtyjä mollamaijoja vaikka tarjolla oli hienoimpia mahdollisia nukkeja.
Vähän isompana oli barbit ja silloin vielä varteenotettava kilpailija Daisy. Muistan kun toivoin hartaasti ja sain Baletti-Daisyn, joka taipui spagaateihin kaikkiin mahdollisiin suuntiin.
Mun paras kaveri oli poika ja me leikittiin paljon kotileikkejä. Kaveri oli niissä hyvä, koska heillä oli tosi osallistuva isä jo silloin 70 l. alussa: "pappa laittaa nyt ruokaa". Mutta hänen kanssaan leikittiin sitten myös massiivisia autoruuhkaleikkejä ja raisuja pihaleikkejä.
Legoja, autoja, junia, sotilaita ym toimintahahmoja, robotteja, dinoja, eläimiä,leikkiaseita erilaisia varusteita, ulkolelut ja urheiluvälineitä tietysti lisäksi. Tietokone ja pelikone. -82 syntynyt.