Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lasta teillä on ja paljonko teillä on tuloja...

Vierailija
10.05.2019 |

Montako lasta teillä on ja paljonko teillä on tuloja? Entä velkoja ja varallisuutta? Mitä velkaa ja miten olette varallisuutenne kartuttaneet? Miten mielestäsi tulette taloudellisesti toimeen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta sosiaalituilla niitä kasvatan ja elareilla.

Vierailija
2/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi syntyy ensi kuussa, kun olemme molemmat töissä niin perheen nettotulot hiipivät neljään tonniin, toki minun äitiys- ja vanhempainvapaani aikana tulot tippuvat. Velkaa on 52 tonnia asuntolainaa, miehellä lisäksi kolmisen tonnia autolainaa.

Tähän mennessä olemme tulleet loistavasti toimeen ja tuleva vuosi (olen kotona vain vuoden, katsotaan jääkö mies hoitovapaalle kun menen takaisin töihin) tulee pyörimään lainojen suhteen kuten tähänkin asti: talolaina lyhenee normaalisti ja käytän/käytämme säästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I lapsi, mies töissä, tienaa n. 2500e/kk. Minä hoidan lasta kotona eli saan vain kotihoidontuen, 250e/kk. Asutaan omakotitalossa, jonka mies omistaa, hän maksaa siitä lainankulut ym. Yhteisiä kuluja maksan minäkin minkä pystyn, mutta aikalailla miehen tulojen varassa ollaan.

Vierailija
4/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi (7v). Miehen bruttotulot 3300€/kk. Itse olen työtön ja teen keikkatyötä. Omat tuloni vaihtelee 800-1400€/kk.

Olen vasta vaihtanut alaa. Edellisessä työssäni tuloni olivat 3500-4000€/kk. Onneksi olin parempipalkkaisessa työssä silloin kun lapsi oli pienempi.

Vierailija
5/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen lapsi syntyy ensi kuussa, kun olemme molemmat töissä niin perheen nettotulot hiipivät neljään tonniin, toki minun äitiys- ja vanhempainvapaani aikana tulot tippuvat. Velkaa on 52 tonnia asuntolainaa, miehellä lisäksi kolmisen tonnia autolainaa.

Tähän mennessä olemme tulleet loistavasti toimeen ja tuleva vuosi (olen kotona vain vuoden, katsotaan jääkö mies hoitovapaalle kun menen takaisin töihin) tulee pyörimään lainojen suhteen kuten tähänkin asti: talolaina lyhenee normaalisti ja käytän/käytämme säästöjä.

Miksi pitää auto ostaa lainalla? Onko edes kunnon auto eikä mikään ranskalainen?

Vierailija
6/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 lapsi (7v). Miehen bruttotulot 3300€/kk. Itse olen työtön ja teen keikkatyötä. Omat tuloni vaihtelee 800-1400€/kk.

Olen vasta vaihtanut alaa. Edellisessä työssäni tuloni olivat 3500-4000€/kk. Onneksi olin parempipalkkaisessa työssä silloin kun lapsi oli pienempi.

Ei kyllä kannattanu vaihtaa alaa, et saa lähes ollenkaan rahaa.

Vierailija
7/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 28 v ja mieheni 30 v. Meillä on 3 lasta. Tällä hetkellä olen kotihoidon tuella, mutta töissä ollessani tienaan 40 te/v ja mieheni hieman yli 60 te/v.

Meillä on yksi sijoitusasunto, jonka velka lyhenee vuokratuloilla 4.500/v ja jos sen myisi, niin velkojen jälkeen jäisi n 30 te.

Omaa omakotilaoa lyhennä me n. 7.500e/v.

Lisäksi miehellä on veljensä kanssa sijoituasunto puoliksi, jossa mieheni osalta velka lyhenee n 2.500 e/vuosi. Mieheni velaton osuus tällä hetkellä on noin 30te.

Lisäksi meillä on sijoitustilillä ja pörssiosakkeissa noin 25te.

Tällähetkellä emme varsinaisesti säästä koska ei viitsi turhaa kärvistellä kun itse olen kotihoidon tuella. Mutta velat lyhenee tälläkin hetkellä n 15 te/vuodessa joten ihan mukavastihan tässä potti kasvaa

Vierailija
8/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja velkaa on opintolaina 13000€ (+korot). Varallisuutta ei ole. Auton myimme pois kun aloitin opinnot.

Vierailija
9/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kannattanu vaihtaa alaa, et saa lähes ollenkaan rahaa.

En olisi vaihtanutkaan, jos en olisi sairastunut. Harmittaa itseänikin, mutta työkyvytön en ole, joten pakko oli opiskella uusi ammatti.

Vierailija
10/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenlasketut vuositulot (brutto) n.650 000e. Kaksi lasta, ei velkoja. Omakotitalo, kaksi autoa ja pieni mökki. Työllä ja sijoituksilla olemme rahamme ansainneet, ei perintöjä ym. Olemme vähän alle nelikymppisiä.

Vierailija
11/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenlasketut vuositulot (brutto) n.650 000e. Kaksi lasta, ei velkoja. Omakotitalo, kaksi autoa ja pieni mökki. Työllä ja sijoituksilla olemme rahamme ansainneet, ei perintöjä ym. Olemme vähän alle nelikymppisiä.

Luulisi, että jos on tuollaiset tulot, niin olisi parempaakin tekemistä kuin notkua täällä

Vierailija
12/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta, bruttotulot 12.000€/kk. Omaisuus n. 1milj, velkaa 300.000€. Kohtuullisesti menee.

Vierailija
13/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta. Tulot noin 3000e/kk. Ei velkoja eikä merkittävää varallisuutta. Tullaan toimeen ihan hyvin. 

Vierailija
14/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi lasta ja bruttotulot 11 000e/kk josta minun (naisen) 7000e. Olen johtotehtävissä yksityisellä.

Velkaakin on sitten 250 ke eli ihan riittävästi.

Vierailija
15/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä hommissa tienaa noin hyvin vai onko nuo pääomatuloja?

T. Alipalkattu johtaja 6200e brutto

Vierailija
16/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, talouden bruttotulot vähän alle 80 000 e / vuosi. Asunto ostettu hintaan 211 000 e (nykyarvo remppojen jälkeen enemmän mutta en tiedä tarkasti paljonko) ja velkaa jäljellä n. 85 000 e. Lisäksi on auto josta saisi myydessä 4000-5000 e ja tileillä yhteensä n. 35 000e.

Raha riittää hyvin kaikkeen mitä halutaan ja on taloudellisesti turvallinen olo.

Vierailija
17/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta, tulot seuraavat kaksi vuotta: Miehellä 2000e ja mulla 400e. Todella todella tiukkaa on. Kaikilla lapsilla kalliit vakuutukset, harrastukset ym. Onneksi on säästöt. Emme saa muuta kuin pienen asumistuen tuon päälle.

Vierailija
18/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi. Nettotulot yhteensä 4800/kk. Omaisuus pyöreesti 3600000, velkaa yhteensä 40000. Okt, kaupunkiasunto, pläntti metsää ja sijoituksia. Toisella auto 24000, toisella 6000, kummallakin sellainen kuin itse haluaa. En laskenut autoja omaisuuteen vaan "liki arvittomaan" irtaimistoon. Lisäksi osuus perikunnassa, arvo 15000.

Laskin ne nyt vaan yhteen, eivät ole ihan tasaisesti jakautuneet ja olemme avoliitossa.

Keski-ikäisiä, palkoilla maksettu muu kuin tuo kaupunkiasunto ja metsä.

Vierailija
19/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi, vuosibrutto yhteensä 120 000, omakotitalosta lainaa n. 240 000 e, talon arvo n. 330 000. Osakkeita ja muuta ehkä noin 80 000 e. Ollaan alle 40-vuotiaita. Aika normitilanne keskituloisia, keskiluokkaisia, veroprossa korkea suhteessa tuloihin eli n. 30.

Vierailija
20/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää auto ostaa lainalla? Onko edes kunnon auto eikä mikään ranskalainen?

Kaikilla ei ole varaa heittää kerralla likoon useita tonneja. Mielummin lyhentää pikkuhiljaa ja pahan päivän sattuessa on sitä rahaa jäljelläkin. Voihan sitä auton ostaa muutamalla satasella tai tonnilla, mutta jos ei osaa itse huoltaa autoa ja autoa tarvitaan paljon, on aika riskialtista ostaa lähes loppuunajettua autoa johon voi joutua maksamaan huoltoja ja korjauksia tämän tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän