Kuinka paljon käytät rahaa ulkokukkiin kesäisin?
Itse mietin budjettia vielä, iso amppeli ja joitain ruukkukukkia pitäisi pihalle saada mieltä virkistämään.
Kommentit (18)
En yhtään. Kerään siemenet edellisenä vuonna ja kylvän taas keväällä. Hevonkakan sain tallilta ilmaiseksi ja mullan lehtikompostista. Lannoitan nokkoskeitteellä.
Silkkikukat kestävät kymmenen vuotta, sitten taas haen uudet. Nämä maksoivat ehkä 30 e viisi vuotta sitten amppeleineen.
Se riippuu kyllä asumismuodosta. Omakotitalon ja ison, monikerroksisen rivarin kesäkukkiin olen aikanaan sijoittanut pitkälti yli 100€/kausi. Nyt kerrostalossa menee parvekekukkiin ehkä 30-40€, kun en mitään viidakkoa tänne halua.
20 euroa on nyt mennyt. Olen ostanut talven yli säilyneiden pelargonioiden lisäksi neljä uutta pelargoniaa ja kolme ruusupegoniaa. Vielä ajattelin ostaa miljoonakelloja amppeleihin ja ehkä vielä joku ruukkuistutus. Eli kaikkiaan menee noin 50 euroa.
Kesäkukkiin max 20 euroa, ehkä yhteen ruukkuun oven pieleen. Piha on täynnä kukkivia perennoja ja pensaita, joten isompiin kesäkukka-asetelmia ole tarvetta.
20-30€ krs.talon partsille . On jo orvokkiamppelia, murattia, vielä ostan kesäkukan taimet jahka lämpenee. Auringonkukan siemenet lähiaikana kylvän myös laatikkoon.
Haudalle vien, ehkä joku 15 - 20 €.
Ehkä 50e, sisältäen mullat. Ostan keltalaputettuja ruusubegonioita ja ruusuja heti äitienpäivää seuraavana maanantaina. Kuolleet kukat kun leikkaa pois ja istuttaa uudelleen, niin ovat kohta ihan hyviä.
Noin reilu 10-15 euroa mökin kukkiin. Haudoille saman verran.
Kolme orvokkia, yht. 2,70 sekä yksi miljoonakello 5 €. Multaa oli valmiina hyötykasvihommista. Kukkapenkeissä ja nurmikolla on paljon monivuotisia kukkia ja reissaan paljon, joten en viitsi kauheasti panostaa ruukkuistutuksiin.
10 pelargoniaa parvekkeelle, 2€ kpl Hong Kongista. Ehkä markettoja lisäksi muutama. Multaa ja lannoitetta.
20-30€ parveke-amppeliin. Joskus uusin sen loppukesästä, kun kukat jo alennusmyynnissä.
0€