Mies ei tahdo toista lasta
Mikä avuksi? Meillä ihana esikoinen 1,5v jota mies rakastaa yli kaiken, ja minulla olisi haave toisesta lapsesta. Mies ymmärtää toisen lapsen tuomat "edut", mutta ei silti tahtoisi, haluaa kuulemma keskittyä pelkästään esikoiseen ja panostaa siihen. Päätimme että tämä vuosi loppuun on miettimisaikaa, ja sitten on tehtävä päätös. Onko minulla mitään toivoa :( kertokaa omia kokemuksia?
Kommentit (43)
Kiitos tsemppiviesteistä. Ennen esikoista olin ilman ehkäisyä 3 vuotta enkä tullut kertaakaan raskaaksi, ja olimme tietoisesti ilman ehkäisyä. Lopulta kun aloimme sitten tehdä asialle jotain niin esikoinen sai alkunsa kolmannesta clomikierrosta.
-ap
Minä halusin lapset pienellä ikäerolla. Mies ei toiseen suostunut. Kova paikka oli itelle ja eroa harkitsin asian suhteen joitakin kertoja. Lopulta aloin hyväksyä asian..kunnes tuli eteen se päivä, että mies tuumasi että eiköhän toista lasta voida yrittää. Tähän miehen ehdotukseen meni 10 vuotta. Toisen lapsen jälkeen mies toivoi vielä lisää ja saatiinkin vielä kaksi. En tiedä mikä mieheen meni, mutta hyvä näin. Nyt on lapset tehty. Kyllä se mieli voi ajan myötä muuttua..eriasia on vain se, että oletko valmis odottamaan, että käykö näin ja oletko valmis hyväksymään sen, että lapsia ei välttämättä tule lisää.
AP, olet niin nuori että ei todellakaan mitään kiirettä. Ja olet kuitenkin saanut jo yhden lapsen. Minulla on myös PCOS ja täytän tänä vuonna 30. Yhtään lasta minulla ei vielä ole ja tuorein pari suhde kohta vasta vuoden. Yksi tuulimunaraskaus oli edellisessä suhteessa, joka päättyi muista syistä sitten eroon. Sinulla on vakaa suhde ja jo yksi lapsi, yritä nauttia siitä. Toisen ehtii tekemään ja ei ole maailmanloppu vaikkei toista tulisi. Yksikin lapsi on jo siunaus. Kauanko yrititte esikoista?