Työttömät, mitä teette, kun aktiivimalli perutaan?
Itse aion ensin ostaa pitkästä aikaa Twiningsin Earl Grey -teetä, jonka korvasin halvalla mustalla teellä. Odotan todella. :)
Kommentit (16)
Ostan tietenkin kaljaa. Sitähän täälläkin usein sanotaan että työttömät vaan juo. Okei juodaan sitten kun niin halutaan.
Alam hakea töitä, koska koen jälleen olevani osa yhteiskuntaa, jos se nyt perutaan.
Tanssin alasti keskellä Senaatintoria.
Ja sitähän ei tulla koskaan näkemään.
Teen sitä mitä ennenkin, eli haen töitä.
Aktiivimalli ei mitenkään auta työn saamisessa.
Tukien leikkaus ei auta pääsemään yhteenkään haastatteluun.
No, mene kouluun kun tulee se koulutuspakko joka on naamioitu koulutukseen panostamisena
Tilaan ajan hammaslääkäriin. Toimeentulotukea en saa ja aktiivimalli vie terveydenhoito kuluista ensimmäisenä pois enkä jaksa kuunnella sitä hammaslääkärin valitusta että pitäisi käydä useammin mutta kun ei ole vain varaa. Pitäisi etukäteen säästää monen sadan euron laskuihin rahat.
Kyllähän tuollaisen mallin purkaminen aiheuttaa epävarmuutta ja hämmennystä, ehkä jopa pelkoakin. Pieni todellisuuteni romahtaa; miten tästä eteenpäin, ilman että kukaan potkii eteenpäin ja leikkaa tukia? hmm...
Lakkaan ilmoittautumasta sille samalle viiden päivän pilipalikurssille jonka olen nyt käynyt jo kolme kertaa. Töitä meinaan kyllä edelleen hakea.
Vierailija kirjoitti:
Ostan tietenkin kaljaa. Sitähän täälläkin usein sanotaan että työttömät vaan juo. Okei juodaan sitten kun niin halutaan.
Mä jään nyt kesäkuussa työttömäksi. Funtsin samaa. Olutta ja miksei välillä vähän proseccoakin, riippuen tietysti paljonko tulee ansiosidonnaista.
Lopetan ruuan varastamisen kaupasta.