Miehen exä edelleen miehen kavereiden ja sukulaisten suosiossa
5 vuotta oltu yhdessä.
Minuun ei oikein välitetä edes tutustua ja ollaan aika kylmäkiskoisia... Kukaan ei ole mitään rumasti sanonut, mutta esimerkiksi mieheni ihmetteli joku ilta, että miksei "Matista ja Maijasta" ole kuulunut mitään pitkään aikaan, kun ennen olivat paljon tekemisissä... Niin hän ja exänsä istuivat heidän kanssaan usein iltaa ja minä olen nähnyt heidät kerran.
Kaikki on peruskohteliaita, mutta aistin tietyn viileyden, ettei minuun haluta sen koomin tutustua. Exä on kaikkien miehen läheisten ihmisten facekaverina ja tykkäilevät puolin ja toisin julkaisuista, minä en yhdenkään.
En ole ollut ikinä töykeä kenellekään, vaan avoimesti halunnut tutustua...
Onko kellään samaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi ex on ollut näiden ihmissuhteiden kantava voima, en ihmettele että ystävyyssuhteet ovat hiipuneet.
Miehesi ja sinä olette nyt aivan eri yksikkö ja te luotte omat suhteenne, ei ystävyyttä voi siirtää suhteesta toiseen.Voi olla, että ex sitten oli se, joka halusi pitää yhteyttä ja piti ihmissuhteita yllä. Kuitenkin mieheni kyllä soittelee ja viestittelee "vanhojen ystävien" kanssa, mutta eipä tule mitään kyläilykutsuja mihinkään suuntaan ja mies on kyllä yrittänyt kutsua ihmisiä meille, mutta eipä kukaan tule... Pari kertaa on joku käynyt ja kaikki jääneet minua kohtaan täysin etäiseksi. Sukulaisista siskot, serkut, vanhemmat kutsuvat tietysti johonkin synttäreille tms. ja me heitä, mutta sekin on sellaista ns. muodon vuoksi... Ap
Ehkä nämä kaverit sitten olivat enemmän exän kavereita ja kokivat olonsa hänen kanssaan luontevammaksi, kuin miehesi.
Ystävsyyssuhteet kun yleensä solmitaan tiettyyn elämäntilanteeseen ja vaiheeseen ja nyt miehen elämän tilanne on muuttunut ja näiden ystävyyssuhteiden motiivit ei enää päde. Mitä sitä suremaan. Nyt on teidän aika ja aika luoda tähän elämäntilanteeseen ja vaiheeseen kuuluvat ystävyyssuhteet.
Ehkä sitten näin, vaikka miehen puheista olen ymmärtänyt, että nämä kaverit nimenomaa on HÄNEN lapsuuden ystäviään, entisiä työ- ja koulukavereita jne. ja sitten heidän kumppanit. Silloin, kun vielä tapailtiin, niin mieheni kävi näiden kanssa festareilla ja istumassa iltaa, mutta kun minä tulin kuvioihin, niin kaikki loppui kuin seinään... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi ex on ollut näiden ihmissuhteiden kantava voima, en ihmettele että ystävyyssuhteet ovat hiipuneet.
Miehesi ja sinä olette nyt aivan eri yksikkö ja te luotte omat suhteenne, ei ystävyyttä voi siirtää suhteesta toiseen.Voi olla, että ex sitten oli se, joka halusi pitää yhteyttä ja piti ihmissuhteita yllä. Kuitenkin mieheni kyllä soittelee ja viestittelee "vanhojen ystävien" kanssa, mutta eipä tule mitään kyläilykutsuja mihinkään suuntaan ja mies on kyllä yrittänyt kutsua ihmisiä meille, mutta eipä kukaan tule... Pari kertaa on joku käynyt ja kaikki jääneet minua kohtaan täysin etäiseksi. Sukulaisista siskot, serkut, vanhemmat kutsuvat tietysti johonkin synttäreille tms. ja me heitä, mutta sekin on sellaista ns. muodon vuoksi... Ap
Ehkä nämä kaverit sitten olivat enemmän exän kavereita ja kokivat olonsa hänen kanssaan luontevammaksi, kuin miehesi.
Ystävsyyssuhteet kun yleensä solmitaan tiettyyn elämäntilanteeseen ja vaiheeseen ja nyt miehen elämän tilanne on muuttunut ja näiden ystävyyssuhteiden motiivit ei enää päde. Mitä sitä suremaan. Nyt on teidän aika ja aika luoda tähän elämäntilanteeseen ja vaiheeseen kuuluvat ystävyyssuhteet.
Ehkä sitten näin, vaikka miehen puheista olen ymmärtänyt, että nämä kaverit nimenomaa on HÄNEN lapsuuden ystäviään, entisiä työ- ja koulukavereita jne. ja sitten heidän kumppanit. Silloin, kun vielä tapailtiin, niin mieheni kävi näiden kanssa festareilla ja istumassa iltaa, mutta kun minä tulin kuvioihin, niin kaikki loppui kuin seinään... Ap
Ehkä ne on vaan sitten eri tyyppisiä ihmisiä tai tämän exän kavereita edelleen, niin kokevat seurustelun teidän molempien kanssa kiusallisena. Turhaan murehdit tätä porukkaa ja miehesi voi nähdä heitä ilman sinua. Hyvä, että sinuun "puolesi" kanssa menee hyvin.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä noin 10 vuotta ja kyllä tässä matkan varrella on nähty eroja, uusia parisuhteita, uusia ystävyyssuhteita, vanhoja jäänyt vaan ajan mittaan pois jne. Ymmärrän kyllä, että tuollainen tuntuu kurjalta ja on myös epäkohteliasta vertailla entisiin (tai en tiedä vertaileeko kukaan suoraan?). Kyllä minä olen ollut avoin ns. uusille tulokkaille...
Läheisimmät ystävät on ja pysyy ja jos heidän kumppanit sattuvat vaihtumaan, niin ei kyllä ystävyyssuhde siihen kaadu. Ihmiset on erilaisia ja joidenkin kanssa tulee helpommin juttuun, kuin toisten... En ole ikinä vertaillut kenenkään exiä enkä kokenut mitään negatiivisia tunteita ketään kohtaan vain siksi, että olen hyvää pataa jonkun exän kanssa...
Minä olen sellainen exä joka jäi kaveriksi jopa mieheni lapsuudenkavereille. Heidän välillään yhteydenpito vain lakkasi "koska siitä tuli kummallinen". Samasta syystä meille tuli ero, exästä "tuli kummallinen".
Miehen nyxä ei mitenkään liity eroomme, tuli kuvioihin vasta myöhemmin, ja on ihan mukava, se vähä kun tapaamme. En oikeastaan tiedä miksi miehen kaverit eivät välitä nyxästä, ei vaan nappaa kuulemma. Exäni on myös ajanut kaikki sukaulaissuhteensa karille viime vuosina, ja nyt nämä tädit ja sedät ovat satunnaisesti yhteydessä minuun, en oikeastaan ymmärrä miksi.
Jospa ne oli miehesi exän kavereita ja mies vain exän kautta tutustunut. Onko mies pitänyt suhteita yllä näihin kavereihin?
Minä en edes halua osaksi uuden miehen suku- ja kaveripiireihin. Olen sen verran introvertti ja erakkoluonne, että mieluiten vietä aikaa miehen kanssa kaksin. Hoitakoot itsekseen pakolliset vierailut tuttujen luokse. Inhoan kaikkia kissanristiäisiä, joissa en tunne oloani kotoisaksi.
Mulle on ihan sama kenen kanssa mieheni ex on kaveri, itse en häntä, enkä hänen kavereitaan ole ikinä kaivannut ja hyvä että sai kengän peffaansa.
Erot voivat olla joskus kavereille, sukulaisille paljon vaikeampia paikkoja kuin eroaville itselleen. Uusi kumppani saa tuta erosta johtuvan pettymyksen ja jollain kierolla tavalla uutta syytetään erosta (”on Maijan vika kun Mirja ei ole enää meidän kanssa”), vaikka uudella ei olisi mitään tekemistä eron kanssa. Uusi on kuitenkin ottanut exän paikan ja se koetaan loukkaavaksi teoksi. Uudet suhteet myös muuttavat erilaisia asemia, ihmisillä voi olla suuri ikävä entistä asetelmaa kohtaan.