Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko narsistin "voittaa" itsesi?

Vierailija
09.05.2019 |

Itse ainakin "nielen ylpeyteni" ja annan narsistin tuntea, että hän on mua parempi ja ylempänä.

Koska kyse on vaan todellankin jonkun mielenvikaisen tyypin tiedostamattomista päänsisäisitä kisailuista ym. niin en vaan jaksa välittää p askan vertaa mitä narskun suusta tulee jne ja pääsen hänestä helposti eroon, kun hän kokee olevansa mua parempi. :D

Helppoa, eikö?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa taktiikkaa käytän. En vaan lähde mukaan niihin pelleilyihin, jolloin (kuulemani mukaan) tyyppi on todennut "voittaneensa". Ei vaan tiennyt, että mitään kisaa ei ollut olemassakaan minun taholtani.

Vierailija
2/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin samoin. Siihen kisailuun on turha lähteä mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kisa” on teidän päässänne, tai sitten en ole törmännyt oikeaan narsistiin.

Oikean narsistin toimintatavat ovat jotain ihan muuta kuin ”kisat”. Se vie pahimmassa tapauksessa uhrin hengen.

Itse sain ihmeellisiä kylmiä vastauksia yhdeltä tutulta viesteihini ja myöhemmin selvisi, että yhteinen tuttavamme oli mustamaalannut minut aivan käsittämättömillä jutuilla, uhriutuen itse samalla, jutut tämä toinen henkilö oli uskonut ilman minkäänlaista kritiikkiä tai kysymättä minulta asioiden todenperäisyyttä. Tämä on narsistin toimintaa ja toinen oli sitten hänen hovin jäsen.

Se, että vaikenee pikkunahisteluissa on hyvää käytöstä.

Vierailija
4/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuuh kirjoitti:

Oikean narsistin toimintatavat ovat jotain ihan muuta kuin ”kisat”. Se vie pahimmassa tapauksessa uhrin hengen.

Itse sain ihmeellisiä kylmiä vastauksia yhdeltä tutulta viesteihini ja myöhemmin selvisi, että yhteinen tuttavamme oli mustamaalannut minut aivan käsittämättömillä jutuilla, uhriutuen itse samalla, jutut tämä toinen henkilö oli uskonut ilman minkäänlaista kritiikkiä tai kysymättä minulta asioiden todenperäisyyttä. Tämä on narsistin toimintaa ja toinen oli sitten hänen hovin jäsen.

Tuo on tyypillistä. Narsisti voi myös kertoa toisen mustamaalanneen, vaikka oikeasti näin ei ole. Tämä on yksi taktiikka, jolla pyrkii katkaisemaan tiettyjen ihmisten välit.

Vierailija
5/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pahimmillaan on joutunut poliisiin ottamaan yhteyttä jne.

Sinänsä parasta lääkettä narsistille kyllä on se, ettei lähde manipulointiin mukaan. Jokainen tunteenilmaus, negatiivinen tietenkin, on voitto hänelle.

Vierailija
6/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuuh kirjoitti:

Minulle ei todellakaan tarvitse tulla kertomaan "oikean narsistin" käytösmalleista, kiitos, olen elänyt sellaisen kanssa 10 vuotta parisuhteessa ja nyt 10 vuotta ilman, enkä ole eroon päässyt ja tiedän tismalleen mistä puhun. Kiusanteko ja valtapelit jatkuvat hänen taholtaan edelleen.

- ensimmäinen vastaaja

Vierailija
7/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pahimmillaan on joutunut poliisiin ottamaan yhteyttä jne.

Sinänsä parasta lääkettä narsistille kyllä on se, ettei lähde manipulointiin mukaan. Jokainen tunteenilmaus, negatiivinen tietenkin, on voitto hänelle.

Sama täällä, viranomaisten kanssa on saanut narsistin ansiosta olla tekemisissä enemmän kuin omiksi tarpeiksi, kun tavalliset uhittelut eivät enää tuottaneet hänelle tyydytystä. Juurikin johtuen tuosta, että irtauduin täysin reagoimasta hänen toimiinsa. Minun vihareaktio on hänelle paras palkinto, ja kun sitä ei (enää) tule, saan asioida viranomaisten kanssa (perättömät lasut ja eläinsuojeluilmoitukset). Nekään eivät ole mitään tulosta tuottaneet, koska toiminnassani nyt ei ole mitään mihin puuttua, mutta hän saa siitä tyydytystä. Kokee päässeensä näpäyttämään ja on sanonut yhteiselle tutullemme "voittaneensa". Vaikka siis mitään kilpailua ei ole olemassa minun puoleltani.

- ensimmäinen vastaaja

Vierailija
8/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa en anna narsistin voittaa. 

Tosin tässä on se ristiriita että narsistin tunne tappiosta on hiukan erilaista, hän ehkä näkee vain pientä harmia ja kuoppaa tiessä. Kuitenkin olen todella ilkikurinen narsistia kohtaan. Aistin herkästi narsistin tunnemaailmaa ja tämä antaa valmiudet olla vastassa 100% teholla ja saan pelkästään hupia itselleni narsistista. On todella viihdyttävää kisailla narsistin kanssa työelämässä.

Vierailija
9/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa ei ole voittoa, eikä häviötä. Voi olla vain viisas ja pitää huolen itsestään, kaikota kauemmaksi, voimaantua kokemastaan ja sen jälkeen katkaista viimeisetkin muiston rippeet myös mielestään.  Edes yrittää siihen.

Toivotan voimia kaikille, jotka ovat joutuneet narsistin kanssa tekemisiin ja kamppailevat siitä helvetistä nyt irti.

Vierailija
10/10 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että parasta on kun ei anna mitään tunnetilaa itsestään irti kun on tekemisissä. Kaikkea ei lasten ollessa kuviossa mukana voi antaa mennä villaisella. Silloin on pakko puuttua ja kertoa vaikka Suomen laista jne. Totean usein että se kuva mikä hänellä on asioista on hänen omansa. Ja minulla omani. Että mikään julkinen esiintuominen vääristelemistään asioista ei muuta käsitystäni itsestäni tai elämästäni. Että pysymme asiassa, emmekä mieti olenko mieleltäni sairas. Jos en ole mukana lapselle uhkailussa poliiseista, jos lapsi ei hyvin perusteluin halua viikonloppuna mennä. Joskus on pakko olla erimieltä. Ja näyttää että meillä ihmisillä on rajat. Ja itsellä se raja on ainakin siinä, että kotiini en kutsu. Eikä lapsille sepitellä mitään juttuja.