Odotin terveyskeskuksessa ensin 2 tuntia hoitajalle, senjälkeen 5 tuntia lääkärille pääsyä. Lääkäri kysyi sitten multa "Mitäs tehdään"?
Ja sehän mun olisi pitänyt potillaana tietää, että mikä mua vaivasi..
Kommentit (16)
Et sitten osannut oireitasi kuvailla? Ei tainnut mennä ihan kuin Strömsöössä? 😂
Oliko se varmaan terveyskeskus, etkä ollut Prismassa?
Toisaalta jos vain vihjaiset tietäväsi mikä sinulla on ja mielestäsi tämä lääke tai hoito auttaa, niin lääkärin naama on kuin aurinkokuivattu tomaatti. Potilas ei voi itse tietää mitään ainakaan oireistaan , eikä kovin paljoa muutakaan.
Eikö oikeisto ole kertonut sinulle jo tuhat kertaa että meillä ei ole varaa terveydenhuoltoon?
Apotti järjestelmä hidastaa. 11.5 kaikki on sekaisin.
Semmost se nyt sitten on. Lääkärit ei saa enää olla lääkäreitä, eikä kätilöt kätilöitä.
Minusta apua hakeva ihminen ei aivan voi olla asiakas kaikissa hoidollisissa tapauksissa.
Menkää kattoo Saikkua! Missä sit kiertue kulkeekaan. Takuulla nauratte.
Tohtori Sykerö. kirjoitti:
Et sitten osannut oireitasi kuvailla? Ei tainnut mennä ihan kuin Strömsöössä? 😂
Osasin tietysti pöljä, mutta lekuri oli nuori mies, kai joku opiskelija.
Lihamestari kirjoitti:
Oliko se varmaan terveyskeskus, etkä ollut Prismassa?
Heko heko - älä ota enää sitä kossua pelle!
Vierailija kirjoitti:
Menkää kattoo Saikkua! Missä sit kiertue kulkeekaan. Takuulla nauratte.
Mitä?
Jos et ollut sairas niin miksi menit??
Wau se oikein kysy että mitä tehdään.. Mieti se olis ollu valmis tekemään jotain.. Yleensä ne vaan antaa Buranaa ja käskee mennä kotiin oli vaiva mikä tahansa...
Aika usein kysytään potilaan mielipidettä eri asioihin, että mitäs tehdään ja miten potilas itse kokee.
Kuulostaa muutenkin todella omituiselta tapaukselta. Miksi siis olit lääkärissä ja miksi ihmeessä jonotit siellä tuntikausia?
Valtaosa potilaista osaa kuvata oireitaan, poikkeuksina ovat vauvat, kehitysvammaiset jne.
Onneksi ihmiset pystyvät kertomaan, mikä heitä vaivaa, koska tutkiminen olisi muuten aika haasteellista. Eläinten puolesta on paha mieli, koska he eivät osaa kertoa tilanteestaan.
Ikävää, että jouduit olemaan noin pitkään terveyskeskuksessa.
Yleensähän ne kysyy oireet kuultuaan, että mitäs sä olet itse mieltä?
Tekeekö googlettaminen tuota, että oletetaan jo itsearvoisesti, että asiakas on itse diagnoinut itsensä. Heillä taitaa olla usein hoidotkin jo valmiina ehdotuksessa, enää puuttuu toteutus.
Mä vastaan kysymykseen, että olen sitä mieltä, että on kipuja ja tarttis jotain droppia helpottaakseni oloani. Siinä vaiheessa sitten alkaa tutkiminen, vääntely, kääntely, huohotus ja läähätys. Sitten tulee ehdotus, että joo voishan se keuhoputkentulehdus olla. Kysyvä katse, nyökkään epävarmasti hyväksyen. Sitten alkaa koneen räpläys. "tarviitko sairaslomaa?" kysyy katseen pysyen koneen ruudulla. Joo mieluummin, kun raskasta duunia teen, tahdon levätä. Kuuluu ynähdys.
Printeri ruksuttaa ja vikkelä ranneliike nappaa paperin, ojentaa mulle. "laitoin e-reseptin, käy apteekista hakee antiobioottikuuri kolmesti vuorokaudessa, seitsemän päivän ajan. Tuu takaisin jos vaivat pahenee. Näkemiin". Kiitos ja näkemiin.
Mä en vaivojani googlettele. Ainahan mulla olisi aivosyöpä tai joku n-sankkeri. Ei mulla ollut keuhkoputkentulehdustakaan. Vaan enterorokko putkahti koivuallergian kanssa samaan aikaan. Vaivat on yhä tallella ja piti hakea uusia lääkkeitä. Samalla kaavalla.
Elämme todella lopun aikoja.