Kuinka monta päivää teillä lapset ollee pois hoidosta/koulusta nyt keväällä/talvella liikkeellä olevan vatsataudin takia?
Kuinka monta päivää oireet kestäneet? Ja oletteko laskeneet oireiden loppumisen siitä kun ei ole enää oksentanut/ripuloinut vaikka olisikin vielä ollut huono ruokahalu ja/tai vatsakpua vai oletteko laskeneet oireettomaksi vasta sen kun syö normaalisti eikä ole enää mitään vatsakipua tms.
Kommentit (11)
Poika 6.luokalla, eikä ole ollut sairaana koko keväänä päivääkään, ei myös syyslukukaudella.
Viimeksi ollut kipeänä nelosella.
Ei yhtään. On nyt eskari eikä ole koskaan saanut tartuntaa.
Minäkään en ole, vaikka olen työskennellyt päiväkodissa 16 vuotta.
Norossakin olin ainut, joka ei sairastunut
28 lapsen ja 4 aikuosen päiväkodissamme.
Pienempi lapsi oli poissa 2 päivää, isompi kait päivän. Mun mielestä pitää olla vuorokausi oksentamatta, eikä tietenkään hoitoon, jos on puolikuntoinen. Meillä nuo lapset ovat sairastaneet aika keveyitä vatsatauteja, ainoastaan kerran oli paha (esikoisella vauvana), niin paha, että joutui sairaalaan.
Ei päivääkään. Kerran on ollut yrjötauti ja vatsatautia ei kertaakaan ja ikää kohta 9-vuotta. Itse olen asiakaspalvelualalla ja ei ole noita tauteja ollut ainakaan 15-vuoteen.
Lapset 5 ja 7v, ei koskaan vatsatautia eikä korvatulehduksia.
Vesirokko ainoa pikkuflunssaa pahempi sairastelu.
Viikko kotona. Täällä ohjeistetaan olemaan 2 oireetonta päivää kotona vatsataudin jälkeen jq lapsilla oireet kestivät neljä päivää (korkea kuume, vatsakrampit). Itse selvisin kuuden tunnin kaksisuuntaisella tyhjennyksellä.
Lapsi on kotihoidossa (oireet tosin kesti hänellä 4 päivää), mutta itse olin töistä noron jälkeen poissa 1 työpäivän (2 vrk oireiden loppumisen jälkeen menin töihin).
Jos jäät odottelemaan mm. ruokahalun täydellistä palautumista, niin sitä saatat joutua vartomaan jopa viikon. Oireiden loppu = ripulin ja oksentelun loppu
Ei ole ollut vatsatautia.
Tyttö on oksentanut elämänsä aikana kolme kertaa. Ikää melkein 13v.
(Yksivuotiaana söi mm. hiekkaa, omenapuun kaarnaa ja pari kuollutta ampiaista. Ehkä niistä sai hyvän vastustuskyvyn.)
Vatsatauteja on liikkeellä jatkuvasti, toisilla on vaan parempi vastustuskyky.