Mollissa on nykyään aiempaa selvästi vähemmän työpaikkoja vaikka ollaan korkeasuhdanteessa?
Kommentit (16)
Työnantaja ei uskalla ilmoittaa työpaikkaa avoimeksi, koska hukkuisi hakemusten tulvaan.
Työnhakijan pitää taas olla aktiivinen ja haistella millä aloilla niitä avoimia työpaikkoja on.
Työnantajat ymmärtävät, mikä on seuraavan hallituksen politiikka ja alkavat sopeutua uusiin olosuhteisiin jo nyt?
Mol on surkea rekrytointikanava. Sieltä tulee lähinnä elämäntapapummien aktiivimallihakemuksia.
Mikä tuo molli on? Sivun osoite on te-palvelut. Google löytää kyllä mol.fi -osoitteen, mutta se on todella vanha juttu, eikö olisi jo aika päivittää omat tiedot tähän päivään?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo molli on? Sivun osoite on te-palvelut. Google löytää kyllä mol.fi -osoitteen, mutta se on todella vanha juttu, eikö olisi jo aika päivittää omat tiedot tähän päivään?
Sovitaanko, että et kirjoita mitään, kun et tajua mitään? Osoite mol.fi toimii vallan mainiosti eikä tarvitse googlea missään muodossa toimiakseen.
Miten niin vähemmän? Näyttäisi olevan nyt auki 24 702 paikkaa. Kun olen itse aktiivisemmin työtä hakenyt, niin ei kertaakaan ole ylittänyt 30 000.
Omat haut siis olivat 2003 - 2004 kun olin valmistumassa ja sitten taas 2013 - 2014 kun olin työttömänä.
Eli ehkä tuo nyt on vähemmän, mutta ei mitenkään merkittävästi.
Jos laskua on ollutkin, niin siihen voinee vaikuttaa kaksi syytä. Toinen on juuri se, mitä jo mainittiin eli te- palveluiden kautta tulevat hakemukset ovat vähän mitä sattuu.
Toinen on sitten se, että monet muut digitaaliset hakukanavat ovat yleistyneet ja mm. rekrytfirmojen käyttö. Osa näistä näkyy mollissa, osa ei.
Kun osa työpakoista on lähtenyt mollista, on lähtenyt myös hakijat - ja tämä taas on vähentänyt ilmoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko, että et kirjoita mitään, kun et tajua mitään? Osoite mol.fi toimii vallan mainiosti eikä tarvitse googlea missään muodossa toimiakseen.
Ensiksi tahallaan väärinymmärtäjä ja sitten öykkäri jakamassa omaa bannia.
Sivun osoite ei ole enää mol.fi (totta), mutta tuo osoite ohjaa edelleen oikeaan paikkaan.
Ei siellä ilmoita kuin julkiset alat (pakko ilmoittaa) ja todella pienet työnantajat (ilmaista/tosi halpaa).
Vuosia jo ollut näin ja itse en sitä edes selaa, en halua sellaiseen yritykseen töihin, joka ilmoittaa sitä kautta.
Niinhän sen kuuluukin olla, koska työllisten määrä noussut samassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
mol on kansainvälinen termi. Ministry of Labor, joten se tulee pysymään vaikka TE-konttorit kuinka nimiään vaihtelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa lukea? Kirjoitat osoiteriville mol.fi ja samantien olet sivulla, jonka osoite on te-palvelut.fi.
Mitä minä siis en tajua - sitäkö, että sinä elät suunnilleen vuotta 2013?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mol on kansainvälinen termi. Ministry of Labor, joten se tulee pysymään vaikka TE-konttorit kuinka nimiään vaihtelisivat.
Mol ei varsinaisesti ole kansainvälinen termi, se on lyhenne. Nykyisin verkkosivujen osoite on te-palvelut.fi.
Mol on nyt viimeinen paikka minne laittaa avoin duuni, jos haluaa välttyä paskojen pakkohakijoiden tulvalta
No tähän juupaseipäs vääntöön, sanottakoon, kun täyttää jonkun firman sivuilta hakemusta kysyy lopuksi mistä näit tämän tpaikan on litaniassa siellä mol.fi et silleen.
Olisiko aktiivimalli, ei haluta että tradenomi hakee lääkärin paikkaa vain koska kokoomuksen käskyttämä työkkäri käskee hakemaan karenssin uhalla ("molemmat loppuu i-kirjaimeen")