Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ja 3 lasta, mahtuuko kolmioon?

Vierailija
08.05.2019 |

Olemme eronneet ja etsin itselleni ja lapsille uutta kotia. Vuokrat on korkeat ja mietin jos mahduttaisiin kolmioon. Lapset iältään 16, 13 ja 9. Kuulostaako mahdottomalta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te varmaa sinne mahdutte. Tsemppiä!

Me asutaan (vanhemmat ja 3 lasta) kolmiossa. Vanhin lapsista on kouluiässä.

Toki lähivuosina tavoitteena päästä isompaan asuntoon.

Vierailija
2/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu kun pistää mahtumaan.

Vierailija
4/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu. Sinulle sänky olohuoneeseen, 16-vuotiaalle oma huone, 13- ja 9-vuotiaille yhteinen. 

Vierailija
5/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vinkkejä miten? Olisiko 2 nuorinta samassa ja vanhin omassa ja mä olkkarissa? Tai miten ton järkevimmin tekis? Miten muut ootte ratkaisseet?

ap

Vierailija
6/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään vinkkejä miten? Olisiko 2 nuorinta samassa ja vanhin omassa ja mä olkkarissa? Tai miten ton järkevimmin tekis? Miten muut ootte ratkaisseet?

ap

Huonejako riippuu siitäkin, mitä sukupuolta lapset ovat. Sinä voi laittaa oman sänkysi olohuoneeseen, tuskin teillä on siellä vieraita silloin, kun sinä olet nukkumassa.

Vierailija
7/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista mielikuvituksen ja elämänhallinnan puutetta kysellä täältä, laittaako Veeti ja Jami samaan huoneeseen ja Isla omaansa. Etköhän se ole sinä, jonka pitäisi tuntea omat lapsensa ja ymmärtää se, mikä on juuri heille paras ratkaisu? Eikö se sossu suostunut maksamaan isompaa asuntoa? 

Vierailija
8/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli kaksiossa kolme lasta ja minä.

Alkuun isommat lapset yhdessä huoneessa, minä ja kuopus olohuoneessa. Myöhemmin pojat yhdessä huoneessa, esikoistyttö olohuoneessa ja minä nukuin keittiössä penkkisohvassa. Sitten kun esikoinen lähti opiskelemaan ja oli vain viikonloput kotona, pojat sijoitettiin toinen makuuhuoneeseen ja toinen olohuoneeseen ja esikoiselle varavuode olohuoneeseen.

Nyt ollaan kuopuksen kanssa kahden. Lapsella makuuhuone, mulla makuunurkkaus olohuoneessa.

Anna jokaiselle oma huone ja nuku keittiössä.

Vierailija
9/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä oli kaksiossa kolme lasta ja minä.

Alkuun isommat lapset yhdessä huoneessa, minä ja kuopus olohuoneessa. Myöhemmin pojat yhdessä huoneessa, esikoistyttö olohuoneessa ja minä nukuin keittiössä penkkisohvassa. Sitten kun esikoinen lähti opiskelemaan ja oli vain viikonloput kotona, pojat sijoitettiin toinen makuuhuoneeseen ja toinen olohuoneeseen ja esikoiselle varavuode olohuoneeseen.

Nyt ollaan kuopuksen kanssa kahden. Lapsella makuuhuone, mulla makuunurkkaus olohuoneessa.

Anna jokaiselle oma huone ja nuku keittiössä.

Suunnilleen näin meni meilläkin. Sillä erolla, että meillä oli sen mallinen eteinen, että siihen mahtui minulle ilmatäytteinen patja. Kotona ollaan loppujen lopuksi niin vähän, kun on koulut, työt, harrastuksia, ystäviä, jne...

Vierailija
10/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet ajatellut p#nna? Kolmiossa kolmen lapsen kanssa se ei onnistu.

Vierailija
11/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se raha kuitenkin ratkaise asian. Se on otettava mihin on varaa ja siihen on lastenkin tyydyttävä. 

Vierailija
12/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Huonejako riippuu siitäkin, mitä sukupuolta lapset ovat. Sinä voi laittaa oman sänkysi olohuoneeseen, tuskin teillä on siellä vieraita silloin, kun sinä olet nukkumassa.

En oikein ymmärrä, miten sukupuoli asiaan liittyy. Kun kysymys on sisaruksista, huonejako riippuu ihan siitä, ketkä tulevat hyvin toimeen toistensa kanssa.

Jos ap ei osaa sitä omien lastensa kohdalta päättää, hän voi vaikka kysyä asiaa lapsilta itseltään.

Vierailija
13/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrossänky, johon omat verhot, jolla saa yksityisyyttä.

Akustiikkalevyillä saa hiljaisuuden efektin, jos tarvitsee.

Olen asunut 10m2 toisen henkilön kanssa, joten 3 mahtituu ihan hyvin kolmioon. Huoneen voi jakaa myös kaapistolla jos haluaa. 

Vierailija
14/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuhan sinne. Minulla on kokemusta 2 aikuista ja 3 lasta kolmiossa 15 vuoden ajalta.

Aluksi vanhemmilla oli oma makuuhuone jossa myös pienin lapsi nukkui yönsä. Isompi huone oli väliseinällä jaettu minun ja toisen pikkuveljeni kesken.

Myöhemmin huoneet jaettiin näin: vanhemmat nukkuivat olohuoneessa joka yöksi erikseen levitettävällä vuodesohvalla. Minulla oli oma huone (tyttö) ja minua 6 ja 10 nuoremmat pikkuveljet jakoivat toisen huoneen.

Mielikuvitusta saa tosiaan käyttää miten huoneet jaetaan. Nuoret alkavat jossain vaiheessa tarvita sitä omaa tilaa aikaisempaa enemmän.

Vierailija
15/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos joku lapsista löytää sun käytetyn tai käyttämättömän kumin?

Vierailija
16/16 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joku lapsista löytää sun käytetyn tai käyttämättömän kumin?

Äitisi ei ole sinulle kehdannut vieläkään antaa ehkäisyvalistusta, kun asianon sinulle tuollainen peikko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän