Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Mitä vaatekokoa on n. 168 cm/ 60 kg nainen?

Vierailija
08.05.2019 |

Lahjaa ostamassa äidille :) pituus ja paino vaan jäänyt mieleen, kokoa en tiedä kun itse olen ihan eri mitoissa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! On hyvin sopusuhtainen vartalo eli ei huomattavan isoja rintoja tai leveää lantiota. Eiköhän siis koko 38 menisi, vaate minkä ostan ei ole tarkoituskaan olla mikään tiukasti istuva. Ap

No varmasti menee 38, menee varmaan 36 myös varsinkin jos väljempi.. Noloa jos vaate on liian iso :s

Paljon nolompaa jos niin kireä että juuri ja juuri mahtuu, kuten tuo yksi kertoi että ”m mahtuu”.

Monien mielestä vaate joka juuri mahtuu päälle on epämukava ja universaalilla tasolla voi sanoa että se on tyylitön.

Tottakai m mahtuu, mahtuu l ja mahtuu xl myös. On minusta nolompaa ostaa liian iso lahjaksi kuin liian pieni. Jos ostaa liian pienen niin sen voi ottaa kehuna ja vaihtaa vaatteen. Jos liian ison niin on se noloa että oho heh näytät isommalta eikun joo vaihdetaan..

Vierailija
22/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Olen samanpituinen ja painoa 25 kg enemmän, käytän kokoa 40. Miten voi olla koko 38 tuon painoisella?

Olen myös sopusuhtainen kuitenkin.

Todennäköisesti käytät liian pientä kokoa, sitäpaitsi miltei aina näyttää paremmalta, jos on vähän väljyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Olen samanpituinen ja painoa 25 kg enemmän, käytän kokoa 40. Miten voi olla koko 38 tuon painoisella?

Todennäköisesti käytät liian pientä kokoa, sitäpaitsi miltei aina näyttää paremmalta, jos on vähän väljyyttä.

Hyvin istuva vaate ei ole liian iso eikä liian pieni. Jos on hirveästi rasvaa kaikki istuvat vaatteet näyttää liian pieniltä kun pehmeä rasva tursuilee joka paikasta, jos taas on kiinteä kroppa niin silloin istuvakaan vaate ei purista makkaroita eri paikkoihin.

Vierailija
24/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja sinulla on sama pituus ja paino ja minulla 44+.

Vierailija
25/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168cm ja 64-kiloinen. Vaatekokoni on 36/S.

Riippuu tosi paljon ruumiinrakenteesta ja siitä, millaista liikuntaa harrastaa. 

Vierailija
26/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 168cm ja paino on tasan 60kg. Käytän L-kokoisia, yleensä 40-42-kokoisia vaatteita. 36 ei mahdu ja 38 on yleensä tiukka (sellainen, että vartalon muodot näkyvät). Meitä on tosiaan monenkokoisia samoissa paino-ja pituusmitoissa. Mittasin äsken, rinnanmpärykseni on 94cm, vyötärö 68cm ja lantio 105cm.

Sinulla on kyllä poikkeuksellisen kurvikas vartalo. Minä olen 171 ja 78 kg eli paljon painavampi, ja housukoko 38-40, lantio n 100. Vyötärö minulla on paksumpi kuin sinulla, ja rinnanympärys on yli 100, eli olen isorintainen. Paitakoko onkin vähintään 42. Tietysti mallista riippuen.

Mutta tästä näkee, että pituus ja paino ei kerro mitään. Aloittajan äiti on kuitenkin suhteellisen hoikka, eli sen perusteella M-koko menee varmasti, ja ’aikuisten’ naisten mallistoissa se on todennäköisesti liian suuri.

Vierailija
27/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja sinulla on sama pituus ja paino ja minulla 44+.

Jonkin verran vaikuttaa liikunta. Minulla suunnilleen samat mitat, ja kun aloitin kestävyysjuoksun, paino ei valtavasti tippunut (hieman sekin) mutta vaatekoko tippui hurjasti, koosta 44 kokoon 38 varsinkin housuissa.

Vierailija
28/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 168cm ja paino on tasan 60kg. Käytän L-kokoisia, yleensä 40-42-kokoisia vaatteita. 36 ei mahdu ja 38 on yleensä tiukka (sellainen, että vartalon muodot näkyvät). Meitä on tosiaan monenkokoisia samoissa paino-ja pituusmitoissa. Mittasin äsken, rinnanmpärykseni on 94cm, vyötärö 68cm ja lantio 105cm.

Edelleen ihmettelen, missä mulla on kilot. Olen samanpituinen ja painan 90 g. Käytön L-kokoisia vaatteita (jostain M-koko) ja 40-42 on koko. Rinnanympärykseni on 103cm, vyötärö 75 cm ja lantio 103 cm.

Mitoista löytyi vastaus, rinnoissa ja vyötäröllä ne kilot sitten ovatkin.

Vierailija
29/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ihmettelen, missä mulla on kilot. Olen samanpituinen ja painan 90 g. Käytön L-kokoisia vaatteita (jostain M-koko) ja 40-42 on koko. Rinnanympärykseni on 103cm, vyötärö 75 cm ja lantio 103 cm.

Mä olen 168cm, painan n.62kg ja mun mitat on ry 100, vy 76 ja ly 94.

Vierailija
30/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse noissa mitoissa ja käytän kokoa 40/M.

Vierailija
31/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh :D. Mä oon 163 cm ja 68 kg. Ylipainoinen. Mitat 98-75-93. Käytän kokoa M ja L, sekä 40-42.

En rinnoista esim. mahdu yleensä edes 40:een. Jalat hoikat joten alaosa voi joskus olle 38/40 jos vyötärö mahtuisi. Yleensä ei mahdu.

Vierailija
32/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M/38

Turha ottaa riskia ja ostaa pienempää, harvalle tuon kokoiselle kunnolla mahtuu S tai 36. Paitsi ehkä jos vaatteet on isoa mitoitusta. 

Vierailija
33/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä, sitäpaitsi painan yli 90 kg. Joskus tuntuu, että koon M housut venyy liian isoiksi.

Jos ap mittoja vertaan omiini joskus nuorempana, painoin 59 kg, mitat silloin rinta 97 cm, vyötärö 67 cm ja lantio 97 cm. Käytin kokoa 36-38, S-M.

Mulla on raskaat luut sitten.

Vierailija
34/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh :D. Mä oon 163 cm ja 68 kg. Ylipainoinen. Mitat 98-75-93. Käytän kokoa M ja L, sekä 40-42.

En rinnoista esim. mahdu yleensä edes 40:een. Jalat hoikat joten alaosa voi joskus olle 38/40 jos vyötärö mahtuisi. Yleensä ei mahdu.

Me ollaan samankokoiset, vaikka mulla on 25 kg enemmän painoa. Pituuttakin on 5 cm enemmän.

Eli näköjään vaaka ei kerro mitään.

Vierailija
35/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 167cm ja painan 60kg ja käytän kokoa S ja 36. Farkuissa tuumakoko 26-27 riippuen farkuista. Olen vartaloltani tyyliä muodoton 😃

Vierailija
36/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! On hyvin sopusuhtainen vartalo eli ei huomattavan isoja rintoja tai leveää lantiota. Eiköhän siis koko 38 menisi, vaate minkä ostan ei ole tarkoituskaan olla mikään tiukasti istuva. Ap

Miksi et anna lahjakorttia, äitisi saa heti oikeanlaisen vaatteen, kun valitsee itse?

Vierailija
37/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm ja painoa 65 kg ja käytän XS-S - ja 34-36 kokoisia vaatteita. Vielä mitään vaatetta en ole joutunut ostamaan koossa 38, jotain yksittäisiä urheilutakkeja ym. saattaa olla koossa 38 kun minulla on kohtalaisen leveät hartiat. Tästä ketjustakin sen näkee ettei todellakaan pituus ja paino kerro lähes mitään siitä miltä ihminen näyttää.

Mahdat olla melkoinen näky makkarankuorissasi, tursuu ja pursuu, saumat venyy mutta kyllä mahtuu! Hah.

Vierailija
38/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan samankokoiset, vaikka mulla on 25 kg enemmän painoa. Pituuttakin on 5 cm enemmän.

Eli näköjään vaaka ei kerro mitään.

Voisin laihduttaa, mutta paljon vaivaa :) Syöminen on kivaa.

Vierailija
39/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Ainoa mitä harmittelen, niin takapuolessa saisi olla enemmän lihasta :)

Vierailija
40/40 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm ja kun painoin n. 58 kg oli vaatekoko 36... vanhempana oli painoa 67 kg ja koko 38. Eli vaikka painoa tuli liki 10 kg lisää vuosien varrella, vaatekoko kasvoi vain yhdellä. Kovin erimallisia on ihmiset...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi