Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka sinä sait työpaikan?

Vierailija
08.05.2019 |

Olisi kiinnostavaa kuulla. Minkä alan töissä olet ja kuinka päädyit hommaasi?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla viikolla kun valmistuin lähihoitajaksi sain 3 työtarjousta ennen kun ehdin hakea töitä. Valitsin kivoimman ja sinne jäin :)

Vierailija
22/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa riittää töitä tekevälle! Viimeksikin tultiin kotoa hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja soitti ja kysyi töihin. Rakennusala.

Vierailija
24/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persiillä ne työpaikat nykyään saadaan, ts.anna ymmärtää että ymmärrät antaa. 

Vierailija
25/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Headhunter soitteli ja kyseli suunnitelmista, ehdotti alustavaa keskustelua mahdollisen uuden työnantajan kanssa. Kävin juttelemassa, ei kiinnostanut ja sen ilmoitin. Silti tuli pyyntö uusintakeskusteluun ja siellä sain esittää omia toiveita esim. etätyöstä. Palkasta puhuttiin täsmällisesti vasta kolmannella kerralla.

Vierailija
26/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-ala. Näin ilmoituksen. Kysyin onko paikka vielä auki. Pääsin heti haastatteluun ja sain paikan.

Vierailija
27/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimushommissa. Ujuttauduin väitöskirjavaiheessa vierailevaksi tutkijaksi organisaatioon ja ainahan tekevälle sitten myös talon hommia löytyi tehtäväksi. Lopulta sitten ihan pysyvästi.

Vierailija
28/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen työpaikan sain ihan puolivahingossa. Olin tässä paikassa 3 vuotta sitten harjoittelussa ja vakkari lähti äitiyslomalle. Mulle soitettiin, että kiinnostaako työt ja kiinnosti. Olisin aika varmasti edelleen työttömänä, jos ei tätä ihmettä olisi tapahtunut.

Vierailija
29/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole päässyt vielä töihin :(

Äiti päässyt hakemalla tai on pyydetty töihin. Isosisko ja pikkusisko saanut paikan joko hakemalla tai suhteilla. 

Vierailija
30/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin itse.

Olin harjoittelussa eräässä firmassa, tein monipuolisesti eri hommia, joista yksi tuntui omimmalta. Harjoittelun päätteeksi aloin tekemään niitä töitä freelancerina samalle firmalle ja hetken kokemusta kerättyäni pistin toiminimen pystyyn ja hankin useampia asiakkaita.

Nyt pitäisi taas kehittää jotain uutta ja inspiroivaa.

Vierailija
31/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään työtä en ole saanut suhteilla. Sekä opiskeluajan myyjän työt, että oman alan (IT) työt olen saanut hirveällä hakemisella. Puhutaan keskimäärin sadoista hakemuksista per työ, ja olen lisäksi tehnyt vuosia ilmaisia harjoittelusta, osallistunut messuihin, lähettänyt viestejä LinkedInissä tuhansittain, muuttanut kaupunkia ja maata, jne jne.

Siksikin nämä "kyynel, olen hakenut jo 50 työpaikkaa vuoden aikana enkä saanut, kai jään loppuiäksi kotiin elämään tukien varassa" eivät paljon empatiaa herätä, kun tuo oli suunnilleen mun viikon saldo silloin kun olen töitä etsinyt.

Vierailija
32/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V 2016 töitä vielä oli. 

Vierailija
33/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol; ssa huomasin paikan, soitin ja pääsin haastatteluun heti. Oli kerrankin paikka missä ei tarvinnut täyttää edes hakemusta. Samassa paikassa ollut nyt töissä 5 vuotta.

Vierailija
34/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään työtä en ole saanut suhteilla. Sekä opiskeluajan myyjän työt, että oman alan (IT) työt olen saanut hirveällä hakemisella. Puhutaan keskimäärin sadoista hakemuksista per työ, ja olen lisäksi tehnyt vuosia ilmaisia harjoittelusta, osallistunut messuihin, lähettänyt viestejä LinkedInissä tuhansittain, muuttanut kaupunkia ja maata, jne jne.

Siksikin nämä "kyynel, olen hakenut jo 50 työpaikkaa vuoden aikana enkä saanut, kai jään loppuiäksi kotiin elämään tukien varassa" eivät paljon empatiaa herätä, kun tuo oli suunnilleen mun viikon saldo silloin kun olen töitä etsinyt.

Kiinnostaa että mistä maista olet työtä saanut ja missä asunut työnhakijana ja millä rahoilla?

Vierailija
35/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitettiin kotiin ja pyydettiin haastatteluun. Aloitin heti. 

Olin ollut yrityksen asiakas ja he pitivät minua pätevänä. 

No työ oli yksitoikkoista joten lopetin vuoden jälkeen. 

Nyt olen töissä työnjohtajana aika isossa metalliteollisuuden firmassa. 

Aloitin pohjalta ja nousin asemaani tekemällä hommat vähän paremmin kuin muut ja olin valmis ottamaan vastuuta ja opettelemaan asioita. Se ei ole kovin vaikeaa nykyään ja on työelämässä aika kovaa valuuttaa. Työt mukavoituvat ja palkka paranee. 

Vierailija
36/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdon assistentti ja pikkuhousut nilkoissa tämä paikka tuli saatua.

Vierailija
37/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa että mistä maista olet työtä saanut ja missä asunut työnhakijana ja millä rahoilla?

Töitä olisin saanut ainakin Saksa, Sveitsi, Alankomaat ja espanja. Näistä olen asunut parissa, ihan omilla rahoilla jota olen töissä tienannut... Outo kysymys. Siis töitähän voi hakea myös muualta kuin missä asuu, ei sinne muuteta ennen kuin työ on löytynyt.

Vierailija
38/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molissa paikka auki, hakemus, haastattelu, sain työn. Vuokratyöntekijänä taloushallintoalalla.

Vierailija
39/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan burn outin jälkeen jouduin pitkäksi aikaa työkyvyttömäksi. Lopulta perustin oman yrityksen, kun ajatus palaamisesta entiselle uralle tuntui äärettömän ahdistavalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä