Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka sinä sait työpaikan?

Vierailija
08.05.2019 |

Olisi kiinnostavaa kuulla. Minkä alan töissä olet ja kuinka päädyit hommaasi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alan hommia. Oli ilmoitus jossain netin työnvälityspalstalla, laitoin hakemuksen, kävin haastattelussa, sain työn.

Vierailija
2/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viimeistä työtä suhteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla olen saanut kaikki työpaikkani. Alat siis kaupan kassasta vaatekaupan myymälävastaavaksi ja sieltä opiskelujen kautta hallinnollisiin hommiin.

Vierailija
4/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kysyttiin aikanaan uuden avattavan erikoisliikkeen hoitajaksi ja sillä tiellä olen.

Vierailija
5/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli ilmoitus (valtiolle.fi) ja katsoi netistä tarkemmin, tein hakemuksen, pääsin haastatteluun ja sain paikan. Ei mitään aikaisempaa yhteyttä töihin valtiolla, aikaisempaa työkokemusta noin 6 vuotta eri alalta.

Vierailija
6/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin puoli vuotta valmistumisen jälkeen töihin samaan paikkaan, jossa olin työharjoittelussa. Sen jälkeen pomo vaihtui ja firma meni muutaman vuoden päästä konkurssiin. Vanha pomo pyysi minut töihin uuteen firmaan. 

Vierailija
7/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtava sosiaalityöntekijä (tänään flunssassa saikulla). Hain MOL:ssa olleen työpaikkailmoituksen perusteella sossun hommaa. Tein sitä aikani. Sitten kun pomo oli lähdössä, minua pyydettiin hakemaan johtavan pestiä, jonka sain.

Vierailija
8/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että on ihan hakemuksellakin päästy töihin. Olen nyt ollut vuoden verran työnhakijana ja tuntuu epätoivoiselta, kun kaikkiin hakemuksiini on tullut ei kiitosta. Edes haastatteluun ei ole pyydetty.

Hakijoita keskimäärin 90 kpl jokaiseen avoinna olleeseen hakemaani pestiin.

Etsin pääkaupunkiseudulta viestintä-, koulutus- ja kulttuurialan töitä. Osaamista toimistohommista, opetuksesta, viestinnästä ja asiakaspalvelusta sekä korkeakoulututkinto.

Alkaa epätoivo puskea pintaan.

AP

Vierailija
9/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin pääkaupunkiseudulta viestintä-, koulutus- ja kulttuurialan töitä. Osaamista toimistohommista, opetuksesta, viestinnästä ja asiakaspalvelusta sekä korkeakoulututkinto.

Alkaa epätoivo puskea pintaan.

AP

Otan osaa opintojesi suhteen. Tuon tausta omaavia on 15 kp tusinassa pk-seudulla.

Vierailija
10/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen niin mieheni palkkasi minut. Jäin pois edellisestä  urasta. Olin kotona muutaman vuoden ja mietin mitä tekisin ja mille uralle suuntautuisin.  Kotona ollessa puuhastelin sitä sun tätä. Siitä se sit lähti.

Markkinointi.

Vierailija
11/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä työpaikasta lomautettiin tuta-syistä, näin ilmoituksen nykyisestä työpaikasta mollin sivuilla, hain ja pääsin. Ehdin olla työttömänä vajaat 2 kk. Asiantuntija-ammatti yksityisellä sektorilla.

Muutin puolisoni luo viime keväänä ja nyt haen töitä lähempää. Yhteen paikkaan laitoin alkuvuodesta hakemuksen ja pääsin haastatteluun asti mutta minua ei valittu. Toiseen paikkaan laitoin avoimen hakemuksen ja soittivat seuraavana arkipäivänä ja kysyivät haastatteluun avoimena olevaan paikkaan. Siihen en kuitenkaan halunnut, muutenhan olisin jättänyt hakemuksen nimenomaan siihen tehtävään. Epäilen ettei kieltäytymiseni jälkeen sieltä kuulu enää mitään, vaikka sopivampia tehtäviä avautuisikin.

Viime vuoden puolella hain yhtä paikkaa, johon ei tullut edes haastattelukutsua.

Edelliseen työpaikkaani työllistyin niin, että tein ensin omalla toiminimellä keikkaa ko. työnantajalle ja kun hän voitti erään kilpailutuksen, niin siirryin hänen palkkalistoilleen.

Vierailija
12/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä lankakaupassa ja sain paikan, kun pomo haastattelussa kiinnitti huomiota mun kirjoneulevillatakkiin ja tunnisti mut. Kuulutaan samaan neuleryhmään Facebookissa ja postailen sinne aika paljon neuleitani. Pomo oli niitä ihaillut jo pitempään ja niiden perusteella päätteli, että olen pätevä myymään lankoja ja tiedän mistä puhun ja tervetuloa taloon.

Vierailija
13/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikkaan valtion firmaan v.2009 haki yli 300, meistä valittiin neljä. Vapaa hakemus ja haastattelu. Ei ollut mitään suhteita, pätkähommia taustalla joista ehkä oli hyötyä. Persoona ehkä natsasi. Tuuria oli aika paljon :D

Vierailija
14/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ja pyysivät käymään. Menin paikan päälle, vilkaisivat todistusta ja Valviran laillistamsipaperia ja sain töitä. Myöhemmin tuli hakuun vakituinen paikka. Sanoivat, että hae ja kirjoita hakemukseen mitä tahansa.  Kirjoitin sitten vain, että haen ko työpaikkaa. Sain vakinaisen paikan.

lähihoitaja

Vierailija
15/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väärä tutkinto. Pitäis olla sossu tai lähäri, niin natsais heti. Tai päikyn hoitaja.

Vierailija
16/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kolmesta työpaikasta joissa olen ollut, niin kahdesta minulle soitettiin ja kysyttiin haluanko töihin, vaikka en ollut niihin edes hakenut. Toinen liittyi koulutukseen, eli yritys jolle tein opinnäytetyön otti yhteyttä ja tarjosi töitä. Viimeisimmästä taas työkkäri soitteli kotiin ja kysyi olisinko kiinnostunut. Ei ollut siis julkisessa haussa tuo työ. Nykyään jatkan samoissa hommissa :)

Vierailija
17/39 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisen jälkeen puoli vuotta työttömänä, sen jälkeen hain palkkatukipaikkaa kaupungilta. Tein työt niin hyvin kun pystyin ja puolen vuoden määräaikaisuuden jälkeen tarjottiin vakipaikkaa.

Vierailija
18/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kusella työnantajan kanssa ja hän näki että minulla on Isot Munat minä ossaa tehdä töitä niin sain työpaikan. Pomolla on firman isoimmat Munat mulla toiseksi suurin Munat, en olis töissä jos pomolla olisi pienet Munat 

Vierailija
19/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konehommissa pittää olla isot Munat, naiset ei ossaa kone hommia, ei pienimunaiset miehet ei menesty Konehommissa. Miehellä tärkeä minkälaisen Munat miehellä on 

Vierailija
20/39 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ja kuljetusalan toimessa. Aikoinaan minulle soitettiin kotiin ja tarjottiin vakituista työpaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi