Ollaa alkoholisteja ja meillä on lapsia
En tiedä mitä tehdä. Meillä ei ole riitoja tai väkivaltaa mutten koe elämääni miellyttäväksi. Lisäksi koen etteivät lapseni kärsi mitenkään he saavat meiltä lähes kaiken. Mistä apua?
Kommentit (8)
Anna lapset sijoitukseen ja jatka ryyppäämistä.
Haluaisin kuulla kuinka lähinnä kuinka tällainen alkoholismi vahingoittaa lapsia ja lisäksi selviytymistarinoita. Ap
Millaista elämänne on? Miten koet, että alkoholismi vaikuttaa/ei vaikuta lapsiin? Uskon, että elämä varmasti alkaisi miellyttää sinua enemmän, jos hankkisit apua sairauteesi. Alkoholi masentaa ja tuo syyllisyyden, häpeän, pelot jne. Ja lapset ovat varmasti elämäsi tärkein asia, joten paitsi itsesi, myös heidän vuokseen suositan ja toivon, että pyrit irti alkoholista. Lapset huomaavat ja ymmärtävät enemmän kuin uskot. Vaikea uskoa, että kukaan pystyisi olemaan alkoholisti niin, että sillä ei olisi lapseen minkäänlaista vaikutusta. You can do it! Moni muukin on pystynyt. Tsemppiä.
AA on hyvä paikka aloittaa, täällä ei tehdä ilmoituksia mihinkään, edes omaa nimeäsi ei tarvitse kertoa
Elämäsi olisi 98 % varmasti huomattavasti mielekkäämpää ilman alkoholia. Olen itse huomannut nyt vanhemmiten, että yhdenkin päivän alkoholin parissa läträäminen, vaikka olisi oikein hauska ilta eikä mitään mokailua tapahtuisi, saa mun mielialan 3-4 päiväksi alas. Se on todella inhottavaa, järjellä tietää että kaikki on aivan hyvin, mutta silti elämä tuntuu alakuloiselta ja mikään ei huvita. Urheilu jää moneksi päiväksi, syöminen lisääntyy, vaikka mitään fyysistä krapulaa ei olisi edes tullut. Sitten loppuviikosta alkaa taas piristyä ja liikunta maittaa ja ruokailu järkevöityy. Aivot siellä ovat onnistuneet korjata kemioitaan ja elämä taas hymyilee.
Tämän yhtälön kun tajusin, eipä ole enää alkoholi maittanut. Vaikka olisi kuinka hauskaa, ei se monen päivän alakulo ole sen väärtti. Ja kun hauskaa on ilman alkoakin, sillä edulla, että pääsee heti aamulla urheilemaan.
Lapsista en viitsi edes aloittaa tässä yhteydessä...... Tiedät itsekin, että takuulla he huomaavat jotain.
Kyllä ne lapset kärsivät ja pahasti. Lapsilla vaan ei ole kykyä arvioida toimivatko vanhemmat oikein ja välittävät niistä vaikka olisivat mielisairaita, väkivaltaisia narkkareita.