Lapsen kaveri syö kaapeista kaikki herkut mitä löytyy. Miehen mielestä tämä on ok.
Mulle riitti. Mä ostan meidän perheelle herkkuja ja kun yksi lapsen kaveri tulee kylään niin heti, samantien kun oven avaa ollaan kärkkymässä herkkuja. ” Mä haluun mehua!” ” Onko teillä keksejä?” ”Onko teillä vielä herkkuja?” ”Mä otan keksin, mä otan vielä muutaman, mä otan loputkin”.
Ja tämä on melkein jokapäiväistäkun tämä lapsen kaveri tulee meille. Miehelle tämä on ok, ja hänestä on vaan hyvä että lapsella käy kavereita kylässä.
Mä oon kyllästynyt jo tähän ja päätin että en sitten osta ollenkaan herkkuja kaappiin koska miehen mielestä on ok syöttää ne vieraille lapsille. Olkoon sitten itsekin ilman herkkuja.
Kommentit (9)
Älä anna herkkuja. Jos tarvii välipalaa niin lasi maitoa ja voileipä. Ellei kelpaa olkoot syömättä. Eikö tuo lapsi saa ruokaa kotonaan?
Ap voisi ajatella myös oman perheensä terveyttä ja jättää "herkut" kauppaan.
Herkkuja?
Osta pahoja keksejä ja sokeritonta mehua.
Voit myös olla emäntä talossasi.
Tai voit lopettaa provoilun.
Vierailija kirjoitti:
No eikö sille mukulalle voi sanoa, että hänen toimintansa ei ole sopivaa?
Seuraavan kerran kun tulee ja pyytää herkkuja, anna porkkana tai omena.
Tai ihan yksinkertaisesti kiellät, ja jos ei usko, niin talutat pois kaapeilta. Ei se voi niin vaikeaa olla.
No mies niitä lapselle antaa vaikka mä oon sanonu etten tykkää siitä yhtään. Saa jatkossa itse ostaa herkkunsa jos kerran on ok niitä vieraille aina antaa.
Kaupastakin pitäs aina herkkuja ostella meidän rahalla jos ovat meidän pojan (ja miehen) kanssa kaupassa. Itsellään ei ole koskaan rahaa mukana.
Ostakoon mies itse lapselle jatkossa herkut jos haluaa, mä en enää osta kun en muutenkaan niitä niin paljoa syö. Mulle on ihan sama onko meillä keksejä kaapissa vai ei. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi ajatella myös oman perheensä terveyttä ja jättää "herkut" kauppaan.
No näin mä jatkossa aion tehdäkin. Ap
Itse sanoisin, ettei herkkuja tule joka kerta, vaikka niitä olisikin. Sanoisin, että säästän myöhemmäksi. Ja jottei mies jaa, laittaisin jemmaan.
Ei välttämättä sen lapsen vanhemmatkaan tykkää että te syötätte epäterveellisiä herkkuja lapselle.
No eikö sille mukulalle voi sanoa, että hänen toimintansa ei ole sopivaa?
Seuraavan kerran kun tulee ja pyytää herkkuja, anna porkkana tai omena.
Tai ihan yksinkertaisesti kiellät, ja jos ei usko, niin talutat pois kaapeilta. Ei se voi niin vaikeaa olla.