Mummun ostama vaaleansininen housupuku tytölle ja kiristetään sen avulla perinnöstä
Mummu sanoo että jos tuota karmeaa pukua ei ristiäisissä vauvalle pueta, niin ei ole sitten osuutta myöskään perintöön.
Itse haluaisin pukea tytön isoäitini vanhaan mekkoon. On puhdas ja ehjä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Otsikon luettuani mua hymyilytti ajatus vauvasta mummon ostamassa housupuvussa. Näin edessäni vauvan jolla on kiiltavasta vaaleansinisestä materiaalista tehdyt mummohousut, sellaiset lahkeista vähän levenevät joihin on prässivekki ommeltu ylhäältä alas. Ja yläosana sellainen safarijakun tyylinen lyhythihainen takkijakku jossa on vyö.
Eikä 😀mun mielikuva oli ihan sama.
Itse asiaan voisin todeta, että jos kyseessä on kastejuhla niin kastettavalla vauvalla tulee olla valkoista päällä, eli mekko on oikea valinta.
Mummolle voi sanoa vaikka, että pappi ja jeesus käski pukemaan valkosta.
Tällainen ohje on seurakunnan sivuilla:
"Kastemekko
Pienen juhlapukuna on kastemekko. Sen voi ostaa, tehdä itse tai lainata kirkolta. Joissakin suvuissa kastemekko kulkee perintönä, ja joskus koko serkusjoukko on kastettu samassa juhlapuvussa.
Kastemekko on oikeastaan pienikokoinen alba. Sen valkoinen väri kertoo pyhyydestä ja puhtaudesta. Valkeaan vaatteeseen pukeudutaan myöhemmin myös konfirmaatiossa."
Tottakai vanhemmat päättävät lapsen vaatteet, ristiäisissä ja myös sen jälkeen. Jos nyt teette myönnytyksiä, saatte tehdä niitä myöhemminkin ja paljon ja isompia. Mitä mieltä isä on?
Ai sellanen Elvis-asu 😂.