Pelkään että alan nähdä demoneja!
Haluaisin tulla uskoon mutta en uskalla kun pelkään niin paljon Saatanaa ja demoneja...Aina kun enemmän luen Raamattua, rukoilen ja mietin uskonasioita niin syvä pelko valtaa minut ja tuntuu että pian alan nähdä jotain pahaa (en ole siis koskaan "oikeasti" nähnyt) ja uskoontuloyritykset kaatuvat kerta toisensa jälkeen. Olisiko jollain jotain rohkaisevaa sanottavaa, että en ole tulossa hulluksi? Etenkin iltaisin pelkään ja olen siis ihan aikuinen nainen. Stressiä on ollut paljon viime vuosina
Kommentit (24)
Miksi ne sinulle näyttäytyisi? Miten tullaan uskoon? Sitähän joko uskoo (niinkuin jo teet) tai sitten ei usko?
Käy keskustelemassa esim diakonin kanssa. Saattaa olla, että tarvitsisit nyt muutakin tukea kuin uskonnollista.
Pelko on sielunvihollisen ase jota hän käyttää. Muista että pelätä ei tarvitse sillä sielunvihollinen on Jumalan hallintavallan alla. Sielunvihollisella ei ole mitään valtaa meihin jotka olemme Jeesuksen omia. Sinä olet jo Jeesuksen oma.
Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi -- minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni.
Kannattaa katsoa esim tätä videota. Erityisesti jos tunnet pelkoa tai ahdistusta katsoessasi videota, silloin se on merkki siitä että tarvitset vapautusta. Joten jatka, jatka taistelua, älä anna periksi.Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin häivyt täältä.
Ärsyttääkö Sinua kun joku mainitsee Herran nimen? Syntinen ei kestä kuulla etenkään Jeesuksesta puhuttavan
Tavallaanhan demonit ovat jo saaneet sinut valtaasi pelkojesi kautta.
Lue edelleen Raamattua ja etsi luotettava srk, googlaa esim. lhpk.
Rukoilen puolestasi!
Ap ja ap:ta komppaavat, koskaan ei ole liian myöhäistä hakeutua hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon täällä nykyään uskonnollisaiheisia keskusteluja...
Kyllä hengelliset asiat kiinnostaa aika monia, vaikka suurimmaksi osaksi täällä onkin keskustelut täyttä hölypölyä ;)
Mutta, meissä on sielu ja se on kuolematon, mietipä sitä hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin häivyt täältä.
Ärsyttääkö Sinua kun joku mainitsee Herran nimen? Syntinen ei kestä kuulla etenkään Jeesuksesta puhuttavan
Kaikki ihmiset kokevat jankuttamisen ja paasaamisen ärsyttävänä.
Ei ole mitään pelättävää. Olet Jumalan kämmenellä. En usko, että demonit tms. tulevat, ellei niitä itse kutsu. Jos sellaisia edes on. Luota Jumalaan.
En ole uskovainen (joskus olin), mutta vastaan minkä tiedän, vaikka olen nykyään kaikkea tällaista vastaan.
On omituista tavallaan, että koet pelkoa lukiessasi Raamattua ja kun ajattelet uskonasioita.
Pelko ei ole Jumalasta, vaan siitä toisesta.
Hän ehkä yrittää pitää sinut pois asioiden ääreltä.
Teepäs niin, että lähestyt Jumalaa muutaman päivän/hetken aikaa minkä tarvii, ihan omin sanoin ja olemalla vaan. Laita hetkeksi kirja syrjään, sillä se toki on vahvaa tekstiä ja vielä jos olet noin ”suojaton”, voi se lisätä pelkoa.
Ole ihan täydessä rauhassa, ei ole mitään hätää. Puhu Jumalalle. Kerro, että pelkäät ja haluat turvan ja rauhan, jotta voit jatkaa tutkimusmatkaasi. Puhu niin kuin puhuisit kaikista lähimmälle salaisuutesi. Pyydä, niin saat. Odota, niin kauan, että Hän tulee paikalle ja tunnet sen rauhan ja turvan minkä läpi ei mikään ulkopuolinen pysty tulemaan.
Voit myös ihan pyytää, ettet halua nähdä mitään ylimääräistä. Etkä sinä näekään, uskopa vaan. Se on vain tunne.
Etsi ensin se rauha ja turva, ja kun tiedät ja tunnet ettei ole hätää, jatka matkaa. Ehkä tuon tarkoitus onkin pysäyttää ja laittaa sinut huomaamaan, että olet isojen asioiden äärellä. Sinun pitää jatkaa matkaa parhaassa turvassa ja tulla lähemmäs. Älä yritä yksin, sillä nuo tiet ei ole ihmisen tekemät. Lähde matkaan sen kanssa, joka kaiken takana on, etsi käsi käteesi ja kun seuraavan kerran sukellat noihin tarinoihin ja maailmoihin, huomaat miten upeaa se on, ja saat tutkia kaikkea rauhassa koska sinulla on Puolustaja, jonka ohi kukaan ei koske sinuun.
Kun tulee uskoon, saa rauhan sydämeen. Millä tavalla tämä nykyinen tilanne on parempi? Ei pelon takia kannata eplätä uskoontuloa.
Ne on saatananpalvojat jotka saattavat nähdä kaikenlaista pahaa, ei uskovaiset!
Demoneja kannattaakin pelätä ellei ole turvaa Jumalassa, mutta uskovaisen ei tosiaan tarvitse, koska meillä on vahva Puolustaja, Pyhä Henki. Hyvis voittaa pahiksen, kuten leffoistakin jo olemme oppineet =)
Liika yksinäisyys ei ole hyväksi ihmiselle, sitä voi tulla kaikenlaista mieleen...Mutta kannattaa ap jatkaa rukoilua, Raamattua ei ole pakko lukea. Elävä yhteys Jeesukseen olisi kyllä ratkaisevan tärkeä! Olisi varmaan hyvä jos voisit puhua peloistasi jollekin, papille vaikkapa?
Jos nämä asiat pelottaa, niin ehkä ei kannata lukea Raamattua, tuo on sen verran raakaa luettavaa, että ei välttämättä tee hyvää. Uskontoja on monia ja muihinkin voisi tutustua, ehkä voisit etsiä ensin sellaisen yhteisön, jossa viihdyt ja saat tukea 'uskoon kasvamisesta". Esim. vapaakirkko voi olla paljon "hyväksyvämpi" yhteisö, kuin vaikka helluntaiseurakunta, jossa on hieman tapana "pelotella ihmisiä uskoon", tosin näissäkin on erilaisia jäseniä ja näkemyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Demoneja kannattaakin pelätä ellei ole turvaa Jumalassa, mutta uskovaisen ei tosiaan tarvitse, koska meillä on vahva Puolustaja, Pyhä Henki. Hyvis voittaa pahiksen, kuten leffoistakin jo olemme oppineet =)
Onko nyt hyvä olo? "Demoneja kannattaakin pelätä" siis voi v-ttu kun sanot jo muutenkin herkillä olevalle ihmiselle noin...Varmaan paljon lohduttaa että kehuskelet kuinka TEILLÄ on Puolustaja...
Olen demoni, tuun sun uniis.