Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän suku nyt on vaan vähän tällainen, ei kannata loukkaantua..."

Vierailija
07.05.2019 |

Tunnetteko tekin tällaisia sukuja, joissa saa sanoa mitä vaan toisilleen, koska "meidän suvussa nyt ollaan vaan vähän tällaisia"? Toisten painoja, koulutuksia, kodin sisustustyylejä ym. kommentoidaan mitä rumimmilla tavoilla ja kaikki ottaa kaiken hymyssä suin vastaan, koska suvussa nyt on aina puhuttu näin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt riippuu asiasta. 

Vierailija
2/7 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sukuja, mutta yksittäisiä ihmisiä tiedän. Pahinta on kun  haukuttava asia naamioidaan huumoriksi. Toinen on puolustuskyvytön, koska "eihän sitä nyt leikistä tarvitse suuttua". Huumorilla voit pilkata/loukata/haukkua toista, ja toinen ei voi kuin nautraa muiden mukana, ettei leimaudu tiukkapipoiseksi, huumorintajuttomaksi tantaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sellaista rempseää muttei hirveän pahanilkistä niin Ok.

Mutta jos pelkästään ”pahaa ja ilkeää” niin. Sitten ei Ok.

Jos pilkka kohdistuu sinuun niin voit sanoa ”minä taidan nyt vähän ottaa itteeni noista sanomisista - kun oon tällainen”

Vierailija
4/7 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä myöskään näe aihetta loukkaantua, jos koko (?) suvulla on yhtenäinen vitsailukulttuuri. Eri asia, jos vitsailu/haukkuminen kohdistuisi vain minuun. Harvemmin varsinkaan vanhoja ihmisiä voi muuttaa. Jos kokee pahaa mieltä suvun seurassa, niin paras keino on jättäytyä tapaamisista. 

Vierailija
5/7 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seura tekee kaltaisekseen. Kannattaa pitää varansa tai kohta on yksi niistä joka esitellään muutaman vuoden päästä jollekin uudelle tulijalle osana sitä samaa sukua ja suvun käytöstä.

Vierailija
6/7 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalla miehelläni on sukulaistyttö, joka on sinällään ihan mukavakin, mutta käytöstavassa on puutteita. Saattaa kommentoida ja töksäytellä asioita miten sattuu, ja tuittuilee välillä pienistä asioista - oli mm. kerran lukkiutunut huoneeseensa, ja koko perhe jätti tämän takia osallistumatta mieheni valmistujaisiin. Kerran totesi myös minulle "en mä tajua miksi toi Juho halus sun kanssa naimisiin mennä, kun ethän sä osaa edes ruokaa laittaa". Ei ole enää ihan mikään pikkutyttö vaan teini, joten ei todellakaan pitäisi enää käyttäytyä ihan noin.

Vanhempansa eivät koskaan toru häntä, vaan joko nauravat vain tai sitten toteavat "tuo meidän tyttö on vaan niin suorapuheinen, ei kannata loukkaantua". Omat vanhempani eivät todellakaan olisi minulta tuollaista käytöstä sallineet pikkulapsenakaan.

Vierailija
7/7 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisiä persoonia tunnen kyllä. Välttelen kaikin voimin. Ja sanon vastaan. Kukaan muu ei koskaan päin näköä uskalla näille rehellisille ja huumorintajuisille käytöstapoja opettaa, mutta minä olen aivan lopen kyllästynyt siihen, että tietyt ihmiset saisivat olla törkeitä vain siksi että muut eivät uskalla puuttua (ettei vaan haukuta huumorintajuttomaksi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän