Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

B-12 vitamiini;käytätkö?

Vierailija
07.05.2019 |

Onko täällä muita jotka käyttävät B12 vitamiinilisää? Minulla todettiin raskaudessa tämän vitamiinin imeytymisessä ongelmia (jonka vuoksi hemoglobiini anemian puolella).

Aloin käyttää vitamiinilisää ja samassa puhkesi ruusufinni. Onko yhteydessä perää?

Oletteko tyytyväisiä tähän vitamiiniin vai onko turhaa? Minulla tuotti tulosta ja hemoglobiini saatiin nostettua. Harmittaa vaan ruusufinni ja haluaisin lopettaa koko kuurin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän tohtori Tolosen B12-vitamiinia 1000 µg päivittäin. Olen käyttänyt jo vuosia, mutta välillä eri merkkejä. Mun suupielet aukeaa jos en käytä. Nuorena on jo epäilty jotain imeytymisongelmia. Mulle on myös nyt puhjennut ruusufinni, mahtaako näillä olla yhteyttä?

Itse otan vähintään tuon 2x 1000mg viikossa, kun päivittäisellä käytöllä oli liikaa.

Vierailija
22/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. En edes tiedä miten sen saisi ruuasta erotettua pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet syödä oikeaa ruokaa?

Vierailija
24/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista. Mitä b12 valmistetta te käytätte? Joilla puhkeaa ruusu. Voisiko se olla joku sidosaine tms muu.

Minulla ei ole mitään muuta kuin hyviä kokemuksia b12 lisästä ja käytän epäsäännöllisen säännöllisesti. Käytän sellaista puhdasta nestemäistä , missä on vain sitä itseään ja imeytyy hyvin.

Vierailija
25/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista.

Vierailija
26/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pistoksena, sitä saa saksasta tilattua pistoksina, on laillista.

Voin suositella, tuon puutos on kaikilla suomalaisilla, ainakin ulkonäöstä päätellen, kalpeus, turvotus, väsymys jne.

Vierailija
27/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli B12-arvo alle viitearvojen, väsytti ja oli jotenkin sumuinen olo. Yksi Beko Strong 1 mg  tabletti päivässä auttoi, kolmen kuukauden päästä arvo oli reilusti normaali ja olo selvästi parempi. B S sisältää vain B12-vitamiinia.

Vierailija
28/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on näitä henkilöitä joiden on ihan pakko sanoa jotain perustumatta faktaan, tai käytännönkokemukseen. Tässä ketjussa nimenomaan ihmiset kertovat iho-ongelmastaan. Yleensä, kun avaa sanaisen arkkunsa, niin edestään löytää. 

Vierailija
29/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlettakaa b12 vitamiini ja ruusufinni. Ainakin amerikkalaisilla sivustoilla juttua näiden yhteydestä. Minulla puhkesi kun olin puolivuotta käyttänyt.

Hävisikö ruusufinni kun lopetit? Jestas, mistä nyt sitten saan vitskuni.

Ruusufinnihän on kuin herbes, tulee aina uudestaan ja uudestaan. Ärsyttää kun Suomessa ei oteta tällaisia asioita tosissaan. Ihotautilääkäri ei sanonut yhteydestä b vitamiiniin yhtään mitään. Puhui vain geeniperimästä. Meillä ei suvussa kellään ruusufinniä...

Mikä on herbes?

Vierailija
30/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä artikkelissa on todella hyvää tietoa. https://www.duodecimlehti.fi/duo10628

Itsestäni en kuvaa julkaise, mutta kuva 2 kertoo sen missä minä tällä hetkellä kuljen tämän pirulaisen kanssa. 

Niinkuin artikkelissa mainitaan, se on krooninen iho-sairaus ja puhkeaa yllättäen ihan kenelle tahansa. 

Vierailija
31/31 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista. Mitä b12 valmistetta te käytätte? Joilla puhkeaa ruusu. Voisiko se olla joku sidosaine tms muu.

Minulla ei ole mitään muuta kuin hyviä kokemuksia b12 lisästä ja käytän epäsäännöllisen säännöllisesti. Käytän sellaista puhdasta nestemäistä , missä on vain sitä itseään ja imeytyy hyvin.

Ruusu on streptokokin aiheuttama tulehdus, johon auttaa antibiootit. Ruusufinni ja vyöruusu ovat sitten eri juttuja. Voi että teidän kanssanne.

T.hoitsu