Mitä antaisit äitienpäivälahjaksi äidille, jolle ei kelpaa mikään, mutta haluaa ehdottomasti jonkun todella mietityn, henkilökohtaisen lahjan?
Marttyyriäiti, joka tuhoaa jokaisen jälkeläisensä kaikki toukokuut. Mikään lahja ei ikinä kelpaa ja olemme kiittämättömiä kauheuksia, jos emme hänelle jotain uhraa.
Nämä eivät kelpaa/ei saa missään nimessä viedä:
- syötävä (ei terveellinen, eikä epäterveellinen)
- juotava
- mikään, mikä estää laihtumista
- mikään kauneudenhoitoon liittyvä, koska ottaa ne niin, että pidämme häntä rumana
- ei mikään liikuntaan liittyvä
- ei tavaraa
Kukkakimpun vein joskus ja se oli kuulemma liian vähän. Eikö äitiä voisi muistaa jotenkin enemmän, oli kommentti.
Harkitsen jo vakavasti lomalle lähtemistä. Omaa äitienpäivää en ole viettänyt koskaan. Ikää on 45v ja omiakin lapsia neljä. Muuten ei mitään väliä, mutta kaataa pahan olonsa suoraan isälle ja sitä en halua. Pakko siis mielistellä, etten tee isän elämää seuraavaksi puoleksi vuodeksi kamalaksi.
Kerran äiti vihjaisi jotain elämyslahjasta ja vinkkasi sellaisesta 500 euroa maksavasta elämyksestä. Olin silloin köyhä opiskelija, mutta olisi kuulemma pitänyt vain repiä ne rahat jostain kasaan. Koska ÄITI.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kuumailmapallolento
Vain meno, kiitos ;)
Ignoroisin koko äitienpäivän jos olisin sinä. Tai ennemminkin viettäisin sitä itse omien lapsien kanssa haluamallani tavalla ja jättäisin sen vanhan valittajan ihan omaan arvoonsa.
Käytöksen kultaiselle kirjalle olisi taas lahjana käyttöä. Kerrottaisiinko siellä vaikka se, että "ei ole lahjahevosta suuhun katsominen".
Olisko psykoterapia mitään? Voisi vähän työstää sitä äitinä olemistaan.
Kukka tai kortti riittää, lahjoja ei todellakaan tarvita. Ethän itsekään edellytä sellaisia omilta lapsiltasi! Ja varsinkaan, jos mikään ei kelpaa, miksi hankkia mitään? Oma äitini ilahtuu kukista, ruoasta tai lapsen tekemästä kortista. Muu tuntuisi jo kiusalliselta kummankin puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äidin muistamiseen pitää riittää mukava kortti, kukka on plussaa. Ja mikäli äitienpäivää vietetään yhdessä kahvitellen, se on kohteliasta, ettei äiti joudu itse tehdä omaa äitienpäiväkakkuaan, vaan lapsi joko vie kakun mennessään tai tarjoaa kakkua omassa kodissaan. Sano isällesi terveisiä, että jättää sen sian.
Niin pitäisi. Tällainen äitienpäivä kuulostaa normaalilta. Mutta äidille ei voi viedä kukkia, koska jokaisella kukalla on joku ihme metamerkitys ja kukilla halutaan siten kertoa, että äiti on jotenkin huono, väärä, lihava, kamala, vanhanaikainen tms. En enää edes muista mistä kukasta äiti veti niin hirveät herneet nenään, että heitti koko puskan suoraan ovelta jokeen. Oli ilmeisesti väärin valittu kimppu.
ap
Voisit ikäsi puolesta olla tyttäreni ja hei, sä ihan itse mahdollistat äitisi huonon käytöksen.
Ja kyselet vielä täällä lahjavinkkejä. Ruokit oikein äitisi ilkeyttä ja huonoa käytöstä, jota hän voi jakaa lopun ikäänsä.
Missä on sun oma tahto?
Eikö tuossa iässä ole jo korkea aika nostaa kissa pöydälle?
Jos äidillesi ei lahjat kelpaa, riittää pelkkä onnittelu ja kiitos äitienpäivänä. Ja kiitoskin on sun omassa harkinnassa.
Äitisi pitää sinua kynnysmattona. Ryhdisty nainen ja tunne oma arvosi.
Laskuvarjohyppy-kurssi. Ehkä ilman varjoa.
Äänestäkää vain persuja niin saadaan lisää tätä marttyyripsykopaattia. Niin makaa kuin petaa jne.
Antaisin itsepoimimani valkovuokkokimpun enkä muuta.
Nämä helppojen neuvojen antajat eivät selvästikään aavistakaan, millaisen henkilön kanssa nyt ollaan!
Siinä ei ryhdistäytymiset paljon paina.
Tuli jo selväksi että ko Haaska kostaa kaiken miehelleen ja saa tätä kautta tyttärenkin kärsimään, pitkään.
Tämä isä-kortti onkin hänellä arvokas kortti.
Mikäli tytär ei toimi kuten vaaditaan, eli ”uskaltaa” nousta muoria vastaan , pelataan siihen takaisin heti niin kovilla panoksilla että polvilleen menee:
-mikäli on omaisuutta, uhataan vetää kaikki perinnöt pois testamentista
-mikäli joku rakas kesämökki, kielletään käymästä ha myös vaihdetaan lukot (nähty on). Rakensipa yksi narsisti kalliilla rahalla mökkiteille puomin, jonka lukkoon oli vain hänellä avain
-uhataan katkaista välit poikki. Tässä vahditaan sitten sitä syytöntä isää, ettei hänkään saa missään tapauksessa nähdä tai puhua lapsensa eikä ladtenlastensa kanssa
-mikäli draamantaso on korkea, teeskennellään ”surusta” ja ”loukkaantumisesta” itselle joku sydänflimmeri, että päästään lanssilla sairaalaan. Työkaverin äiti teki tätä usein ja täysillä. Ja aina muutaman tunnin tarkkailun jälkeen se kääkkä palautettiin takaisin! Valehtelematta kaikki oli toivoneet että se tällä kertaa jäisi sille tielleen!
Minullakin alkoi ennenvanhaan kurkkua kuristaa toukokuussa. Jopa kollegat töissä huomasi mun stressin. Tiesin että tulee kesä ja pitää muuttaa maalle Kääkän valtakuntaan koko perhe ja se tulee olemaan joka vuosi yhtä karmeaa. Minut pelasti 20 vuoden jälkeen kylän hautausmaa.
Sinulle en voi muuta neuvoa antaa kuin että oman hyvinvointisi takia sinun pitää antaa äitisi ihan itse raivoissaan ”laittaa välit poikki”. Sitten pidät siitä kiinni, että ”sähän itse sanoit että se on loppu nyt”.
Samalla aika varmaan menetät isäsi.
Isäsi on itsenäinen aikuinen ihminen ja hänen pitää itse muuttaa sitä ihmissuhde-pelin asetelmaa mitä hän jaksaakseen pelannut. Peliä voi muuttaa:alkaa laittamaan rajoja. Sanoo että tämä käytös ei ole hyväksyttävää. Ja kestää sitten sen raivon mikä tulee vastaan.
Voimia ap! Ymmärrän sua!
Itse vien korkeintaan itseni sinne syömään.
Minä annan vastaavalle äidille tänä vuonna kukan siemeniä. Tykkää puutarhuroinnista ja kukkien istuttelusta. Ostin hieman erikoisempia lajikkeita. Jos ei oo tyytyväinen niin ens vuonna antaa perkele olla. En edes soita.
Vierailija kirjoitti:
Nämä helppojen neuvojen antajat eivät selvästikään aavistakaan, millaisen henkilön kanssa nyt ollaan!
Tuli jo selväksi että ko Haaska kostaa kaiken miehelleen ja saa tätä kautta tyttärenkin kärsimään, pitkään.
Mikäli tytär ei toimi kuten vaaditaan, eli ”uskaltaa” nousta muoria vastaan , pelataan siihen takaisin heti niin kovilla panoksilla että polvilleen menee:
-mikäli joku rakas kesämökki, kielletään käymästä ha myös vaihdetaan lukot (nähty on). Rakensipa yksi narsisti kalliilla rahalla mökkiteille puomin, jonka lukkoon oli vain hänellä avain
-uhataan katkaista välit poikki. Tässä vahditaan sitten sitä syytöntä isää, ettei hänkään saa missään tapauksessa nähdä tai puhua lapsensa eikä ladtenlastensa kanssa
-mikäli draamantaso on korkea, teeskennellään ”surusta” ja ”loukkaantumisesta” itselle joku sydänflimmeri, että päästään lanssilla sairaalaan. Työkaverin äiti teki tätä usein ja täysillä. Ja aina muutaman tunnin tarkkailun jälkeen se kääkkä palautettiin takaisin! Valehtelematta kaikki oli toivoneet että se tällä kertaa jäisi sille tielleen!Minullakin alkoi ennenvanhaan kurkkua kuristaa toukokuussa. Jopa kollegat töissä huomasi mun stressin. Tiesin että tulee kesä ja pitää muuttaa maalle Kääkän valtakuntaan koko perhe ja se tulee olemaan joka vuosi yhtä karmeaa. Minut pelasti 20 vuoden jälkeen kylän hautausmaa.
Sinulle en voi muuta neuvoa antaa kuin että oman hyvinvointisi takia sinun pitää antaa äitisi ihan itse raivoissaan ”laittaa välit poikki”. Sitten pidät siitä kiinni, että ”sähän itse sanoit että se on loppu nyt”.
Isäsi on itsenäinen aikuinen ihminen ja hänen pitää itse muuttaa sitä ihmissuhde-pelin asetelmaa mitä hän jaksaakseen pelannut. Peliä voi muuttaa:alkaa laittamaan rajoja. Sanoo että tämä käytös ei ole hyväksyttävää. Ja kestää sitten sen raivon mikä tulee vastaan.
Voimia ap! Ymmärrän sua!
Omia lapsia ei perinnöttömäksi kovin helposti saa. Ei edes testamentilla. Voi sen sinne laittaa, ettei lapsi saa perintöä, mutta lapsella on oikeus vaatia sitä silti. Ja jos haluaa jättää lapsensa perinnöttä, pitää toisen kahdesta perusteesta täyttyä:
1. Perillinen on tahallisesti ja rikollisella teolla loukannut syvästi perittävää tai tämän perimispolvessa olevaa sukulaista, ottolasta tai tämän jälkeläistä.
2. Perillinen jatkuvasti viettää kunniatonta tai epäsiveellistä elämää.
Ja tuossa ei mitkään pienet loukkaamiset tai riidat riitä. Tokihan lapsi voi jäädä perinnöttä, jos ei itse vaadi osuuttaan.
Ei tasan yhtään mitää tollaselle ihmisperseelle! Aikuinen ihminen ja heittelee kukat pitkin seiniä niin saa olla ihan keskenään..ja sanoisin vielä syyn että sen perseilyä ei kukaan jaksa että viettäkööt edespäin yksinään juhlansa. Älä tuhlaa aikaasi tollaseen ihmiseen, kärsit vaan ite
Tekstiviesti, että hyvää äitienpäivää, tänä vuonna ei tule lahjaa, koska roskiin se lentää kuitenkin. Tämän äitienpäivän vietän omien lasteni kanssa. Turha lähetellä mitään marttyyriviestejä, enää ei jaksa kiinnostaa.
Rupean itsekin tuollaiseksi, jos ihmiset ovat oikeasti noin vässyköitä, että haluavat vittumaisia ihmisiä miellyttää. Olet melkein yhtä naurettava kuin äitisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mikäli draamantaso on korkea, teeskennellään ”surusta” ja ”loukkaantumisesta” itselle joku sydänflimmeri, että päästään lanssilla sairaalaan. Työkaverin äiti teki tätä usein ja täysillä. Ja aina muutaman tunnin tarkkailun jälkeen se kääkkä palautettiin takaisin! Valehtelematta kaikki oli toivoneet että se tällä kertaa jäisi sille tielleen!Minullakin alkoi ennenvanhaan kurkkua kuristaa toukokuussa. Jopa kollegat töissä huomasi mun stressin. Tiesin että tulee kesä ja pitää muuttaa maalle Kääkän valtakuntaan koko perhe ja se tulee olemaan joka vuosi yhtä karmeaa. Minut pelasti 20 vuoden jälkeen kylän hautausmaa.
Voimia ap! Ymmärrän sua!Omia lapsia ei perinnöttömäksi kovin helposti saa. Ei edes testamentilla. Voi sen sinne laittaa, ettei lapsi saa perintöä, mutta lapsella on oikeus vaatia sitä silti. Ja jos haluaa jättää lapsensa perinnöttä, pitää toisen kahdesta perusteesta täyttyä:
1. Perillinen on tahallisesti ja rikollisella teolla loukannut syvästi perittävää tai tämän perimispolvessa olevaa sukulaista, ottolasta tai tämän jälkeläistä.
2. Perillinen jatkuvasti viettää kunniatonta tai epäsiveellistä elämää.Ja tuossa ei mitkään pienet loukkaamiset tai riidat riitä. Tokihan lapsi voi jäädä perinnöttä, jos ei itse vaadi osuuttaan.
Olet ilmeisesti oikeustieteen tuntija? Faktat täsmää pilkulleen , mutta taisit ohittaa varsinaisen ytimen. Se on riitely, raivoisa riitely narsistisen henkilön kanssa. Silloin todellakin uhataan täydellä forzalla asioilla, joilla normaalit ihmiset tietää, että se ei toimi. Mutta narsisti uhkaa, soittaa lakimiehelle tämän tästä, aikoo tehdä rikosilmoituksia , määrätä uhrejaan käräjille. Riippumatta siitä, miten viranomaiset asiaan todellisuudessa suhtautuu.
Jos työskentelet alalla, niin varmaan olet itsekin joutunut tällaisia tapaamaan.
Narsistinen, varakas ja vallanhimoinen sukulaiseni päätti melkein jokaisen puhelun käräjillä tavataan-huutoon. Ihan sama että mistä oli alunpitäenkin ollut kyse. Kunnianloukkaustuomio ja laitonta uhkausta siinä sitten loppupeleissä oli kuitenkin. Oli se raskas akka kyllä.
Tilaa äidille virolaisilta nahkatakkimiehiltä sellainen ”kahden miehen koulutus”. Siinä on elämyslahjaa kerrakseen.
Esim. huumevelkojen perinnässä harjaantuneet miehet osaavat tarjota tällaisen palvelun. Kaikilla mausteilla.
Kuumailmapallolento