Millaisia legendoja koulussasi liikkui aikoinaan?
Koskien siis koulun tiloja, entisiä oppilaita, opettajia jne. Juttuja, joita kukaan ei tiennyt 100% totuudeksi mutta joita kuitenkin kerrottiin eteenpäin ikään kuin totena.
Muistatteko vielä?
Kommentit (26)
Eräs opettaja vahti aika tarkkaan oppilaiden tupakointia ja jakoi siitä jälki-istuntoja (tosijuttu). Legendan mukaan opettaja käytti oppilaiden valvomisessa kiikareita ja saattoi jopa kiivetä puuhun vaanimaan viattomia tupakoitsijoita.
Yhdestä jätkästä kiersi huhu, että on Ismo Alangon lapsi. Syy siihen oli, että tämä jätkä oli ihan suht identtinen ja nyt mitä vanhemmaksi tullut, niin enemmän hän näyttää Ismolta. On häiritsevästi hänen näköinen, mutta ei ole 100% varmuudella hänen perillisiä. Hänelle on baarissakin kehuttu, kun isäs on erittäin kova muusikko ja hän sanoo niin, mutta kun ei ole mitään tekemistä hänen kanssaan.
Tietty opettaja oli heittänyt oppilasta perunalla päähän.
Että yksi lyhyt opettaja piti salkkuaan autossa istuimellaan, jotta ylettyi ajamaan.
Englannin ja kuviksen opettajilla huhuttiin olevan suhde. Toisen puolisokin oli samassa koulussa opena.
Yhden open sanottiin vievän kaikki luokalta jääneet ruoanjämät ja puolikkaat maitotölkit kotiinsa. Voi olla että veikin. Koulussa ei ollut ruokalaa, kaikki söivät omissa luokissaan.
Rehtori kävi tupakoimassa koulun vintillä.
Uskonnonopettajamme väitettiin olleen stripparina naapurikaupungin pahamaineisessa (lasten keskuudessa) baarissa ja tulleen siitä kokemuksesta uskoon...
Minun yläasteella ja lukiossa kiersi sellainen huhu että kuvankaunis kuvaamataidon opettaja (siis oikeasti niin kaunis) olisi ollut suhteissa joihinkin lukiolaisiin. Varmaan pojat levittivät sellaista huhua koska halusivat häntä.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä ammatillisessa oppilaitoksessa rehtori heitti oppilasta päähän 1980- luvulla. Näin tapauksen itse.
Meidän yläkoulussa oli kaksi äidinkielen opettajaa, molemmat naisia, ja koululla kiersi oppilaisen mielestä varma tieto että toisella olisi suhde toisen miehen kanssa. Kymmenen vuotta oman yläkouluajan jälkeen valmistuin itse opettajaksi ja päädyin opettamaan tähän vanhaan kouluuni. Nyt nämä naiset ovat kollegojani ja hyviä ystäviä keskenään eli vähän epäilyttää se vanha huhu.
Mikkelissä 90-luvulla eräällä yläasteella ollessani huhuiltiin meidän puukässämaikan bylsineen meidän äikänopee. Paljon mahdollista.
Joku vitosluokan oppilas oli tehnyt niin huonon linnunpöntön että käsityön opettaja hakkasi sen päin höyläpenkkiä niin että se meni kappaleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä ammatillisessa oppilaitoksessa rehtori heitti oppilasta päähän 1980- luvulla. Näin tapauksen itse.
... Heitti oppilasta päähän 1980-luvulla? Heitti siis ? Kuinka 80-lukua voi heittää kerää päähän? 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Joku vitosluokan oppilas oli tehnyt niin huonon linnunpöntön että käsityön opettaja hakkasi sen päin höyläpenkkiä niin että se meni kappaleiksi.
Hajoitti hyvän höyläpenkin...?
Koulussani kiellettiin purkansyönti. Oppilaiden keskuudessa kiersi juttu että jos ope saa kiinni sokerittoman purkan syönnistä niin tulee tunti jälki-istuntoa. Jos sokerillisen, niin kaksi tuntia. Kukaan ei tullut ajatelleeksi että kuinka se ope testaa purkan. Maistamallako?
Yhen tietyn miesopettajan huhuttiin olleen kaapissa runkkaamassa kesken työpäivän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Heitti oppilasta päähän 1980-luvulla? Heitti siis ? Kuinka 80-lukua voi heittää kerää päähän? 😂😂😂😂
Sana jäi välistä. Eli siis heitti perunalla päähän. Kyseessä oli raaka peruna ja olimme perunamaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana jäi välistä. Eli siis heitti perunalla päähän. Kyseessä oli raaka peruna ja olimme perunamaalla.
No kerro nyt ihmeessä loppuun, minkä keljuuden oli oppilas sanonut tai toteuttanut ansaitakseen moista, vai oliko kyseessä rehtorin mielivalta?
Koulu on toiminut sota-aikana sairaalana ja sotavankejakin siellä ollut. Huhuna oli ,että koulun vintillä on verisiä huopia ja koulun seinässä on salakäytävä peitetty ohuella rappauksella. Pojat koputtelivat ja hakivat , ei koskaan löytynyt.