Lyhyesti curly girl-menthod ja siihen sopivat tuotteet opiskelijabudjetille?
Voisiko joku selittää pähkinänkuoressa mitä pitää tehdä, jotta saa kiharat esille? Ymmärrän sen, että shampoon pitää olla silikooniton (olen käyttänyt silikoonittomia shampoita jo vuosia) ja sulfaatiton. Mutta entä kaikki muut tökötit? Mitä muuta tarvii tietää ja mitä tuotteita pitäisi ostaa? Huom olen opiskelija, ylimääräistä rahaa ei juurikaan ole , joten tuotevinkit sen mukaan, kiitos!
Kommentit (11)
No voi v, etkö nyt sen vertaa viitsi itse googletella, että selvittäisit sen itse? Ei, kun jonkun pitää tehdä se puolestasi ja vielä etsiä sopivat tuotteet...
Vierailija kirjoitti:
No voi v, etkö nyt sen vertaa viitsi itse googletella, että selvittäisit sen itse? Ei, kun jonkun pitää tehdä se puolestasi ja vielä etsiä sopivat tuotteet...
Kaikki vinkit mitä olen löytänyt ovat olleet: osta miljoona kallista hiustököttiä jne. Haluaisin yksinkertaistettuna version. Ja halvan.
Vierailija kirjoitti:
Voit varmaan esim laittaa jonkun hyvän linkin samalla vaivalla kun kommentoit?
Lyhyesti: älä käsittele hiuksiasi pilalle.
Tee se uhraus, että liityt Facebookiin (vaikka se onkin vanhanaikaista ja nuorille aivan sopimatonta) ja CurlyGirl-ryhmään, jossa on aloittelijoille vedetty rautalangasta se, mitä pitää tehdä. Tuotteille on omat albuminsa. Ja kysyäkin saa.
Yhteenvetoja voisi tehdä, mutta kun hiuksia on niin monenlaisia ja menetelmässä eri vaihtoehtoja, ei kannata edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti: älä käsittele hiuksiasi pilalle.
Tee se uhraus, että liityt Facebookiin (vaikka se onkin vanhanaikaista ja nuorille aivan sopimatonta) ja CurlyGirl-ryhmään, jossa on aloittelijoille vedetty rautalangasta se, mitä pitää tehdä. Tuotteille on omat albuminsa. Ja kysyäkin saa.Yhteenvetoja voisi tehdä, mutta kun hiuksia on niin monenlaisia ja menetelmässä eri vaihtoehtoja, ei kannata edes yrittää.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Harkitsen Facebookiin liittymistä 😅 T. Ap
Hellou, itse huomasin että veden pH:lla(ja kaiketi muillakin aineksilla, kuten kloorin ja kalkin määrillä) on vaikutusta myös näiden CG-metodiin hyväksyttyjen tuotteiden toimivuuteen. Esim.vanhemmilla käydessäni otin omat pesuaineet mukaan, kun noudatin tätä metodia ja hiukset ei ollu yhtään sellaiset kun kotona
Heillä on paljon pehmeämpi ja makeampi vesi kuin täällä 500km etelämpänä. Tuntuu että paras on vain kokeilemalla löytää ne omat tuotteet🙂
...tästä metodista kysäisin eräältä nuorelta parturilta ja tämä totes, että ei usko koko metodiin, hieman kyllä ällistytti..odotin enemmänkin täsmällisiä tuotevinkkejä, kun täydellistä lyttäystä😂
Ainakin XZ persikkanektari on sulfaatiton ja silikoniton ja halpa. Oliko muita aineita mitä ei saa sisältää?
XZ: lla on paljon metodiin sopivia tuotteita. Kotisivuillaan tuotteisiin on myös merkitty, jos tuote sopii.
Lyhyesti:
1 käytä vain shampoita ja hoitoaine joissa ei ole silikonia tai sulfaatteja (esim. XZ)
2 pese hiukset shampoolla mahdollisimman harvoin, pese hiukset pelkällä hoitoaineella (ei shampoota), lotraa hoitoainetta kunnolla myös päänahkaan
3 lotraa märät hiukset täyteen muotoilugeeliä tmv. puristele mikrokuituliinalla enimmät vedet pois. anna kostean geelitukan kuivua, älä käytä hiustenkuivaajaa
4 rutistele koppuraista geelitukkaasi niin että kauniit kiharasi muotoutuvat
Yksinkertaistettu versio: pese tukkasi, rutistele latvoihin muotovaahtoa ja anna sen kuivua itsestään.
METHOD